tepe2 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Er førstegangskjøper med null peiling som skal ha motorsag (bensindrevet). Trenger billig hobby/hjemmesag for felling, kvisting og kapping av trær. Trenger litt hjelp/forslag. Lurer på hvordan Talon-saga som Mekk selger nå duger? Aldri hørt om merket, men spesifikasjoner og pris høres greit ut. Ellers har jeg tilgang på Stihl-sager i lokal butikk. Sjekka litt på nett og Stihl MS-170 og 180 ser grei ut, og har gjort det bra i test. Men 155-modellen finner jeg ikke på hjemmesiden deres, men har tilgang på den i lokal butikk. Gammel og utgått? Lurer også på hvordan Bosch sine sager er. De har visst hurtigstramming av kjedet, høres jo greit ut. Prismessig tenker jeg fra litt under 2000,- til litt over. Aner ikke hvor mye spesifikasjoner har å si. F.eks. bladlengde som er typisk 30, 35 eller 40 cm. Motorstørrelse og effekt. Lydnivå etc... Fordel om saga har hurtigstramming og at man enkelt kan se bensin- og oljenivå. Håper det finnes noen her inne som har litt peiling. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Kjøp ett kjent merke, en slik sag varer i årevis så det er greit at det finnes deler og servicemuligheter. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Enig i det som er sagt om å velge et kjent merke. Det vil i praksis si Husquarna,Jonsered eller Stihl. Partner er vel også et merke som har eksistert lenge, men de som driver noe særlig proft med skog og ved holder seg som oftest til de tre førstnevnte. Selv er jeg Stihl-tilhenger, og i den prisklassen som er nevnt i åpningsinnlegget høres MS180C-BE ut som det rette valget. Kjedestramming uten verktøy som standard, lengre sverd og litt større motor enn MS170. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Husk også å kjøpe verneutstyr (folk som har en utrolig trang til å kappe av seg lemmer er de som ikke bruker verneutstyr) samt fil og rullemal. verneutstyr ligger vel på rundt 2- 3000 kr hvis jeg ikke tar feil (4-500 for hjelm med visir, 1- 1500 for en vernebukse, vernstøvler ca. 7- 800 kr, hansker 1- 200 kr samt en event. jakke til 7- 800 kr.) Og for gudsskyld, ikke prøv å bruk motorsagen uten verneutstyr. Har skjedd mange ulykker der amatører har prøvd seg uten verneutstyr. En av mange ulykker uten verneutstyr som har skjedd (og det er ikke en gang en av de verste): http://tb.no/article/20080429/NYHETER/3925.../1542/NYHETER14 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hm, min farfar har da brukt motorsag uten verneklær i alle år. Riktignok har han hatt gummistøvler og briller, samt et par hansker, men ikke noe mer. Lenke til kommentar
Sverre Olav Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hm, min farfar har da brukt motorsag uten verneklær i alle år. Riktignok har han hatt gummistøvler og briller, samt et par hansker, men ikke noe mer. Det hjelper deg fint lite om noe skulle skje. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå