Gå til innhold

Acer aspire 5930G.


Anbefalte innlegg

Går helt greit :p Skjønner du gleder deg til å få den.

 

Blir varm etter ca 10 minutter, men med stativet kommer jeg ikke over 70 grader. Og ja, det er kun under spilling den (GPU) blir varm. Ligger mellom 50-60 vanligvis. Du kan glede deg til du får PC-en.

 

Bare at den er så utrolig stille veier for meg opp for varmen. Med ett unntak: Når du setter inn en CD/DVD, da høres det ut som at den skal lette fra bordet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha ;D

 

Ja, det at den er stillegående er nok for meg også et ganske stort pluss. Ikke artig å sitte på forelesninger med en maskin som får alle i rommet til å snu seg hvert femte minutt :p

 

Leste også at mange i topicen skrev at prosessoren er 'dårlig'? Jeg spurte en kompis av meg som jobber på datakjeden og han forsikret meg om at det slettes ikke er noe dårlig prosessor - snarere tvært i mot.

 

Ska bli deilig å få dataen ja, særlig ettersom denne stasjonære er såpass gammel og halv-død at det så og si ikke går ann å gjøre noe på den annet enn å surfe nettet :p

Lenke til kommentar
249114.jpeg

Likte ikke skjermen helt. Nei, vent... Det er bare bakgrunnsbildet...

 

Du har vel ikke noen bilder når den er igjen? Hvordan "lokket" ser ut liksom?

 

Haha, bakgrunnsbildet er jo nydelig :p

 

"Lokket" er svart, med en blåaktig firkant rundt den lysende Acer-logoen.

 

EDIT: Bilde kommer straks.

 

EDIT 2: 249159.jpeg

 

EDIT 3: Tja, dårlig bilde, vanskelig å se den fancy blå firkanten :p

Endret av Kjetil
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring ved å skifte fra støgge vista til XP på denne maskinen? bare vista, å alt dritet som følger med, tar nesten 50%minne og ca 20%CPU til alle tider.

 

Så hvis noen vet hvordan jeg fikser XP, så hadde det vært fint med litt hjelp + hvor jeg finner XP drivere?

(Har 5930G)

Endret av ninjasinni
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring ved å skifte fra støgge vista til XP på denne maskinen? bare vista, å alt dritet som følger med, tar nesten 50%minne og ca 20%CPU til alle tider.

 

Så hvis noen vet hvordan jeg fikser XP, så hadde det vært fint med litt hjelp + hvor jeg finner XP drivere?

(Har 5930G)

 

kanskje her? (et raskt googlesøk kan løse det meste ;))

http://www.nodevice.com/driver/company/ACER/Laptop.html

Lenke til kommentar

for dere som synes den blir varm: kjøp et stativ hos clash olson eller biltema eller som jeg har gjort teapet fyrstikesker under datan :D en stor bak og 2 små foran :)

 

og man kan prøve og flashe nye bios som gjør at datan styrer vifta litt anderledes og mye annet :)

 

edit: hvis du flasher med 1.19 biosen så går vifta litt fortere så du hører den bedre men ikke plagsomt høyt ;)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe denne Pcen, men bare lurte på det med temperaturen. Blir den så varm ved vanlig surfing at man ikke kan sitte med den på fanget? Pleier å gjøre det ganske ofte, og har ikke helt planer om å sette den på ett bord :)

 

Under spilling og andre maskinvarekrevende prosesser blir den varm, men ikke under vanlig surfing ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...