phax Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har to maskiner med Vista på koblet til Telenor sitt "multimodem". En går på kabel, den andre trådløst (med god signalstyrke). Har satt opp et par delte mapper uten noen begrensninger. Alt funker vel som det skal, men får ekstremt lav hastighet på overføring.. Holder på og kopiere over noen gb med bilder nå, og farten ligger rundt 1,5 MB/sek. Jeg skal vel kunne forvente raskere hastighet enn det? I såfall, kan flaskehalsen i mitt oppsett være? Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Flaskehalsen er det trådløse nettet. Bruk kabel på begge så blir det nok noe annet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Hm, så jeg kan ikke forvente raskere overføring hvis jeg skal bruke trådløst? Kabel er egentlig ikke aktuellt da den ene maskinen er en bærbar. Så da får jeg vel bare leve med treg fart.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 SP1 til Vista skulle vel gi raskere overføring, dog så er det vel det trådløse som er problemet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Ok, har SP1 på den stasjonære maskinen, men tror ikke jeg har det på den bærbare. Får teste og se om det hjelper litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå