Isbilen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Kan du ikke gå på sosialen? Vet ikke om de er villige til å betale bøter, men hvis du sparer opp til å betale den, og så går dit, har det ikke noe å si hvorfor du ikke har penger. Blakk er blakk. Tror også det er mye å hente på å be om utsettelse. Rettsapparatet er ikke ute etter å gjøre livene til folk vanskeligere enn "nødvendig", det er jo derfor vi har forenklet forelegg og konfliktråd og andre milde straffeformer. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Soning er uansett ikke et reelt alternativ. Man kan se på det sånn, at bøter/forelegg gis for å ikke unødvendig belaste fengelsvesenet, samt gi deg en straff som svir, uten at du blir nødt til å gå i fengsel for forbrytelsen. Om du ønsker fengsling i stedet for å betale forelegget får du nok et nei, og forelegget står. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Tro meg, jeg ønsker ikke å sone. Folka rundt meg er dessverre så kjipe, fordi de mener at jeg må ta ansvar selv. Jeg skal prøve å ta noen weboppdrag, men jeg vet jo ikke hvor mye disse kommer til å dra hjem. Jeg skal jo snakke med politiet iløpet av en av de kommende dagene, så får jeg se hva de har å si. Jeg kan jo umulig være den første som ikke har inntekt og har ei bot som må betales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå