Gå til innhold

Er egentlig AoC et mmorpg spill?


Anbefalte innlegg

Age of Conan er bra gameplay og grafikk... WoW har.. ingen av delene.

 

Prøv med litt argumenter i steden for da. Det der er bare trolling.

 

Jeg har spilt WoW siden 2005 og vet godt hva jeg snakker om. WoW gjorde meg mildt sagt avhengig av å spille. Spillet er smooth, og instancene er artige(det beste med mmo's er instancer/dungeons), men utenom det så er det alt for mye grinding og kjedelig quests. Og grafikken sikter mot småunger.

 

Age of Conan har bra grafikk, og en historie. Jeg føler at jeg er _med_ i spillet. Jeg er ikke avhengig på samme måte som WoW, jeg kan slutte når jeg vil uten å føle at jeg _må_ spille. Quests kan være litt av det samme til tider, men droprate er såpass bra at det ikke gjør noe.

 

Droprate i AoC: nær 100%

Droprate i WoW: 10% (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Age of Conan er bra gameplay og grafikk... WoW har.. ingen av delene.

 

Prøv med litt argumenter i steden for da. Det der er bare trolling.

 

AoC gjør en innsats med å sette deg inn i historien. Du kommer til Tortage og får din egen historie skapt hvor til slutt ønsker å hjelpe innbyggerne. WoW får du beskjed om å drepe 10 ulver fordi de er i veien. Snakk med han fyren fordi han vil at du skal drepe sterkere ulver. I WoW så må du vite litt lore for at du skal skjønne alt osv. Jeg klarte lett å bli 60 uten å ha den minste peiling på noe lore. Men nå i ettertid som jeg har lest lore så skjønner jeg hvorfor jeg gjorde noen av questene.

 

Og WoW har jo såkalt "tegneseriegrafikk". Ingen ting å argumentere på. Sier ikke at det er ille. Er jo fortsatt en god del gamere som fortsatt spiller CS 1.6 og 1.5 selv om Source er ute osv. Men jeg syns at når vi har kommet så langt i tid hvor vi kan kreve bedre grafikk så hvorfor ikke gi oss det?

 

Og Blizzard er jo forholdsvis enige i at grafikken dems er bak mål per dags dato.

 

Mjeah, jeg kan være litt enig i det der med lore og at det kan være vanskelig å sette seg inn i. Jeg storkoser meg forøvrig med lore i både WoW og AoC, det er bare å anstrenge seg og sette seg inn i ting så blir opplevelsen 50% sterkere, dette gjelder egentlig alle spill. Det med quests er jeg ikke helt enig i, og foreløpig synest jeg ikke akuratt det er så mye innovativt på questfronten. Storylinen og settingen i Tortage var genial, selv om questene strengt tatt var bygd opp på samme måte. Etter Tortage synest jeg spillet dabbet litt av, questene ble mer sterile og spillinga skiftet fokus fra en slags spennende rundt-leirbålet-stemning på Tortage til å gripe etter colaen og finne ut hvor mange Vanir Raiders jeg må drepe for å komme opp i level X.

Lenke til kommentar

Det eneste som har plaget meg med AoC hitill er at NPCene sluttet å snakke etter Tortage, men man kan ikke forvente at Funcom skal ha Quest givers som snakker hele veien til 80 (fordi det hadde sprengt budgettet). Også er det jo småbuggs i spilet, men hvilke spill har ikke det? og jeg må si at Funcom jobber bra for å prøve å fikse så mye som mulig så fort som mulig.

 

Og jeg synes at quests er 10 ganger bedre enn i wow, i AoC har du faktisk ett valg om hvordan du vil gå med questet, du kan være frekk eller hjelpsom, du kan faktisk snakke med NPCene til en viss grad noe du ikke kan i WoW (der er det bare Accept / Decline)

 

Og vi skal jo ikke begynne med combat systemet en gang.

Og det med at folk klager på at AoC har så dårlig ytelse i forhold til WoW kommer jo også ann på at AoC er beregnet på mye bedre PCer enn WoW som faktisk er ganske gammelt i forhold til AoC.

Lenke til kommentar
Jeg betalte 5300,- for min pc.. og jeg spiller AoC på maks :)

 

Koster ikke mye for en passe bra pc!

 

 

Dette er noe folk flest ikke skjønner ! Folk gidder ikke sette seg inn i ting og tang , det er litt synd .

Folk babler om PCer med bra hardware og lav frames i Conan , jeg veta faen hva dem gjør feil , skulle GJERNE vært der og hjulpet dem ;)

 

Jeg mimrer om den gangen jeg gav 7000 kroner for en Celeron 300A cpu , det var tider det !

Lenke til kommentar

Det er 100% et MMO det er et par instances av hver sone, i hver av disse instancene er det masse masse folk, du kan selv velge hvilke du vi spille på. Chatten er generell for alle instancene, så om du vil møte Per som er i en annen instance er det bare å velge den han er i.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Jeg betalte 5300,- for min pc.. og jeg spiller AoC på maks :)

 

Koster ikke mye for en passe bra pc!

 

 

Dette er noe folk flest ikke skjønner ! Folk gidder ikke sette seg inn i ting og tang , det er litt synd .

Folk babler om PCer med bra hardware og lav frames i Conan , jeg veta faen hva dem gjør feil , skulle GJERNE vært der og hjulpet dem ;)

 

Jeg mimrer om den gangen jeg gav 7000 kroner for en Celeron 300A cpu , det var tider det !

Ikke alle spiller på en massiv 1280x1024 17" lcd til 2000 kroner fra elkjøp da.

 

Carl :)

Lenke til kommentar
Ikke for å spore av, men det at PvE-delen av GW er over når man når 20 er latterlig feil. 1-20 i GW er ikke stort mer enn en tutorial for resten av spillet.

 

Hva gjør du når du er i level 20? Grinder alle crafting materials til 250 så du kan velge fritt mellom alle visuelle armortypene? :p

Vel, siden du umulig kan være mer enn halvveis i spillet så kan du jo spille ut storylinen. Etter det gjør du hva faen du vil, enten du vil skaffe achievments, som du sier, kulere armor, eller det eneste fornuftige valget, starte å spille PvP.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det hadde vært mulig å spille AoC i det hele tatt om det ikke hadde vært for instancene. Ikke bare er det praktisk at man slipper å vente på at bossene skal spawne, men vi må huske på én ting: AoC, i motsetning til mange andre mmo's, har karakter-kollisjon!

 

Tenk så frustrerende det hadde vært å gå i en by med mange hundre players. Man måtte ha stått i 'kø' på gata, og man kan bare glemme å snakke med traderen uten å måtte vente et kvarter. Så hadde det sikkert kommet noen idioter med mamutter å sperret gatene fordi de syns det er kult osv. Hva skal man gjøre da, om man ikke kan skifte instance? Man kan jo ikke angripe andre players i de store byene...

 

Det hadde vært rimelig kjedelig om du og gruppa di kom ned i en dungeon bare for å oppdage at en idiot har parkert mamutten sin i en trang gang så det er umulig å komme forbi han. :p

Lenke til kommentar
vi må huske på én ting: AoC, i motsetning til mange andre mmo's, har karakter-kollisjon!

 

Tenk så frustrerende det hadde vært å gå i en by med mange hundre players. Man måtte ha stått i 'kø' på gata, og man kan bare glemme å snakke med traderen uten å måtte vente et kvarter. Så hadde det sikkert kommet noen idioter med mamutter å sperret gatene fordi de syns det er kult osv. Hva skal man gjøre da, om man ikke kan skifte instance? Man kan jo ikke angripe andre players i de store byene...

 

Det hadde vært rimelig kjedelig om du og gruppa di kom ned i en dungeon bare for å oppdage at en idiot har parkert mamutten sin i en trang gang så det er umulig å komme forbi han. :p

 

Lol, tenk litt over den argumenteringen da. Du liker instance-systemet fordi du slipper å kollidere med alle? Det er jo bare en løsning på ett selvlagd problem. Hva med å fjerne karakter-kollisjon?

Lenke til kommentar
Lol, tenk litt over den argumenteringen da. Du liker instance-systemet fordi du slipper å kollidere med alle? Det er jo bare en løsning på ett selvlagd problem. Hva med å fjerne karakter-kollisjon?

 

Jeg forstår tankten din, men karakter-kollisjon er jo noe som gjør AoC til AoC. Dette sammen med det nye kampsystemet gjør at vi sloss aktivt i stedet for 'autoattack'. Man blir nødt til å tenke mer taktisk. Du sier 'selvlagd problem', jeg sier 'nyskapende'.

 

Det jeg vil fram til er vel egentlig at karakter-kollisjonen og det nye kampsystemet (for meg) veier mye mer enn de negative sidene ved instancing. Jeg vil heller måtte skifte instance av og til, enn å spille AoC i 'autoattack-modus', da hadde det jo ikke vært AoC lenger. Jeg mener instancing og det nye kampsystemet passer som hånd i hanske. Du sier at det er en løsning til et selvlagd problem? Om problemet er løst, hva er problemet? :p

 

Men nok om det. Tråden heter jo 'Er egentlig AoC et mmorpg spill?', så det er vel egentlig det vi skal diskutere... (Jeg mener JA, det er et mmorpg)

Endret av Lullius
Lenke til kommentar
Lol, tenk litt over den argumenteringen da. Du liker instance-systemet fordi du slipper å kollidere med alle? Det er jo bare en løsning på ett selvlagd problem. Hva med å fjerne karakter-kollisjon?

 

Jeg forstår tankten din, men karakter-kollisjon er jo noe som gjør AoC til AoC. Dette sammen med det nye kampsystemet gjør at vi sloss aktivt i stedet for 'autoattack'. Man blir nødt til å tenke mer taktisk. Du sier 'selvlagd problem', jeg sier 'nyskapende'.

 

Det jeg vil fram til er vel egentlig at karakter-kollisjonen og det nye kampsystemet (for meg) veier mye mer enn de negative sidene ved instancing. Jeg vil heller måtte skifte instance av og til, enn å spille AoC i 'autoattack-modus', da hadde det jo ikke vært AoC lenger. Jeg mener instancing og det nye kampsystemet passer som hånd i hanske.

 

Men nok om det. Tråden heter jo 'AoC er mmorpg spill?', så det er vel egentlig det vi skal diskutere...

 

Jeg klager ikke på combatsystemet. Det kunne ikke vært mer heftig om det så hadde hatt helskjegg og neonlys. Det kan være jeg er litt bortskjemt men jeg har blitt veldig vant til "massive"-delen i mmorpg gjennom WoW. Etter min mening mangler AoC den herlige følelsen av et stort vrimlende samfunn som WoW har.

 

Og jeg synes vi er rimelig on-topic når vi disukterer det med instancer. Det er jo kjernen til det som diskuteres og selve grunnen til at noen ikke vil kalle det for et MMORPG.

 

Uansett kjekt å få lufte tanker med noen som argumenterer rasjonelt og ikke troller som en gal 14-åring med fanboy-rabies ;)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...