Gå til innhold

Hva må til for og klare 220 fsb og mere med 8rda+ ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det nødvendig med små kjøleribber på mosfets Arne Anka?

De må vel være laget til å tåle det... Abit NF7-s v.1.2 kortet støtter også 2.3v vcore og har ikke kjøleribber på mosfets.. skulle jo ikke være nødvendig hvis kortet er lagd uten kjøleribbene.

 

Många säger att deras mosfets/NB/SB blir brännheta när dom klockar högt Men på mitt RDA+ tycker jag nog inte att dom blivit så varma även fast jag klockat högt Men jag har ändå monterat kylare på mosfets/NB/SB det kan ju inte bli sämre Så du kan ju känna på dina mosfets hur varma dom blir vid överklockning

Lenke til kommentar

nå er pcen satt sammen, funker så det griner. har ikke prøvd og klokke noe enda fordi jeg var ganske sliten etter 4timer med kobling, kabling og isntallering. (jævelig mye styrn med den tribba og jeg har teipa sammen en del kabler og greier)

 

edit: jo forresten har prøvd en liten tur med oc, klarte 200*[email protected] og 38grader. det var bare noe jeg prøvde forventer mere imorgen.

Lenke til kommentar

Det som må til for å få høy FSB, er voltmod til northbridge og kjøling på SB, NB og MOSFET. KvalitetsRAM hjelper også. RAMtiminger på 2-2-3-3 liker kortet :o

Arne Anka, anbefaler deg å prøve de timingene.. det er litt kjappere enn 2-2-2-6... Ikke spør hvorfor, men kortet er knallstabilt med den setupen.

Uten voltmod og kjøling klarte jeg bare 191MHZ fsb :roll:

Lenke til kommentar
Har ikke tenkt å ha voltmod til NB på kortet jeg skal kjøpe.. Men det er da rart at du ikke får mer enn 191FSB da. Skulle jo klart 200 uten noen form for mods.

 

Kommer litt ann på om du får A2 eller A3 stepping på NB. A3 klarer rom regel høyere hastigheter.

Jo många säger att A3 steppning på nordbryggan ska vara bättre Men jag har inte sett några riktiga bevis på det Jag har själv A2 och mitt kort klockar bra

Lenke til kommentar
Har A2 stepping jeg også, men jeg klarer 233MHZ fsb også. Minnet mitt som stopper meg. Venter på TwinMOS DDR466 :D

 

Alpha PAL 8045 og enermax 80mm@14dBa :)

3 kabinettvifter @ 5v

Zalman heatpipe på skjermkortet. 92mm vifte blåser på kortet

nice, åssen i gamperæva klarer du 233? mitt klikker på 200 :p

Lenke til kommentar
Har A2 stepping jeg også, men jeg klarer 233MHZ fsb også. Minnet mitt som stopper meg. Venter på TwinMOS DDR466 :D

 

Alpha PAL 8045 og enermax 80mm@14dBa :)

3 kabinettvifter @ 5v

Zalman heatpipe på skjermkortet. 92mm vifte blåser på kortet

nice, åssen i gamperæva klarer du 233? mitt klikker på 200 :p

 

VDD mod :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...