Gå til innhold

Hatlag i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok...I give up. poenget mitt er bare at jeg missliker casuals. Har sett samma folka senere i det mange kaller casuals kler OSV. men dette har som sagt tidligere IKKE noe med hatlag å gjøre.

hvorfor jeg hater LSK har jeg skrevet over, men en nnen grunn er at de fikk fotballen til VIF og rbk til å framstå som sambafotball en periode.

Lenke til kommentar
Jeg "hater" VIF og Rosenborg, ser at det er mange som missliker LSK, hvorfor det egentlig?

Selv synes jeg VIF og Rosenborg spiller "stygt".

Jeg er VIF-supporter så selvsagt hater jeg folka fra togstasjonen som mener de fortjener bystatus. I tillegg spiller dere drittfotball. Det virker som om det er en taktikk å gå inn med knotter først, takle bakfra, skalle ned folk og generelt skade folk. Supporterne der er også noen jævler. Dere står oppe i deres Felt C med trommer og max to-tre sanger. Vi overdøvde dere når vi var der i vår.

Lenke til kommentar
Så da er det ikke lov å legge til noe småtteri som; Tilhengere, dommere, baner osv.? Tåpelig at du gidder..

Dommere har for all del ikke noe med et lag å gjøre. Men tilhengere og baner her det.

"Tåpelig at du gidder"

Rett skal være rett.

Forøvrig merkelig du reagerer på min lille dommerkommentar, men ikke på taperen sitt om trommer? :p

La merke til caps locken din. Trommer har for all del noe med et lag å gjøre.(Les: Supportere)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, jeg vet egentlig at det staves casuals, er litt flaut å ha skrevet same feilen 3-4 ganger :) Jeg har faktisk sett noen casuals kle seg i supporterutstyr jo, men du har rett i at det ikke skjer så ofte.

Klanen var ikke av de snilleste i landet på 80-tallet nei, men etter det jeg vet har de fleste av de som laga bråk da blitt luka ut eller kommet på bedre tanker for å si det sånn.

Da mener du ikke Casuals, men Ultras. Er det noe Casuals ikke respekterer så er det nettopp folk som kler seg som "juletrær".

Ok, jeg føler for å oppklare litt rundt Casuals og Ultras, selv om den diskusjonen er lagt død.

En casual er som sagt en som kler seg i dyre, pene klær og er ute etter å arrangere slosskamper med andre grupperinger eller firms. Stammer i stor grad fra den Engelske hooliganismen. At de ikke bryr seg om fotballen, og å støtte laget som mange sier er også som oftest feil. Mange i casualsmiljøet som bidrar mer enn andre på akkurat det.

En Ultra er omtrent det samme, men hvertfall i Norge har ikke ultrasmiljøet noe rykte på seg for å lage bråk. I Italia for eksempel og også andre land i Europa derimot, er det kultur for dette også. Definisjonen på en Ultra er en som gjør alt for å støtte laget sitt, slutter aldri å synge og er loyal til sin plass på tribunen, ofte plasser med lavere billettpris. Også veldig aktiv i tifo-arbeid. Ultras har heller ikke kultur for å kle seg ut som juletrær og klovner.

Så med dette i tankene er det nok mange av dere som kan kalles Ultras, selv om vi er litt "skumle".

Lenke til kommentar

Hvilke lag som er hatlag kommer vel helt an på hvor i landet du holder til. For min del er det Vålerenga og RBK, så at jeg kommer fra Bergen var kanskje ikke noen bombe :)

Ellers, så har jeg også inntrykket av at det er mange som ikke liker LSK. Henger meg på den. For meg er det enkeltspillere som gjør at jeg ikke liker LSK. Arild Sundgot, juksemakeren som handset LSK videre i cupen i fjor. Og så har du Kippe og Riseth som har en spillestil som ikke ligner grisen. Og Riseth syter på ALT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...