Gå til innhold

Hva må til for og klare 220 fsb og mere med 8rda+ ?


Anbefalte innlegg

altså jeg har hardwaren men må det flere modifikasjoner til og og klare 220 fsb og mere.

dette har jeg:

 

epox 8rda+

xp1700 tbred-b

Alpha PAL8045T + 26dB papst

chifftekk midi med 4stk 20dB zalman vifter + sidedørvifte

2stk 256mb twinmos pc3200 m/winbound

 

VDD mod? chipset kjøling? bios verson?

fant en del på www.8rda.com men ville høre hva folk her har gjort for og klare mest mulig fsb.

alle tips med takk

mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså jeg har hardwaren men må det flere modifikasjoner til og og klare 220 fsb og mere.

dette har jeg:

 

epox 8rda+

xp1700 tbred-b

Alpha PAL8045T + 26dB papst

chifftekk midi med 4stk 20dB zalman vifter + sidedørvifte

2stk 256mb twinmos pc3200 m/winbound

 

VDD mod? chipset kjøling? bios verson?

fant en del på www.8rda.com men ville høre hva folk her har gjort for og klare mest mulig fsb.

alle tips med takk

mvh Anders

Hur högt kommer du nu ?? Och vilka biosinställningar har du gjort

Lenke til kommentar
Men en merkelig ting er at jeg ikke kunne kjøre over 200FSB før jeg satt på en Zalman gold NB kjøler på MCP-T chippen :shrug:

 

Det är väldigt många på Sweclockers i Sverige som inte kommer över fsb200 utan att ha spänningsmoddat nordbryggan Jag kunde själv köra fsb 218 utan någon modd alls

Lenke til kommentar
Men en merkelig ting er at jeg ikke kunne kjøre over 200FSB før jeg satt på en Zalman gold NB kjøler på MCP-T chippen :shrug:

 

Det är väldigt många på Sweclockers i Sverige som inte kommer över fsb200 utan att ha spänningsmoddat nordbryggan Jag kunde själv köra fsb 218 utan någon modd alls

 

Jeg har ikke V moddet kortet, men har satt på en Zalman chipkjøler. Skjønner ikke hvordan det skal kunne gjøre en så stor forskjell (200 før, 222 etter).

Lenke til kommentar
Men en merkelig ting er at jeg ikke kunne kjøre over 200FSB før jeg satt på en Zalman gold NB kjøler på MCP-T chippen :shrug:

 

Det är väldigt många på Sweclockers i Sverige som inte kommer över fsb200 utan att ha spänningsmoddat nordbryggan Jag kunde själv köra fsb 218 utan någon modd alls

 

Jeg har ikke V moddet kortet, men har satt på en Zalman chipkjøler. Skjønner ikke hvordan det skal kunne gjøre en så stor forskjell (200 før, 222 etter).

Jag har både på NB och SB ZM-NB32J med 40mm fläkt Och på mosfets har jag monterat små kylflänsar

8rdamosfet3.jpg

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg har noe særlig å hente på å kjøle mosfet i min maskin da jeg skal gå over til en Vapo/Vann/Tec løsning hvor det ikke vil bli mye sirkulasjon i kabinettet.

 

Men en vet aldri ;)

 

Tror nok det da vil være minst like viktig med kjøling av mosfets :)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg har noe særlig å hente på å kjøle mosfet i min maskin da jeg skal gå over til en Vapo/Vann/Tec løsning hvor det ikke vil bli mye sirkulasjon i kabinettet.

 

Men en vet aldri ;)

 

Tror nok det da vil være minst like viktig med kjøling av mosfets :)

 

Isåfall må jeg lage enda en kjøleblokk, da alt skal vannkjøles. Så jeg må nok tilbake til tegnebrettet. Blir vel en kobber rør løsning. Hadde vært fint om noen hadde en tegning over hvilke chips som bør kjøles? Arne Anka?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...