Gå til innhold

Innspill før utstyr bestilles fra USA - "godkjenning"

Anbefalte innlegg

Tenkte å bestille litt forskjellig utstyr fra B&H

Foreløpig er dette listen:

- Diffusor

- B+W 77mm ND-filter

- Tiffin polariseringsfilter

- Canon TC-80N3 fjernutløser

- Batterigrep

- 2 batterier

Er mest usikker på filter-valgene(med tanke på merker og ulike kvaliteter). Noen innspill?

- LM

EDIT: Endret snorutløseren

Endret av lma
Videoannonse
Annonse

Ser greit ut det, og er som sagt god og seriøse filterprodusenter du har valgt.

Eneste jeg stusser på er styrken på ND-filteret. Det hjelper jo to lukkertrinn, men er det nok? Vet ikke hva du skal bruke det til jeg, men jeg skulle jeg hatt et ND-filter hadde det vært for å få litt lengre lukkertider i sollys. Ville kanskje gått opp på 1.8.

Men det er meg da... Bare sjekke om det er gjennomtenkt fra din side. ;)

Heisann og takker for svar! :)

Eneste jeg stusser på er styrken på ND-filteret. Det hjelper jo to lukkertrinn, men er det nok? Vet ikke hva du skal bruke det til jeg, men jeg skulle jeg hatt et ND-filter hadde det vært for å få litt lengre lukkertider i sollys. Ville kanskje gått opp på 1.8.

Men det er meg da... Bare sjekke om det er gjennomtenkt fra din side. ;)

Dette har jeg også lurt på, hadde håpet det hjalp litt mer enn 2 lukkertrinn skal jeg ærlig innrømme. Filteret er tiltenkt brukt på sommerdager for å gi slør, etc..

Tittet litt på et 0.9-filter. Har dette noen hinsikt? Eller bør jeg gå for 1.8-filter slik du forslår? Ettersom jeg ikke har noen erfaring med ND-filtre fra tidligere, tenkte jeg at det kunne vært greit å kjøpe et filter som ikke stjeler for mye lys.. Og heller gå for et 1.8-filter etterhvert.

- LM

PS: Har lett etter vanntette poser som muliggjør fotografering når kameraet er inne i posen, slik at jeg kan ha kameraet framme når jeg padler kajakk i sommer. Noen tips?

Her har du en oversikt over hvor mye lys de forskjellige ND-filterne stjeler. 0.9 stjeler tross alt dobbelt så mye som 0.6, så vil jo ha en hensikt, sån sett.

Som sagt, jeg har null erfaring med ND-filter, men vet jeg skal skaffe meg etterhvert. Likevel klarer jeg og resonere meg fram til hva jeg ville foretrukket. Er sikkert smartere å gå for noe svakere til å starte med. Da ville jeg i hvertfall gått for 0.9. Bruk det en stund, så ser du fort om du trenger noe sterkere eller svakere. Personlig ville jeg ikke gått for noe svakere, da jeg tross alt kjøper det for å få en skikkelig effekt.

Håper du ble litt klokere nå. :)

EDIT: Når du ser disse bildene blir du litt keen på et heftig ND-filter. På det første har han brukt et 10-stopsfilter. ND 3.0 mao.

Endret av IceFox
Tenkte å bestille litt forskjellig utstyr fra B&H

Foreløpig er dette listen:

- Diffusor

- B+W 77mm ND-filter

- Tiffin polariseringsfilter

- Canon TC-80N3 fjernutløser

- Batterigrep

- 2 batterier

Er mest usikker på filter-valgene(med tanke på merker og ulike kvaliteter). Noen innspill?

- LM

EDIT: Endret snorutløseren

Hei.

Klok av skade så vil jeg informere deg om at hvis UPS roter bort din pakke så kan du bli stående med skjegget i postkassa. Er du uheldig så får du mye problemer med å nå frem om sjåføren sier han har levert pakka, uansett om han ikke har gjort det. Jeg handlet for 10000,- men har ennå ikke mottatt pakka, og dette er nå snart 5mnd siden. Anbefaler deg å gå til din lokale fotoforetning å handle der, da er du sikker på å motta varen du betaler for.

Jeg kommer aldri til å bestille noen varer jeg har forhåndsbetalt for mer...

Mvh

Ståle

Hei.

Klok av skade så vil jeg informere deg om at hvis UPS roter bort din pakke så kan du bli stående med skjegget i postkassa. Er du uheldig så får du mye problemer med å nå frem om sjåføren sier han har levert pakka, uansett om han ikke har gjort det. Jeg handlet for 10000,- men har ennå ikke mottatt pakka, og dette er nå snart 5mnd siden. Anbefaler deg å gå til din lokale fotoforetning å handle der, da er du sikker på å motta varen du betaler for.

Jeg kommer aldri til å bestille noen varer jeg har forhåndsbetalt for mer...

Mvh

Ståle

Hmm.. Ingen lystig lesing det der. Har selv gode erfaringer med UPS etter bestillinger fra backcountry.com.

Nå ble jeg i tvil.. sparer røft regnet 2000 kroner på å kjøpe varene i USA(alt inkludert)

- LM

Hva var det UPS endte med å si, Tvete? Har lest en del av tråden du oppretta, og det å miste en 70-200mm VR er helt j*vlig kjipt! Har virkelig medfølelse med deg, der. Likevel sparer man fort et par tusen, og det er for fristende til at jeg lar være, dessverre. Men vil alltid ha din historie i bakhodet...

Jeg har også lest historien om Tvetes 70-200mm VR. Surt!! Jeg har lurt litt på hvordan denne saken endte. Når UPS lar mottakeren ta tapet beviser det at det er ikke uten risiko å handle på denne måten. Synd når man kan spare nesten 4000 kroner bare på dette objektivet fra BH.

Tror nok jeg handler de kostbare sakene her i landet og står over risikoen.

Jeg har også lest historien om Tvetes 70-200mm VR. Surt!! Jeg har lurt litt på hvordan denne saken endte. Når UPS lar mottakeren ta tapet beviser det at det er ikke uten risiko å handle på denne måten. Synd når man kan spare nesten 4000 kroner bare på dette objektivet fra BH.

Tror nok jeg handler de kostbare sakene her i landet og står over risikoen.

Man kan vel minimere denne risikoen ganske kraftig dersom man bestiller med Mastercard? Ikke selve tyveriet altså, men å få igjen pengene etterpå :p

Endret av andrvas
Har du ikke en sånn garanti gjennom PayPal også?

Forsikring inngår i P&P, men mulig at det ikke gjør det bestandig - har ikke sjekket det.

Jeg har ingen betenkeligheter med UPS, og tror nok Posten mister en og annen pakke også.

Skjer det noe så må anmeldes - som en vanlig forsikringssak.

PayPal, var slik jeg forstod det, kun mulig betalingsmåte for kunder fra GB, USA og Canada.

Har uansett bestilt nå, så da får det briste eller bære! :)

Takk for råd og innspill!

- LM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...