Gå til innhold

Dekningsindikatoren blir hvit og blå hele tiden, Sony Ericsson

Anbefalte innlegg

Hei. Ikke at dette er et problem, men jeg lurer på hvorfor den blir hvit og blå hele tiden? (Bakgrunnen i dekningsindikatoren). Dette problemet fikk jeg når jeg gikk over til OneCall på denne telefonen, det var ikke noe slikt med NetCom. Indikerer den på at den søker nett eller noe?

Det skjer ikke om låser nettet til NetCom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Hei. Ikke at dette er et problem, men jeg lurer på hvorfor den blir hvit og blå hele tiden? (Bakgrunnen i dekningsindikatoren). Dette problemet fikk jeg når jeg gikk over til OneCall på denne telefonen, det var ikke noe slikt med NetCom. Indikerer den på at den søker nett eller noe?

Det skjer ikke om låser nettet til NetCom.

Hvis du tenker på trekanten over stolpene, så er dette GPRS-indikatoren. Den kommer og går hele tiden så lenge du roamer på NetCom.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe vits å ha på denne funskjonen. Gå inn på telefonen din og velg kun GSM som foretrukken tjeneste. Da vil GPRS/EDGE slå seg på kun når du trenger det. Den indikatoren vil vel bare vise om du har GPRS/EDGE dekning og kan også tenke meg at den vil bruke litt ekstra batteri. Jeg slår alltid av disse, både på Nokia og Sony Ericsson. Du trenger ikke slå den på manuelt hvis du bruker Opera Mini eller diverse, alt går automatisk uansett.

Lenke til kommentar

Har alltid lurt på hvordan jeg skulle slå dette av på Sony Ericsson, men fant faktisk ut av det nå. :) Du velger kun LS som foretrukket tjeneste under datakommunikasjon. Det er faktisk standard på nyere Sony Ericsson, iallefall på K660. Mulig dette er fordi 3G er aktivert som standard, hvem vet.

Ser heller ikke grunnen til at GPRS skal stå på hele tiden.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...