Gå til innhold

MIDI til USB, vil det bli stor latency?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har et noteprogram som jeg har brukt en stund nå, men har bestemt meg for å gå hakket videre. Jeg har allerede ett MIDI keyboard som jeg har tenkt til å koble til PCen for å spille slik at jeg får det i noter direkte inn på noteprogrammet. Saken er at jeg ikke har noen MIDI inngang på PCen min. Men det var da jeg kom til å tenke på at jeg kan jo skaffe meg en kabel som går fra MIDI til USB!

Men da kommer spørsmålet, vil det bli stor latency mellom keyboardet og PCen så det blir feil notasjon i noteprogrammet?

Håper jeg forklarte meg godt nok.

Andak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

Jeg har et noteprogram som jeg har brukt en stund nå, men har bestemt meg for å gå hakket videre. Jeg har allerede ett MIDI keyboard som jeg har tenkt til å koble til PCen for å spille slik at jeg får det i noter direkte inn på noteprogrammet. Saken er at jeg ikke har noen MIDI inngang på PCen min. Men det var da jeg kom til å tenke på at jeg kan jo skaffe meg en kabel som går fra MIDI til USB!

Men da kommer spørsmålet, vil det bli stor latency mellom keyboardet og PCen så det blir feil notasjon i noteprogrammet?

Håper jeg forklarte meg godt nok.

Andak :)

"E-MU XMIDI 1x1" er varen du leter etter:) Fåes for 375 hos Procoms nettbutikk.

Det vil nok ikke være noen latency i MIDIen, men det vil bli latency i lyden fra PCen når du spiller, hvis du ikke har lydkort med lav latency (ASIO-kompatibelt). Hvis du ikke har noe lydkort med ASIO, bør du skaffe deg dette, å da kan det faktisk hende du slipper å kjøpe den MIDI-USB kabelen, da mange slike lydkort har MIDI-interface.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...