KeyanZa Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Lurer på en ting hvor er denne himmelen som dere kristne snakker om.? er den på en sky? eller må dere ut av atmosferen og mot verdensrommer? vel siden jeg fly en del selv da på fritiden min å har vært i skyer og over dem, kan ikke si jeg har sett noe som beviser denne himmelen deres..... så dere må vel kanskje ut i verdensrommet da? Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Lurer på en ting hvor er denne himmelen som dere kristne snakker om.?er den på en sky? eller må dere ut av atmosferen og mot verdensrommer? vel siden jeg fly en del selv da på fritiden min å har vært i skyer og over dem, kan ikke si jeg har sett noe som beviser denne himmelen deres..... så dere må vel kanskje ut i verdensrommet da? dårligste argumentet hittil i religion vs anti-teisme. 2 nye ord: dimensjoner og/eller metafysisk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 I likhet med alle andre ting som religiøse trodde før, som er blitt motbevst, har dette begrepet blitt endret for at en ikke lenger skal kunne si "det er feil" En trodde tidligere at himmelen var, ja, i himmelen, men dette vet vi ikke er riktig i dag. Derfor byttes det til å si "vi mente å si at himmelen er ikke et fysisk sted, men som er utenfor tid og rom /annen dimensjon" som et dårlig forsøk på å dekke over at religionen deres er feil i utgangspunktet. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 ja syns det er alltid like gøy å se hvor mye dem ror og ror . Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Himmel (bokstavelig talt) og helvete (det underjordiske rike), og havet også for den saks skyld, var alle sett på som steder «utenfor» — over, under og «borti der sånn». Ikke hjalp det at man trodde jorden var flat heller. I dag strekker vår kunnskap litte grann lenger. Mer er det i grunn ikke å si om den saken. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Himmelen er kether (kronen), hellig, hellig, hellig... I'm Seraph, I'm Snake;Controlled, Pre-Programmed Entrapped Soul. Extraneous Powers Conditions My Mind. I'm Vermin, I'm Fake. Causality Ignores The Persecutory Illusions Of Free Will. Morality Justifies No Cause. Beyond Reason; We Eat, Reproduce And Die. A Genetically Conditioned Psychomotor Machine. I'm Seraph, I'm Snake; An Evolutionary Mistake Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Siden det klart er beskrevet at ingen vil havne i himmelen før etter universet blir ødelagt, så er det naturlig å tenke at himmelen ikke er noe som vil være i dette universet, men et annet sted som ingen menneske vet om nå. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Den var ny for meg. Så de sitter ikke og titter ned på oss fra stjernene likevel? Skuff altså. Lenke til kommentar
eflas Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hmm, da lurer jeg på hva som skjer med de døde i mellomtiden mens de venter på å få komme opp til himmelen. De har det vel litt kjedelig nå, hvis denne teorien stemmer. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lurer på en ting hvor er denne himmelen som dere kristne snakker om.?er den på en sky? eller må dere ut av atmosferen og mot verdensrommer? vel siden jeg fly en del selv da på fritiden min å har vært i skyer og over dem, kan ikke si jeg har sett noe som beviser denne himmelen deres..... så dere må vel kanskje ut i verdensrommet da? Den er i fantasien dems. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lurer på en ting hvor er denne himmelen som dere kristne snakker om.?er den på en sky? eller må dere ut av atmosferen og mot verdensrommer? vel siden jeg fly en del selv da på fritiden min å har vært i skyer og over dem, kan ikke si jeg har sett noe som beviser denne himmelen deres..... så dere må vel kanskje ut i verdensrommet da? Har du noensinne sett en tanke? Lenke til kommentar
eflas Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Tanker kan ikke sees, men kan måles. Tanker er elektriske impulser i hjernen. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Tanker kan ikke sees, men kan måles. Tanker er elektriske impulser i hjernen. Ja, og poenget er at man ikke kan se alt som eksisterer. Ikke at jeg tror på himmelen. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Den er i fantasien deres. Ja, det høres mest sannsynlig ut. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Unnskyld? Det var vel ingen måte å forsvare religion på. Hvordan mener du at folk i det hele tatt har funnet på at det er en "himmel"? Jeg regner med at ingen levende har sett den, det blir også vanskelig for noen å komme ned og fortelle om det. Derfor må himmelen som paradis være noe som utelukkende er funnet opp av mennesker og som bare befinner seg i fantasien til enkelte. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg fikk jammen lyst til å konvertere til ateisme etter jeg så trådstarters innlegg, gitt. Verdenen jeg bor i nå er snudd på hodet på grunn av denne svimlende nye tankegangen jeg nå må tenke. Har jeg virkelig tatt så feil hele tiden? HVORFOR? HVORFOR ser jeg ikke ut mer av vinduet når jeg flyr, og ser denne fryktelige bristen i troen min? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Dere kunne ikke ha lyst til å prøve å komme med noen argumenter da? Istedenfor å bare føle dere så usannsynlige tøffe fordi dere liker religion, eller respekterer det i det minste? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg fikk jammen lyst til å konvertere til ateisme etter jeg så trådstarters innlegg, gitt.Verdenen jeg bor i nå er snudd på hodet på grunn av denne svimlende nye tankegangen jeg nå må tenke. Har jeg virkelig tatt så feil hele tiden? HVORFOR? HVORFOR ser jeg ikke ut mer av vinduet når jeg flyr, og ser denne fryktelige bristen i troen min? Flott, jeg ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det aner meg at Knofle, som jeg har inntrykk av er en rimelig oppegående herremann, også har en velutviklet sans for ironi, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå