esbensk Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hei, jeg er en rimelig fersk datamann som har partisjonert en 60 Gb harddisk i 5 deler. Jeg har to disker, en med win 98 (10 gb) og en med xp (60 Gb). Via partition magic 7 har jeg partisjonert disken i xp, men den siste partisjoneringen synes bare fra xp-OS. Fra win 98 oppdages den ikke, slik at jeg mangler 22 Gb med harddiskplass. Denne forsvunne partisjonen er den eneste jeg har laget selv (kjøpte disken brukt med de andre partisjonene, men har endret størrelsen på dem) Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hei. Akkurat det samme hos meg, jeg har 5G FAT(Win98) + 5G NTFS(XP) + 30G FAT(progs+backup). Problemet er nok at Win98 ikke greier å lese NTFS partisjoner som vel oppstod sammen med Win2k og XP. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Quote: On 2002-01-12 12:05, esbensk skrev:Hei, jeg er en rimelig fersk datamann som har partisjonert en 60 Gb harddisk i 5 deler.Jeg har to disker, en med win 98 (10 gb) og en med xp (60 Gb). Via partition magic 7 har jeg partisjonert disken i xp, men den siste partisjoneringen synes bare fra xp-OS. Fra win 98 oppdages den ikke, slik at jeg mangler 22 Gb med harddiskplass.Denne forsvunne partisjonen er den eneste jeg har laget selv (kjøpte disken brukt med de andre partisjonene, men har endret størrelsen på dem)Er det noen som kan hjelpe? Det ser ut som du har partisjonert den du bruker XP på til NTFS, og w98 støtter ikke dette. Det du gjør er å konvertere den til FAT32, det kan du gjør uten å miste noe info på disken. Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 12. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg partisjonerte til FAT32, og det FAT32 på alle partisjonene. Er det noe annet, kan f.eks. rekkefølgen på CD-Rom og partisjoner spille en rolle? takk for hjelpen, esben. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 For å være sikker.... Dobbeltsjekk med PM om den "usynlige" partisjonen er FAT, FAT32 eller NTFS. Bruker du PQ Boot (eller lignende) der du kan skjule partisjoner for andre OS? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 hva skjedde med det som var før at man kunne bare partisjonere en hdd inn i fire partisjoner a? Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 12. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2002 det er en FAT32-partisjon. Men jeg visste ikke ikke at det er max. 4 partisjoner på en disk. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Quote: On 2002-01-12 17:41, esbensk skrev:det er en FAT32-partisjon.Men jeg visste ikke ikke at det er max. 4 partisjoner på en disk.Takk for tipset. Ja, du kan bare ha fire partisjoner, men det går ann å ha flere Logical Drivers på en Extended Partition. Jeg har delt en av mine disker (Basic) i seks på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå