Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Windows Vista Ultimate 64 install problem

Anbefalte innlegg

Kjøpte Fatal1ty FP-IN9 hovedkort her om dagen for jeg trengte støtte til WIndows Vista Ultaimate 64. Satte sammen alle delene og bootet opp med cd i. Tok full format på min HD med Win XP fra før av. Kom meg så inn og fikk startet installeringen, kom seg gjennom "copying files".

Men så, 30-40% ut i installeringen fikk jeg blåskjerm, "need to turn off the comp to prevent damage osv....

Jeg gjorde det og prøvde å starte på nytt, men det var ikke mulig, når jeg kommer forbi den loading baren rett før installeringen skal tre i kraft får jeg en svart skjerm med div feil mld, og den sier at jeg må boote om igjen.

Detter er hva som står File: \win\system32\drivers\adpahci.sys(adp94xx.sys)

Status: 0xc0000221 eller 0xc0000098

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Lest noen steder at man ikke burde installere med mer en 2gb minne, så jeg har byttet ut en 3 - 4 ganger, men med samme utfall hver gang. (kan vel nevne at jeg ikke får lagt inn Win XP heller, finner ikke en bestem fil hver gang)

Noen som har vært borti lignende greier og kan hjelpe?

Endret av Xenofex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man ikke finner filer kan tyde på at CDen er dårlig brent og ikke aksepteres av leseren.

Windows Vista x64-utgavene har en bug som krasjer systemet dersom det er mer enn 3GB minne installert (anbefales derfor å ha 2GB installert til systemet er fult installert og patchet med fixen for problemet). Selv om du får installert Windows VIL systemet før eller siden blåskjerme m/4GB uten fix for denne bugen.

Kjenner dessverre ikke til den konkrete feilmeldingen.

Lenke til kommentar

Ok, liten skrivefeil oppi der, kjørte Vista med mindre enn 2 GB Ram. Btw har prøvd med 3 forskjellige DVD-rom ingen av dem klarer å lese av den orginale Win XP cden, stopper på samme fil hver gang. Jeg lurer på om det er et hardware problem ett eller annet sted. Men helt umulig å finne ut hva, siden jeg ikke får noe fornuftig svar utav å google de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...