Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Gitarister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor flink en gitarist er teknisk synes jeg ikke er intresant uansett, og nei jeg synes soloene hans ikke har my feeling og er ofte ganske like. En annen grunn til at han er ekstra kjent, er for PR stunts som å være dritings, klærne han bruker osv. Han er god, men ikke nr 1 gitarist.

Alt for lite blues på lista forsåvidt.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Skjønner du ikke at Slash er på første?

Han er i mine øyne, verdens beste gitarist. Han er kanskje ikke best teknisk, men han er den som legger sitt hjerte i sine gitar soloer, imo :)

Da har du ikke hørt mye musikk vil jeg påstå. B.B. King og Stevie Ray Vaughan spiller fletta av Slash på dette området.

Edit: Og Mikael Åkerfeldt...

Endret av phear00
Lenke til kommentar

Slash er faktisk den dårlige gitaristen jeg har sett live. Så han med Slash Snakepit da, som ikke er noe særlig til band, men herregud. Fyren var helt borte, og en bleik bleik rock kopi av SRV!

Lenke til kommentar

Yngwie og Kirk liker jeg ikke. Veldig ekkel musikk. Django og Morello er fine, Hendrix, May og Page er selvskrevne og da jeg kom til nummer 2 var jeg 100% sikker på at Eric Clapton (solokarriere, Cream, Derek and the Dominoes, The Yardbirds, Bluesbreakers, Blind Faith - motherfuckin LAYLA) kom til å være på første plass. I stedet finner jeg Slash, som er stilig nok. Men seriøst. LAYLA.

Lenke til kommentar
Bare jeg som savnet Dimebag da?

Jeg sier tja til Dimebag. En av de virkelig bra gitarister når det kommer til den helt harde musikken. Syns faktisk han deffinerte en type "sound" mere enn å være en super gitarist. Men men. Gruser Kirk ihvertfall.

Lenke til kommentar
Skjønner du ikke at Slash er på første?

Han er i mine øyne, verdens beste gitarist. Han er kanskje ikke best teknisk, men han er den som legger sitt hjerte i sine gitar soloer, imo :)

Da har du ikke hørt mye musikk vil jeg påstå. B.B. King og Stevie Ray Vaughan spiller fletta av Slash på dette området.

Edit: Og Mikael Åkerfeldt...

Selfølgelig har jeg hørt B.B King og SVR!

Men jeg synes ikke de får like mye feeling i musikken sin, men smaken er som baken..

Lenke til kommentar
Men seriøst. LAYLA.

Hvis det er én sang det skal stå på, ville jeg mye heller tatt SRVs Little Wing, eller Andy Timmons Electric Gypsy. Eller Jimi Hendrix' ... vel, take your pick.

Det skal ikke stå på en sang, heller en karriere lengre enn et vondt år, eller innflytelse ingen av de andre kan måle seg med. Men at det finnes en liste over gitarister som ikke har med forfatteren av Layla er en skandale. Ikke at Andy Timmons Electric Gypsy kan i det hele tatt måle seg med Layla, som er kåret gjentatte ganger til den beste sangen noensinne.

Jeg liker også SRV, men at han endte på 11. plass elns kan rettferdiggjøres - man må jo ha plass til tullingen som Yngwie for å få en jevn liste alle kan godta. Men at Clapton ikke er med er en skandale.

Lenke til kommentar
Ikke at Andy Timmons Electric Gypsy kan i det hele tatt måle seg med Layla, som er kåret gjentatte ganger til den beste sangen noensinne.

Som sang, ja. Det er bra låtskriving, men den står på tynnere grunn gitarteknisk.

Men at Clapton ikke er med er en skandale.

Det er trangt om plassen blant de ti øverste, og jeg tror nok ikke han ville nådd opp på min liste. Men at han er bedre enn mange av gitaristene på akkurat denne listen kan vi vel ihvertfall være enige om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...