Alexander Schindler Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Musikk skal bygges ut av glede, ut av glede bygger man musikk. Vel, det er få ting som gir mer glede enn en gitarist som kan sine saker. Les mer Lenke til kommentar
binko Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Og en ordentlig god trekkspillsolo slår ikke feil det heller. Fin liste, kort og godt. Vil vel si meg enig i den, ja. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Enig med det dere sier om Kirk Hammett. Det dere skriver om han er en av grunnene til at han er min favoritt gitarist Han er kanskje ikke den som briljerer mest teknisk, men når du hører en solo av Kirk Hammett så får du frysninger uansett. Fordi du vet at denne gitaristen spiller i verdens beste band Metallica, som har en utrolig historie bak seg. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Den lista var jo rett og slett elendig. Lenke til kommentar
mamama Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Savner David Gilmour og Zakk Wylde. Syns ikke Øystein Sunde hører til på listen. Endret 1. juni 2008 av mamama Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Mange gode her, men det er flere dere kunne ha fått med. Rypdal > Sunde. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ikke så veldig enig i denne listen, men ikke så rart siden det ikke alkkurat er lett å rangere gitarister. Her er noen artister som etter min mening burde være inkludert: B.B. King Warren Haynes Robert Fripp Monte Montgomery Andy Timmons Stevie Ray Vaughan Elliott Smith Omar Rodriguez-Lopez Det gikk opp for meg nå at det egentlig er umulig å begrense seg til en ti-på-topp liste. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kirk Hammet, Jimi Hendrix og Joe Satriani må være mine favoritter. Sistnevnte var ikke å finne på listen, merkelig nok..? Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg synes listen var grei nok, er i hvertfall eni i at Slash er en klar vinner! Endret 1. juni 2008 av GibsonLesPaul Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Er ganske så enig med de som er oppsatt på toppen av listen. (1, 2, 3 osv). Slash er helt rå, samme er Malmsteen. Noe som jeg stusser veldig over er hvorfor i alle dager Van Halen ikke er med. Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Lista var forsåvidt ok den, men jeg savner virkelig Stevie Ray Vaughan og Eric Clapton! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Den lista var jo rett og slett elendig. er ganske enig. føler dette er anmelderens personlige topp 10 gitarister. savner mer kjente gitarister som Clapton, Van Halen og Satriani som alle er mer kjente enn mange av dem på listen. Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Det gikk opp for meg nå at det egentlig er umulig å begrense seg til en ti-på-topp liste. Enig i det. Minimum topp 20 liste. Er så ufattelig mange gode gitarister som er verdige til å bli husket på en slik liste. Egentlig en helt umulig oppgave å rangere en topp 10 gitarister liste. Alle de på listen her har helt forskjellige spille stil og kan egentlig ikke sammen lignes. Yngwie Malmsteen, Øystein Sunde og Jimi Hendrix kan bare ikke sammen lignes. I mine øyne er Jimi Hendrix verdens beste gitarist. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 er ganske enig. føler dette er anmelderens personlige topp 10 gitarister.savner mer kjente gitarister som Clapton, Van Halen og Satriani som alle er mer kjente enn mange av dem på listen. Hva har kjendisstatus med noe som helst å gjøre? Da burde Elvis Presley, John Lennon eller Paul McCartney tronet på toppen. Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Synes igrunn Hendrix lå noen palsser for lavt, og Malmsteen lå alt for høyt. Men ellers er jeg enig. Gode begrunnelser. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 er ganske enig. føler dette er anmelderens personlige topp 10 gitarister.savner mer kjente gitarister som Clapton, Van Halen og Satriani som alle er mer kjente enn mange av dem på listen. Hva har kjendisstatus med noe som helst å gjøre? Da burde Elvis Presley, John Lennon eller Paul McCartney tronet på toppen. De du nevnte er jo hovedsakelig låtskrivere. ikke gitarister. (JA, jeg vet de spiller gitar, men det er ikke det de er kjent for) Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 De du nevnte er jo hovedsakelig låtskrivere. ikke gitarister. (JA, jeg vet de spiller gitar, men det er ikke det de er kjent for) Det er allikevel et ubrukelig kriterie. Clapton og Van Halen er også i stor grad kjent pga. deres evner som låtskrivere. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Savner John Petrucci, Steve Vai, Joe Satriani, Michael Romeo, Michael Åkerfeldt Kirk Hammet hører absolutt ikke hjemme på lista Endret 1. juni 2008 av magnusloe Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg ble skuffet over å ikke se Zakk Wylde og Dimebag Darrel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg