Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pusse opp/ overhale bil hvor i utlandet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 1991 Mercedes 124 300TDT 4 Matic (e-klasse stv.) som jeg har tenkt å shine opp for ca 20-30 tusen.

Tenkte å lakkere og rustbehandle den, ta automatservice samt bytte litt deler. Noen som vet hvor jeg kan få gjort dette billig og trygt? Polen, Tyskland, eller hva? Noen som har noen erfaringer på dette området? Adresse til verksted etc? Tar i mot alt med takk!

Mvh Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en 1991 Mercedes 124 300TDT 4 Matic (e-klasse stv.) som jeg har tenkt å shine opp for ca 20-30 tusen.

Tenkte å lakkere og rustbehandle den, ta automatservice samt bytte litt deler. Noen som vet hvor jeg kan få gjort dette billig og trygt? Polen, Tyskland, eller hva? Noen som har noen erfaringer på dette området? Adresse til verksted etc? Tar i mot alt med takk!

Mvh Even

Har ikke noen adresser akkurat, men kan se om jeg husker det så skal jeg høre med en kompiss av meg

Har nemmelig en bekjent av meg som har drevet med å resturert biler i en del år og han kjører dem ned til polen

Han kjøper litt spessielle, morsomme eller gamle biler å kjører dem ned til Polen for full resturering

Han tegner styling og interiør selv og de setter dette ut i live for han

Han får igjen bilen sin ferdig stylet, nylakkert og med nytrukket interiør og dette koster stort sett ingenting eller veldig lite, selvsagt alt etter hvor mye som skal gjøres

Han betaler av og til ett lite forskudd dersom det er mye som må handles inn, men han prøver alltid å begrense forskudsbetalingen, ellers er det lett å bli lurt

Arbeidskraften er jo det som er det billigste i Polen, i Tyskland er ikke den så billig at det er noe serlig å spare

Ett annet allternativ er jo Tsjekkia "har dysleksi og hvet ikke helt hvordan det staves men regne med de fleste skjønte hva jeg mente" :!:

kjenner en derfra som bor i norge nå og han snakker stadig om dette og har vært til å mast ett par ganger på meg om at jeg bør sende ned noen biler for resturering og ombygging

Har ikke helt tatt sjangsen på dette ennå selv da jeg rett og slett er redd for å bli lurt, jeg føler det er litt for mye raringer fra både polen og tsjekkia for tiden, der enkelte av dem rett og slett oppfører seg som lurendreiere og kjeltringer

Det beste tror jeg uansett må være å reise ned selv og ikke sende bilen og ett eventuelt forskudd med en fra polen eller tsjekkia

Endret av support81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...