Wiciwato Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Alt er helt greit inntil jeg skal komme inn på Vista, da det står Windows Vista corporation og laster.. Her kiler den seg fast og sånn kan den stå i evigheter. Hva er feil? KRISE! Vær så snill og hjelp! Endret 4. juni 2008 av Wiciwato Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Prøv sikkerhetsmodus, F8 under oppstart... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Alt er helt greit inntil jeg skal komme inn på Vista, da det står Windows Vista corporation og laster.. Her kiler den seg fast og sånn kan den stå i evigheter. Har du nettopp bygga maskin og skal installere, eller er det "heng" etter restart/kaldstart på pc i daglig bruk? Tenkte på dette med hdd-kontrolleren i AHCI-modus på nytt system Lenke til kommentar
Fredriao Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har faktisk nøyaktig samme problem på min HP med Vista Business. Helt krise. Oppstod igår, og nå har jeg prøvd samtlige valg av sikkermodus med og uten ditt og datt - men den blir bare stående i kanskje 15 min også restarter - Da kommer det en BSOD, men forsvinner altfor fort til at jeg kan se noe som står eller rekker å ta bilde av den. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Når du trykker F8 mens den starter (det vil da si akkurat når windows begynner å loade. F8 kan også være knappen som lar deg velge om du skal boote fra harddisk, dvd-rom osv, men da trykker du bare på Harddisk og fortsetter å trykke F8) vil du ha et valg som heter "Disable automaticly restart on failure" eller noe sånt. da vil du kunne se hva bluescreenen sier Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg har faktisk nøyaktig samme problem på min HP med Vista Business. Helt krise. Oppstod igår, og nå har jeg prøvd samtlige valg av sikkermodus med og uten ditt og datt - men den blir bare stående i kanskje 15 min også restarter - Da kommer det en BSOD, men forsvinner altfor fort til at jeg kan se noe som står eller rekker å ta bilde av den. Tips: Høyreklikk på "Computer". Velg deretter properties. Velg advanced system settings. Velg tabben: "Advanced". Velg: Startup and Recovery. Til slutt haker du av valget som heter: Automatically restart. På denne måten restarter aldri Windows automatisk ved en feil, og det er mulig å tolke feilen. Endret 1. juni 2008 av alaruz Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Har fikset det for lenge siden. Jeg formaterte den på nytt. Funka kjempe bra. Så nå er jeg en happy pc eier... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Har fikset det for lenge siden. Jeg formaterte den på nytt. Funka kjempe bra. Så nå er jeg en happy pc eier... Fint! Da er det heldigvis ikke "KRISE!" lenger, og du kan åpne første post og redigere/bytte ut krisa i emnetittelen med [LØST] e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå