Barry White Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hei! har brukt zone alarm en stund og er storfornøyd, men da jeg fant ut at det klikker på LAN så gidda jeg ikke å bruke det lenger. Utsetter jeg meg selv for stor risiko med f.eks. virusfare (CIH. grøss!) med å ikke ha firewall? Lenke til kommentar
jorank Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 du gjør egentlig ikke det da...så lenge du har et antivirusprogram inne. brannmuren sin hovedoppgave er ikke å stenge virus ute. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 nei, men å stenge programmer ute...som kanskje kan laste et virus Lenke til kommentar
barney Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg synes bare brannmur er en plage. har aldri blitt hacket eller noe slikt selv om jeg aldri har hatt det. Har heller aldri virus selv om jeg ikke har virusprogram , er bare å holde seg unna exe filer på mail og slikt dritt Lenke til kommentar
jorank Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg har brukt brannmur en god stund nå, og det eneste jeg kan si den har stoppet, er de som gøyer seg med å skanne portene for å sjekke hvilke programmer som blir brukt...jeg kan egentlig ikke si at min brannmur har "reddet meg fra døden" ennå... er man ikke helt taktløs og tenker litt, skal man klare å redde seg fra det meste. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg synes bare brannmur er en plage. har aldri blitt hacket eller noe slikt selv om jeg aldri har hatt det. Har heller aldri virus selv om jeg ikke har virusprogram , er bare å holde seg unna exe filer på mail og slikt dritt Hvordan vet du det? En god hakcer/spyware/trjonsk hest gjør det vanskelig for brukeren å oppdage den. Hele poenget er jo at de skal kunne være på pc en din mens du ikke vet det. Det er det samme med virus, mange som er der og gjør skade selv om du ikke merker det. Men er ening med at det viktigste er å oppføre seg smart. Lenke til kommentar
barney Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg synes bare brannmur er en plage. har aldri blitt hacket eller noe slikt selv om jeg aldri har hatt det. Har heller aldri virus selv om jeg ikke har virusprogram , er bare å holde seg unna exe filer på mail og slikt dritt Hvordan vet du det? En god hakcer/spyware/trjonsk hest gjør det vanskelig for brukeren å oppdage den. Hele poenget er jo at de skal kunne være på pc en din mens du ikke vet det. Det er det samme med virus, mange som er der og gjør skade selv om du ikke merker det. Men er ening med at det viktigste er å oppføre seg smart. jaja. det jeg ikke vet har jeg ikke godt av å vite Lenke til kommentar
norrick Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg synes bare brannmur er en plage. har aldri blitt hacket eller noe slikt selv om jeg aldri har hatt det. Har heller aldri virus selv om jeg ikke har virusprogram , er bare å holde seg unna exe filer på mail og slikt dritt Du vet at du aldri har hatt et "virus" selv om du aldri har brukt et antivirusprogram??? Dette er nærmest den tåpeligste kommentaren jeg har hørt noen gang og i tillegg så anbefaler du folk å ikke bruke brannmur/antivirusprog!!! Du trenger ikke å åpne posten for at ormen/viruset sender seg videre til andre klienter/maskiner, de som produserer "mal-ware" har blitt så pass flinke til dette at ormen/viruset er selveksekverende og det er sjeldent at dagens ormer er skjult som .exe filer. Det er nøyaktig denne sløve holdningen du har som er skyld i at det i det finnes infiserte nettverk! Hva skal vi med brannmur og antivirusprogs hvis det ikke er nødvendig og hvorfor blir alle anbefalt å bruke det hvis det ikke i det hele tatt er nødvendig? Hvorfor finnes det 10000'er av infiserte maskiner i dette landet hvis det ikke er noen reel fare for at de skal bli smittet? Jeg kan nesten garantere at maskinen din er et "medium" for nettopp "mal-ware" som sprer ormer videre på nettet (men den meningen er vel jeg kansje alene om... ) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Du vet at du aldri har hatt et "virus" selv om du aldri har brukt et antivirusprogram???Dette er nærmest den tåpeligste kommentaren jeg har hørt noen gang og i tillegg så anbefaler du folk å ikke bruke brannmur/antivirusprog!!! Du trenger ikke å åpne posten for at ormen/viruset sender seg videre til andre klienter/maskiner, de som produserer "mal-ware" har blitt så pass flinke til dette at ormen/viruset er selveksekverende og det er sjeldent at dagens ormer er skjult som .exe filer. Det er nøyaktig denne sløve holdningen du har som er skyld i at det i det finnes infiserte nettverk! Hva skal vi med brannmur og antivirusprogs hvis det ikke er nødvendig og hvorfor blir alle anbefalt å bruke det hvis det ikke i det hele tatt er nødvendig? Hvorfor finnes det 10000'er av infiserte maskiner i dette landet hvis det ikke er noen reel fare for at de skal bli smittet? Jeg kan nesten garantere at maskinen din er et "medium" for nettopp "mal-ware" som sprer ormer videre på nettet (men den meningen er vel jeg kansje alene om... ) Hvis du har litt ordentlige program så er ikke selv-kjørende virus noe problem, det affiserer jo omtrent bare den bedritene mørja outlook. Og du kan klare deg fint uten å få virus hvis du bare er forsiktig, men det betyr ikke at det ikke er anbefalt å sjekke en gang i mellom. AtW Lenke til kommentar
barney Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 jeg synes bare brannmur er en plage. har aldri blitt hacket eller noe slikt selv om jeg aldri har hatt det. Har heller aldri virus selv om jeg ikke har virusprogram , er bare å holde seg unna exe filer på mail og slikt dritt Du vet at du aldri har hatt et "virus" selv om du aldri har brukt et antivirusprogram??? Dette er nærmest den tåpeligste kommentaren jeg har hørt noen gang og i tillegg så anbefaler du folk å ikke bruke brannmur/antivirusprog!!! Du trenger ikke å åpne posten for at ormen/viruset sender seg videre til andre klienter/maskiner, de som produserer "mal-ware" har blitt så pass flinke til dette at ormen/viruset er selveksekverende og det er sjeldent at dagens ormer er skjult som .exe filer. Det er nøyaktig denne sløve holdningen du har som er skyld i at det i det finnes infiserte nettverk! Hva skal vi med brannmur og antivirusprogs hvis det ikke er nødvendig og hvorfor blir alle anbefalt å bruke det hvis det ikke i det hele tatt er nødvendig? Hvorfor finnes det 10000'er av infiserte maskiner i dette landet hvis det ikke er noen reel fare for at de skal bli smittet? Jeg kan nesten garantere at maskinen din er et "medium" for nettopp "mal-ware" som sprer ormer videre på nettet (men den meningen er vel jeg kansje alene om... ) har jo hatt inne antivirus programmer men synes bare det trekker ned maskinytelsen og til ingen nytte. hva er det dagens virus er skjult som da? beklager er ikke oppdatert på det. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 de fleste virus fikser man med formatering, men CIH...grøss (du blir ikke infecta vis du har NTFS) Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg bruker firewall, en av grunnene til det er at firewallen kontrollerer all informasjon som går ut av maskinen. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 jeg synes bare brannmur er en plage. har aldri blitt hacket eller noe slikt selv om jeg aldri har hatt det. jeg synes bare sikkerhetsbelte er en plage. har aldri krasjet eller noe slikt.. blah blah.... Lenke til kommentar
Dag_Rune Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 En liten teori; Hvis man aldri har hatt brannmur, vet man f**n ikke om man har blitt hacket...De beste hackerene har antakeligvis ikke blitt tatt og det må vel være for at de er gode..... Dette er kommentar fra lærer jeg hadde i sikkerhet... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 En liten teori;Hvis man aldri har hatt brannmur, vet man f**n ikke om man har blitt hacket...De beste hackerene har antakeligvis ikke blitt tatt og det må vel være for at de er gode..... Dette er kommentar fra lærer jeg hadde i sikkerhet... De beste hackerene lar seg ikke stoppe av det lille brannmurprogrammet ditt. AtW Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 jeg synes bare brannmur er en plage. har aldri blitt hacket eller noe slikt selv om jeg aldri har hatt det. jeg synes bare sikkerhetsbelte er en plage. har aldri krasjet eller noe slikt.. blah blah.... Glimrende sagt! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ps det er sikkert mange her som kan ta en privat "sikkerhets" sjekk for deg .. Det er bare og poste IP adressen din her det .. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har ruter med brannmur, brannmur slått på i win xp og antivirusprogram med brannmur aktivert. (hehe) Det tar sjelden mer enn et par uker før noen er inne på maskina di hvis du har adsl, lar maskina stå på hele tiden og ikke har brannmur. Lenke til kommentar
barney Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 hvordan blir jeg hacket hvis jeg ikke kjører noe slags form for orm eller noe. hvordan går en hacker fram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå