Aetius Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Nei, ikke hvis det er skylight (ofte merket med ting som 1B i tillegg) du mener. Skylight-filter er bare et filter med en svak rosa-farge. Mange fotobutikker gir deg et skylight-filter om du ber om UV-filter, fordi det i gamle dager var omtrent (men ikke helt) samme bruken. Endret 31. mai 2008 av Aetius Lenke til kommentar
bidz Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Skylight filter gir bildene dine litt mer "varme". Polariseringsfilter er noe helt annet. Det er mange som bruker Skylight filter som UV filter (dvs. fast på kameraet) fordi det er mange som liker bildene sine varmere... Har selv tenkt på dette faktisk, da jeg stort sett må etter-redigere bildene og gjøre de litt varmere i photoshop/lightroom, da jeg foretrekker litt varmere farger enn det kameraet gir. Lenke til kommentar
se# Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Skylight filter gir bildene dine litt mer "varme". Polariseringsfilter er noe helt annet.Det er mange som bruker Skylight filter som UV filter (dvs. fast på kameraet) fordi det er mange som liker bildene sine varmere... Har selv tenkt på dette faktisk, da jeg stort sett må etter-redigere bildene og gjøre de litt varmere i photoshop/lightroom, da jeg foretrekker litt varmere farger enn det kameraet gir. Vil ikke autohvitbalansen kompensere for dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå