Liddell Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 De kan ikke bytte for deg nei, men tror nok du kan bytte selv. Du kan i alle fall det. Noen som kan bekrefte? Du får nok ikke bedre PC for den prisen... Lenke til kommentar
satser Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Men det spørs nesten om jeg tør å gå løs på den. KLarer jo ikke hamre ned en spiker uten å knuse noe Hvor mye vil det koste å kjøpe en god prosessor? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hvor mye vil det koste å kjøpe en god prosessor? Like mye som å kjøpe en maskin med kraftigere CPU vanligvis En T9400 (2.53GHz 1066FSB) vil vel ligge rundt 2300,- http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:2029796;c:36124 En T9600 (2.8GHz 1066FSB) vil vel ligge rundt 3400,- http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:2029794;c:36124 - men jeg er ikke sikker på om kjøleløsningen til acer er bra nok til denne. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Er det noen som har lest tester av denne maskinen/prosessoren, som viser at T7350 er så svak at den blir en flaskehals i systemet? Jeg tror den er mer enn kraftig nok for de fleste aktuelle arbeidsoppgaver denne maskinen vil bli brukt til (spill, surfing og film), men jeg har da ikke lest noen testresultater av denne prosessoren... ettersom det er slik oppstandelse rundt påstanden om at den er så svak, må det jo være fullt av folk her inne som vet mer om hvor godt eller dårlig den presterer? Er det noen som vil dele denne kunnskapen med meg? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Enig i det, vil si prosessoren står godt i stil til skjermkortet. Vil man ha en raskere maskin velger man en annen med bedre skjermkort også, dvs 9700GT, evt 8800xxx 9800xxx seriene. Lenke til kommentar
satser Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg har nå nesten bestemt meg for denne nå. Jeg ser at dere synes den er god etter det dere har skrevet, men prosessoren er litt svak. Hvor lenge tror dere PCM kan bli spilt på den maskinen før den blir for svak? Lenke til kommentar
Novis Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Jeg har nå nesten bestemt meg for denne nå. Jeg ser at dere synes den er god etter det dere har skrevet, men prosessoren er litt svak. Hvor lenge tror dere PCM kan bli spilt på den maskinen før den blir for svak? Det er en god mellom-klasse maskin og den yter deretter (kanskje hakket bedre enn andre alternativer). Men veldig mange sitter nok på gjerdet og venter til skolestart i håp om at den nye centrino2 plattformen får etablert seg bedre med hakket kvassere specs til rundt samme prisen. Jeg vil nok tippe at den holder godt og vel et år, kanskje 2,om jeg skulle dømme på utviklingen vi ligger an til m.t.p dx10 baserte løsninger og centrino2 etc... Endret 17. juli 2008 av Novis Lenke til kommentar
satser Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ikke lengre? Er det noe jeg kan gjøre da slik at jeg fortsatt kan ha den? Lenke til kommentar
Novis Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Ikke lengre? Er det noe jeg kan gjøre da slik at jeg fortsatt kan ha den? Spørs så klart på hva du forventer av maskinen. Du drar ikke unna alt på max details om et år, men klarer du deg uten så er det klart at den holder lenger Vet ikke hvor lett det lar seg gjøre å bytte komponenter selv inni der. Tror ikke det er sunt for garantien heller Problemet med å bytte f.eks cpu er jo at det blir meget sannsynlig at du vil slite med varmen. Denne maskinen virker skreddersydd m.t.p vifte/ventilering til komponentene den kommer levert med. Personlig ville jeg ikke risikert noe. Endret 17. juli 2008 av Novis Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvor lenge tror dere PCM kan bli spilt på den maskinen før den blir for svak? Blir prosessorer dårligere med alderen? Denne prosessorkritikken tar nye høyder... og jeg ser fortsatt ingen som kan dokumentere at T7350 er så svak som alle skal ha det til! Lenke til kommentar
satser Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Var innom ElPrice i dag bare for å forhørre meg litt. De sa at denne modellen egentlig skulle holde i 5 år, men de kunne ikke love mer enn 3. Har enda et spørsmål: Vis jeg en gang i fremtiden skal kjøpe PCM og ser: 1.Det er for dårlig skjermkort på min pc. Hva gjør jeg? 2.Prosessor er for svak. Hva gjør jeg? 3.Minne holder ikke mål. Hva gjør jeg? Og hva skjer vis jeg spiller spill der dataen egentlig har for svak et eller annet? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 1) kjøper ny pc 2) kjøper ny prosessor 3) kjøper mer minne hvis du kjører spill (eller andre programmer) som krever mer av maskinvaren enn maskinen er i stand til å levere, er vel resultatet ganske innlysende... det vil går tregt. Og jeg vil henstille alle til å være litt mer spesifikke når de spør om hvor lenge en maskin vil vare. Slik det er nå får jeg inntrykk av at folk tror datamaskiner er ferskvare som går ut på dato etter en gitt tidsperiode... min maskin er i skrivende stund 3,5 år gammel, og til det meste av mine bruksområder er den faktisk langt bedre egnet enn det meste av det som selges i dag (mine bruksområder omfatter da ikke spill). Lenke til kommentar
satser Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ok takk for svar. Er dette den beste PC'n jeg får til under 8000 til mitt bruk? Er det noen som er ganske mye bedre som bare koster ca. 1000, vil jeg gjerne ha link. Lenke til kommentar
Ollie2 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ok takk for svar. Er dette den beste PC'n jeg får til under 8000 til mitt bruk? Er det noen som er ganske mye bedre som bare koster ca. 1000, vil jeg gjerne ha link. Mange anbefaler Dell XPS M1530, men skjermkortet er et par hakk under. Den har derimot bedre prosessor og skjerm, så det avhenger av ditt eget bruk. Lenke til kommentar
satser Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvilken av de to maskinen tror du jeg kan spille PCM lengst på?(Uavhengig om det er på laveste grafikk, bare det er mulig å spille) Lenke til kommentar
Ollie2 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Mener du PCM 2008, eller hele serien, inkludert framtidige spill? Hvis 1, så holder de vel like lenge, du får nok dødens blåskjerm på begge før de slutter å kunne kjøre PCM Hvis 2, så kan jeg ikke gi noe skikkelig svar, da dette avhenger av systemkravene på framtidige spill. Det ser derimot ut som om PCM krever litt av en prosessor, så holder en liten knapp på dell. Men du har nok kjøpt deg ny pc innen den tid. Endret 17. juli 2008 av Ollie2 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Minstekravet til PCM 2008 er en prosessor på 2,2 Ghz, målt i Pentium 4-hastighet. Dette tilsvarer ca 1 Ghz (eller mindre) i Core 2 Duo-hastighet, hvis ordinære Core 2 duo-prosessorer hadd blitt laget med så lave klokkefrekvenser (lavvoltsutgaver holdes utenfor da deres ytelse uansett ikke tilsvarer de ordinære prosessorene). Med andre ord, PCM krever ikke en spesielt rask prosessor (etter dagens målestokk). Så godt som alle Pentium M, Core Duo, Core 2 Duo og AMD Turion 64-prosessorer, samt de nyeste Celeron M-prosessorer (M4xx og M5xx) vil være over minstekravet for PCM 2008. Lenke til kommentar
Jarle1234 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Mange henger seg opp i at maskina må klare å kjøre AoC greit, det gjør denne. Kjører 1280x800 på "high" og ligger på jevnt 20-30+ fps. Så slipper "hakking". Må smile litt over dette innlegget. Selv spiller jeg AoC, venter på nye deler til den stasjonære så spiller midlertidig på på denna. Min erfaring er at den ikke greier å dra spillet overkommelig. Jeg ble faktisk skuffet over hvordan den presterer. Hvordan greier du 20-30 FPS på high, det er bare vas. Er så lei folk som hyper opp prestasjonene på PCene sine. Min erfaring er at denne laptopen ikke kan anbefales for en fulkommen opplevelse av conan, selv med lav oppløsning. Lenke til kommentar
Novis Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Mange henger seg opp i at maskina må klare å kjøre AoC greit, det gjør denne. Kjører 1280x800 på "high" og ligger på jevnt 20-30+ fps. Så slipper "hakking". Må smile litt over dette innlegget. Selv spiller jeg AoC, venter på nye deler til den stasjonære så spiller midlertidig på på denna. Min erfaring er at den ikke greier å dra spillet overkommelig. Jeg ble faktisk skuffet over hvordan den presterer. Hvordan greier du 20-30 FPS på high, det er bare vas. Er så lei folk som hyper opp prestasjonene på PCene sine. Min erfaring er at denne laptopen ikke kan anbefales for en fulkommen opplevelse av conan, selv med lav oppløsning. Det ante meg at den ville slite litt med AoC Ble skeptisk selv uten å ha prøvd. Fortsatt ingen som har testet med full-versjonen til UT3? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har en maskin med bare litt dårligere skjermkort enn 9600GS (ATI HD3650 ca lik ytelse som 8600GS/9500GS fra nvidia) og bedre CPU (T9300). Og jeg ligger på 5-10fps i conan på high, så er litt overrasket over at alle sier den drar conan greit, er ikke mye bedre enn den maskinen jeg har. Men for all del, virker som en maskin som gir svært mye for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg