Gå til innhold

nvidia go 8600 GS og turbocache

raysv

Anbefalte innlegg

Hei, har en Asus f3sv laptop som jeg prøver å kjøre age of conan på, men sliter litt med sinnsykt dårlig fps.. dvs 5-10fps når alt er satt til laveste kvalitet.

Windows påstår i hvertfall at det er ett nvidia go 8600gs med 256 ded. ram og 768 vram tiltross for at jeg trodde det var et 8400 kort som satt der, er forøvrig også 8400kort linux finner det som. er en t7300 2,2gh cpu som sitter i den, og 2gig ram.

Så det jeg lurer på, er det noen måte å se om den faktisk bruker vramen? mente at man kunne se det på oppgavebehandlingen at det som blir brukt som vram ville blutt trukket fra på ramen min der, og at det skulle ha sett ut som jeg kun hadde 1,2gig med ram da? Maskinen burde jo med de spesifikasjonene værtfall klare å kjøre spillet på litt mer enn 5-10fps, så burde jeg bare kjøpe inn 2gig til med ram å dytte inn, eller tror dere skjermkortet rett og slett er for dårlig? hva er den enkleste måten å finne ut om det faktisk sitter et 8600 kort der eller om det er 8400?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, sett jeg også at det står at den skal ha 8600gs, men fikk denne maskinen av asus som erstatnings pc for en de ikke klarte å reparere, og har ikke funnet noen F3SV maskiner med helt de samme specene som det jeg har på min, hd størrelse osv. og er nesten sikker på at de sa til meg at det kun var 8400 kort i den, kranglet derfor med asus i lang tid før jeg godtok den siden jeg brukte den til spill en stund.. men .. tja .. kom ikke så lang vei hehe, så var bare litt usikker på det punktet..

Men ja, 5-10 fps er merkelig lavt uansett med tanke på at alt står på low. WoW kjører jeg jo på linux via wine, og med alt på det via wine ligger jeg jo faktisk på gjevnt 40fps, så skulle tro jeg hvertfall skulle klare 20fps på conan når jeg kjører vista.

Men ser at spillet omtrent bruker 2gb med ram, så får prøve å sette inn litt til av det og se om det gjør noe forskjell i morgen.... eller installere xp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...