olar0701 Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Ros, ris, forbedringer : Fyr løs !!! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Teknisk sett er det første bildet perfekt i mine øyne. Skarphet og komposisjon er så godt som perfekt, dog kunne jeg tenkt meg en litt mindre drastisk kutting av caps og øre. Men det tilgis siden det virker som et typisk snapshot, ikke noe negativt ved det. Tvert i mot. Men jeg ville kanskje forsøkt å øke kontrastene litt. Men det er dog noe jeg liker veldig godt å gjøre selv. Morsomt fanget refleksjon, gir litt mer til portrettet. Det andre liker jeg desto mer. Det er varmere, litt mer rikt på følelser og mye mer avslappet. Det virker naturlig og er komponert perfekt for mine øyne. Jeg liker bruken av tynn DOF, noe som krever nøyaktig fokus og tidvis prøving og feiling, det har du klart med glans. Fine hudtoner og en fin kontrast mellom hunden og gutten. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Teknisk sett er det første bildet perfekt i mine øyne. Skarphet og komposisjon er så godt som perfekt, dog kunne jeg tenkt meg en litt mindre drastisk kutting av caps og øre. Men det tilgis siden det virker som et typisk snapshot, ikke noe negativt ved det. Tvert i mot. Men jeg ville kanskje forsøkt å øke kontrastene litt. Men det er dog noe jeg liker veldig godt å gjøre selv. Morsomt fanget refleksjon, gir litt mer til portrettet. Det andre liker jeg desto mer. Det er varmere, litt mer rikt på følelser og mye mer avslappet. Det virker naturlig og er komponert perfekt for mine øyne. Jeg liker bruken av tynn DOF, noe som krever nøyaktig fokus og tidvis prøving og feiling, det har du klart med glans. Fine hudtoner og en fin kontrast mellom hunden og gutten. Takk for fin tilbakemelding, Simon. Bilde 1 er kanskje litt "hardt" kuttet, men er gjort for å komme litt nærmere refleksjonene i glasset. Bilde to er tatt med blender 2.2 forøvrig med 50 1.4 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Det er et annet poeng. Det er ikke alle som ser ut til å forstå at alle motiver der man vil begrense DOF trenger å skytes vidåpent i den tro at mindre DOF alltid er bedre. Jeg glemte å nevne dette, men du har virkelig klart den biffen på bilde 2. Du har tynt DOF, men ikke for tynt. Kun min mening, though. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Det er et annet poeng. Det er ikke alle som ser ut til å forstå at alle motiver der man vil begrense DOF trenger å skytes vidåpent i den tro at mindre DOF alltid er bedre. Jeg glemte å nevne dette, men du har virkelig klart den biffen på bilde 2. Du har tynt DOF, men ikke for tynt. Kun min mening, though. Enig i dine betraktinger om DOF. På dette bildet var jeg så heldig at både hundens og guttens øyne var på omtrent samme avstand slik at alle 4 ble skarpe Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg lurer på hvordan du har fått til den hvite bakgrunn på bilde 1? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Det virker som om bakgrunnen er utbrent. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Det virker som om bakgrunnen er utbrent. Korrekt. Målte lyset rett på modellen for å få hovedmotivet rett eksponert :-) Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Bikjebildet var KANON:D Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 utbrendt bakgrunn er en effektiv og go effekt.. Morro med refleksjonen du har i første bilde. Mor og barn følelse i det hele . Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 enig med de andre at dette er flotte bilder! Spesielt imponert over at du fikk fanget refkleksjonen i solbrillene så godt, og at du eksponerte for ansiktet og ikke for hele scenen. Det andre bildet er også bra, jeg er enig med de andre at du har truffet bra med DOFen. For at det skulle blitt helt perfekt ville jeg imidlertid ønsket meg litt mer spennende lys, lyset på gutten blir litt flatt. Kanskje lys / blits fra siden kunne kanskje ha skapt litt dynamikk? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 enig med de andre at dette er flotte bilder! Spesielt imponert over at du fikk fanget refkleksjonen i solbrillene så godt, og at du eksponerte for ansiktet og ikke for hele scenen. Det andre bildet er også bra, jeg er enig med de andre at du har truffet bra med DOFen. For at det skulle blitt helt perfekt ville jeg imidlertid ønsket meg litt mer spennende lys, lyset på gutten blir litt flatt. Kanskje lys / blits fra siden kunne kanskje ha skapt litt dynamikk? Lyskilden var et vindu bak gutten og hunden. De holdt posisjonen bare i noen sekunder, men er enig i at en ekstern blitz kanskje kunn gitt det lille ekstra Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 utbrendt bakgrunn er en effektiv og go effekt.. Morro med refleksjonen du har i første bilde. Mor og barn følelse i det hele . Helt enig med DeViSoR. Det siste bildet er helt herlig, og ofte synes jeg at utbrent bakgrunn er veldig fint på portretter og lignende. Artig førstebilde også, men det er litt mer utbrukt som effekt til at det blir 100%. Godt gjennomført er det i alle fall, så jeg synes at til syvende og sist er det et godt bilde. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 utbrendt bakgrunn er en effektiv og go effekt.. Morro med refleksjonen du har i første bilde. Mor og barn følelse i det hele . Helt enig med DeViSoR. Det siste bildet er helt herlig, og ofte synes jeg at utbrent bakgrunn er veldig fint på portretter og lignende. Artig førstebilde også, men det er litt mer utbrukt som effekt til at det blir 100%. Godt gjennomført er det i alle fall, så jeg synes at til syvende og sist er det et godt bilde. Ja, refleksjon i solbriller er jo litt klisje-aktig, og jeg har tatt mange av den sorten, dette er nok ett av de bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå