johe Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hei! Kjøpte meg en microsoft bluetooth intellimouse her om dagen, noe jeg begynner å angre på. For å bruke den, trenger jeg service pack 1 til windows xp, noe jeg har, og en såkalt "bluetooth upgrade". Det står på pakka til musa at drivere følger med til forskjellige språk. disse er bla. engelsk, fransk, tysk og finsk??!! Når jeg putter in driver-cd, så får jeg høre at jeg ikke kan bruke den, for språket er et annet enn det jeg har i mitt operativsystem, som er norsk. Så står det at jeg kan fortsatt bruke driverne hvis jeg installerer sp1 og en bluetooth upgrade som jeg kan laste ned fra microsoft.com. Hos microsoft kan jeg forsåvidt laste ned en bluetoot upgrade, men gjett hva, den nekter å la seg installere fordi "your language is different than the driver"....?? Mao. så er jeg like langt. Og spørsmålet mitt blir da: er microsoft så inni hampen teite at de selger en mus i norge som ikke kan brukes på norsk windows XP? jeg må flire Håper noen kan hjelpe meg meg dette. Vennlig hilsen Jo Erik Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Er noen så inni hampen teite at de kjøper et operativsystem på norsk? Jeg må flire... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Er det noe galt i norsk OS? Jo mere som er norsk, jo bedere, etter min mening. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Er noen så inni hampen teite at de kjøper et operativsystem på norsk?Jeg må flire... la heller vær og svar har norsk os selv, bra det da! ang. problemet ditt så kan jeg desverre ikke hjelpe deg... Lenke til kommentar
johe Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Er noen så inni hampen teite at de kjøper et operativsystem på norsk?Jeg må flire... Tja, med tanke på at utsagnet kommer fra ei rød ku så tar jeg det ikke så ille opp. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Jo Erik Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Tja, med tanke på at utsagnet kommer fra ei rød ku så tar jeg det ikke så ille opp. Møøøøøøøøøøø! For å være litt saklig: et norsk OS funker selvsagt fint, men du peker selv på et problem; du har et element til som ikke er helt standard. Du ser selv at det KAN gi deg trøbbel. Mitt viktigste argument er imidlertid at det er lettere å søke opp online-hjelp hvis en slipper å gjette seg til hva ulike funksjoner heter på engelsk. Dette har ikke med faktiske engelskkunskaper å gjøre; hvordan ville du oversatt for eksempel "enhetsbehandling" eller "sidevekslingsfil" hvis du i utgangspunktet ikke visste hva det het? Men men. Hver sin smak. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Satt nettopp og kikket etter den Bluetooth oppdateringen selv, og gjett hva; Den er kun tilgjengelig fra MS sine partnere på service o.l.... Les mer her: http://www.microsoft.com/hwdev/tech/networ...oth/default.asp -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå