thrice Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg vet dette er som å spytte i kirka, men jeg vil gå tilbake til XP. Jeg har en Compal IFL91+ laptop. Jeg brukte VISTA før. Jeg delte opp harddisken i to partisjoner, en der jeg installerte Ubunut(tidligere VISTA), og en som jeg bruker som backup hvis jeg skulle bli nødt til å formatere. Denne er en NTFS-disk. Problemet oppsto når jeg skulle installere XP, og cden hverken fant linux-partisjonen eller NTFS-partisjonen. Jeg googlet og fant en guide som jeg trengte floppy til, noe jeg ikke har. Det andre problemet er at jeg ikke får til å bruke live-cden med Ubuntu. Jeg får opp /bin/sh: can't accsess tty: job control turned off. Forslag, anyone? Edit, det skal legges til at jeg bruker en 64bit versjon av ubuntu, og vil legge inn en 32bit av XP pro. Endret 1. juni 2008 av thrice Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Grunnen til at XP ikke ser partisjonene er AHCI-mode som er på som default i denne via Intel's SATA kontroller : Mobile ICH8M-E/M i dette chipsettet. Du finner løsning(er) i denne tråden (inlegg 11 , hvordan installere XP..): https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9072599 Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kan høres ut som det er problemer knyttet til diskkontrollerne dine, det går antagelig an å komme seg rundt det, men du er øyensynlig ikke interessert i Ubuntu uansett. XP har ikke S-ATA drivere med, så du trenger å legge S-ATA driverne på en diskett eller CD når du installerer, å trykke en av F-tastene (det er så lenge siden at jeg har glemt hvilken) når driveren skal lastes inn. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Tusen takk! Prøver nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå