Gå til innhold

MPEG1 (VCD)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig bedre og mindre plass, men enklere er det ikke. Viss man for eksempel skal ha en div.x-film over til et format som dvd-spillere leser må en innom mpeg1 eller 2 for å få det til. Mao man slipper et tidkrevende mellomledd. Uansett; Filmer blir ikke kortere av at codecen mangler vel? Jeg vet at om en åpner en uferdig film i Windows Media Player får en opp samme lengde som første gang en åpna den hver gang. Den fortsetter likevel å spille etter at 0:00 er igjen. Jeg vil tro at enten dette er problemet eller så husker du feil mtp størrelsen.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som vet at man ikke trenger codec til mpge1...?

Det svaret du gav der, thorel, forklarer egentlig en del... :)

For vanskeligere tinge enn å finne codec på nettet til MPGE1, har jeg vel neppe oppplevd.

Man har du noe forslag hva som er skjedd, eller hva jeg kan gjøre? Klippene fungerte bra lenge, men så har jeg sikkert innstallert noe som fu*ker opp alt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig trenger man kodek til MPEG-1. Den følger med i Win-OS, så man trenger ikke installere den separat.

Gautis: Er det kun spilletiden som er feil? Gjelder det i alle avspillere, eller kun WMP?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig trenger man kodek til MPEG-1. Den følger med i Win-OS, så man trenger ikke installere den separat.

Gautis: Er det kun spilletiden som er feil? Gjelder det i alle avspillere, eller kun WMP?

Det gjelder i alle spillerene. (Bruker ZoomPlayer som default)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...