Gå til innhold

Acer aspire 5930G.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er veldig like.

HP'en har P8*** prosessor og acer'en har P7*** prosessor. HP'en sin prosessor er nyere og klokket høyere. HP'en leveres med 6cellers batteri, acer'en med 8celler.

De er veldig like, så det er et fett hvem av dem du kjøper spør du meg...

Lenke til kommentar
De er veldig like.

HP'en har P8*** prosessor og acer'en har P7*** prosessor. HP'en sin prosessor er nyere og klokket høyere. HP'en leveres med 6cellers batteri, acer'en med 8celler.

Det var det jeg også mente. At det kanskje var like greit med en HP. Komplett sluttet akkurat så selge den aktuelle modellen og Acer 5930G vil ikke Acer selge gjennom komplett pga konkurranse med elkjøp og sånne ting. Merkelig nok....

Fikk forøvrig beskjed av han på komplett at jeg burde drøye i 2-3 uker med på kjøpe da de venter inn haugesvis av nye modeller. Da kan man kanskje kjøpe fjorårets vinnere til en ganske rimelig penge. Eller få nytt krutt for tusenvis av blanke kr ;)

Lenke til kommentar
De er veldig like.

Det var det jeg også mente. At det kanskje var like greit med en HP. Komplett sluttet akkurat så selge den aktuelle modellen og Acer 5930G vil ikke Acer selge gjennom komplett pga konkurranse med elkjøp og sånne ting. Merkelig nok....

Fikk forøvrig beskjed av han på komplett at jeg burde drøye i 2-3 uker med på kjøpe da de venter inn haugesvis av nye modeller. Da kan man kanskje kjøpe fjorårets vinnere til en ganske rimelig penge. Eller få nytt krutt for tusenvis av blanke kr ;)

Du kan kjøpe 5930 på mpx.no, som eies av komplett.no! :) fikk min 5930 idag og er foreløpig meget fornøyd!

Lenke til kommentar
Jeg har den billigste utgaven, og den er mer enn god nok for nyere spill som CoD4 og PCM :p

Noen som vet hvor jeg kan finne en skjermdriver? Finner pakka med drivere på acer, men hvilken er til skjermen? Den slutter jo å virke en gang om dagen.

du tar den som det står nVidia 32 eller no :) skal vertfall være nVidia og ike ha 62 i navnet hvis du ikke har 62bit vista

Lenke til kommentar

Flere her skriver at Vista ikke kan bruke mere enn 3,2gb av minnet og det dermed er tull med 4GB. Skjermkortet i PCen er nVIDIA GeForce 9600GT og dette kan jo også bruke av systemminnet, i tillegg til sine 512Mb. Dette går vel utenom Vista, så da får du vel kanskje brukt systemminnet på den måten... eller tar jeg helt feil her?

Lenke til kommentar
Flere her skriver at Vista ikke kan bruke mere enn 3,2gb av minnet og det dermed er tull med 4GB. Skjermkortet i PCen er nVIDIA GeForce 9600GT og dette kan jo også bruke av systemminnet, i tillegg til sine 512Mb. Dette går vel utenom Vista, så da får du vel kanskje brukt systemminnet på den måten... eller tar jeg helt feil her?

vista 32-bit kan ikke bruke mer enn 3.2gb men vista -64bit kan bruke MYE mer.

den går ikke utenom vistan nei :)

Lenke til kommentar

Har fått pc'en i hus, men har problemer. Fyren på euronics ba meg ta backup av OSet, har noen gjort det? Jeg får ikke det, fordi den vil ikke brennes på dvd+r plater...har noen samme erfaring?

Er ganske kjipt å ikke få brent det ferdig så jeg får brukt pcen skikkelig. Fire timer har jeg holdt på nå og er sliiiiiiten....

Lenke til kommentar

fordi euronics og acer sier at det er lurt å ha en cd med OSet hvis pcen blir korka og at jeg må installere OSet på nytt.

En annen ting. Installerte AVG på den nettopp, men Resistant Shield slår seg av etter noen minutter. Tror jeg fiksa problemet, men er usikker. AVG har også funnet trojanere i Acer acrade programmet, altså en haug med spill. Stemmer det at de er trusler og er jukseprogrammer/reklameprogrammer?

Har hatt en dårlig start med pcen, men håper alt ordner seg

Lenke til kommentar

Kan ikke se at det er noen som helst nettsteder som har testet denne maskinen... Finner ingen norske steder, og ved søk på google får jeg bare opp annonseringer om at Acer skal lansere denne maskinen. Litt mye ferie i det siste kanskje?

PS... har selv versjonen med blue-ray.

Endret av godonnet
Lenke til kommentar
Kan ikke se at det er noen som helst nettsteder som har testet denne maskinen... Finner ingen norske steder, og ved søk på google får jeg bare opp annonseringer om at Acer skal lansere denne maskinen. Litt mye ferie i det siste kanskje?

PS... har selv versjonen med blue-ray.

Har den jeg og. Tester kommer nok etterhvert. Tar litt tid å teste laptoper

Lenke til kommentar
euronics liker at du tar backup fordi det hjelper dem VELDIG mye hvis datan går til helvete. kan godt lede de som ikke hvet hvordan man gjør det med en acer data :)

Kjøpte en 5930G og er ikke fornøyd i det hele tatt. Mulig det er noe feil med pcen, ikke vet jeg. Men når spillet har problemer med å spille GRAW2,FEAR og Unreal Tournament3 på laveste settingsa ble jeg skuffa. Noen andre som har dårliger erfaringer med denne pcen da det kommer til spill?

Endret av zeratul
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...