Albatron Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Bare lurer på hvilke fordeler man har ved å kjøre CPU og minne på samme frekvens - 1:1 FSB Ratio. Blir det raskere om man kjører det synkront? Og hvilke ulemper, om det finnes? Er det bedre å kjøre 1:1 ratio enn å klokke CPUen høyere enn minnet? Endret 1. juni 2008 av Albatron Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Det pleide å være det med Athlon XP og Pentium 4, men etter det har jeg ikke fulgt så mye med, så kjører det synkront av gammel vane. Hadde vært fint om noen kunne oppdatert meg på emnet. Endret 1. juni 2008 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Det pleide å være det med Athlon XP og Pentium 4, men etter det har jeg fulgt så mye med, så kjører det synkront av gammel vane. Hadde vært fint om noen kunne oppdatert meg på emnet. man kjører dette, ofte pga det som regel er veldig stabilt og man får ned minnehastighet, ved og kjøre synct. Lenke til kommentar
Niern Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du kan overklokke prosessoren mer uten at minnet stopper deg p.g.a for høy Frekvens som leder til høyere spenning som betyr mer varme og varme ram brikker kan føre til ustabilt system Rett meg vis jeg tar feil Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du kan kjøre minnet på lavere mhz med tightere timings, som i praksis kan vi høyere ytelse. E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå