RevelleR Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Dette er en samletråd for deg hvor du kan få tak i gratis programvare til å friske opp din Windows XP til nyeste Vista-style. Her er en oversikt over tilgjengelige programpakker som du kan bruke for akkurat dette: ---------------------------------------------------------------- Shell Packs: XPize Fordeler: Dette programmet vil gi deg EKTE Windows XP look. Ulemper: Bootscreen som følger med er alt for stygg. Ikke installer den. VistaMizer Fordeler: You can give it a try. Ulemper: Hvis den feiler, avinstaller. Energize Fordeler: En del fordeler finnes. Ulemper: En del ulemper finnes. Vista Transformation Pack Fordeler: Ingen. Ulemper: Ingenting fungerer slik som man forventer det. Vista Customization Pack Fordeler: Ingen. Ulemper: Alt er utgått på dato. Bricopack Vista Inspirat 2 Fordeler: Denne pakken kommer som andrevalg etter Vista Pack. Ulemper: Ingen. Vista Pack Fordeler: Denne pakken har mange fordeler. Windows XP bootscreen transformert i Vista-style (Se lenger ned i tråden for eventuell screenshot, samt hjemmesiden), gamle ikoner siden Windows 95/98/NT/2000 osv, har fått Vista look. Sjekk selv. Ulemper: Ingen. V'ISO Fordeler: En remix-pakke som har blitt laget av forskjellige *Vista skall pakker* (Energize, Vista Mizer og Vista Transformation Pack) som kan integreres på din XP-installasjon CD. Ulemper: Ingen. Standalone: Visual Task Tips Fordeler: Lar deg forhåndsvise vinduer fra oppgavelinjen gjennom miniatyrbilder, som kjent fra Windows Vista. Ulemper: Ingen. Royale Remixed theme Fordeler: Ulemper: Royale Vista theme Fordeler: Ulemper: ViOrb Fordeler: Windows Vista startknapp på Windows XP. Ulemper: Ingen. ViStart Fordeler: Windows Vista startmeny på Windows XP. Ulemper: Startmenyen er på engelsk. Dumt for de som bruker Norsk Windows XP. Windows Sidebar Fordeler: Gir deg Windows Vista Sidebar til Windows XP. Ulemper: Ingen. WinFlip Fordeler:WinFlip bytter mellom vinduer. Ulemper: Ingen. Aero Cursors Fordeler: Aero Cursors gir deg Windows Vista Aero-musepekere Ulemper: Ingen RocketDock Fordeler: Application launcher. Ulemper: Ingen. QT Address Bar Fordeler: Vista adresselinje Ulemper: Ingen. FindeXer Fordeler: Favorittlinjen på Windows Explorer Ulemper: Ingen Vista Shellstyles Fordeler: Ulemper: Vista Fonts Fordeler: Vista skrifttyper Ulemper: Ingen. UberIcon Fordeler: En tøff effekt av store ikoner når du trykke på noe. Ulemper: Ingen. Customization Tool: nLite Fordeler: Beste programmet for å tweake din XP-installasjon slik som du ønsker det. Ulemper: Ingen. Join and discuss. Endret 3. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hva med Visual task tips? Fuker fett Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Hva med Visual task tips? Lagt til Endret 1. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Finnes allerede en slik tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=175413 Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Finnes allerede en slik tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=175413 *Oppdatert til: Fra XP til Vista - Transformation Guide.* Endret 3. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Litestep og Blackbox er populære shells. Google is your friend. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Tusen takk for super tråd!!! Vista Transformation Pack er jo konge! Virkelig bra Har vore grusomt lei layouten til XP lenge no, og har vore veeeldig nær med å skaffe meg Vista, men har latt det vere... Det er eg glad for no Takk igjen! Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Tusen takk for super tråd!!! Vista Transformation Pack er jo konge! Virkelig bra Har vore grusomt lei layouten til XP lenge no, og har vore veeeldig nær med å skaffe meg Vista, men har latt det vere... Det er eg glad for no Takk igjen! Tusen takk for at jeg kunne være til hjelp Sjekk de tre siste programmene som jeg har lagt til i oversikten. En Royale Remixed Theme som aldri har blitt gitt ut offisielt fra Microsoft (Royale Noir gir deg Vista-look) og Startknappen/startmenyen til Windows Vista. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Bilder under test-installasjon (ved hjelp av VirtualBox under Windows Vista) av WINXP etter integrasjon av enkelte shell packs: Endret 2. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Eg har forresten nokre spm.: Har du prøvd Vista Transformation Pack sjølv? Med meg er verktøylinja er den same som i XP... Start-knappen og startmenyen er forandra, men den linja nede er heilt lik... Linja oppe med "lukk", "maksimer/gjenopprett ned" og "minimer" er også heilt uforandra... Er det meininga? Eg har prøvd å stille inn dette, men det ser ikkje ut til å hjelpe. Etter eg har stilt det inn slik eg vil ha det står det at eg må restarte systemet. Når eg har restarta er alt akkurat slik det var, og alle instillingane er sett til default... "Sidebar" må også konfigurerast for kvar oppstart... Har du anelse om kva dette er? Ellers funkar alt som det skal Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Eg har forresten nokre spm.: Har du prøvd Vista Transformation Pack sjølv? Med meg er verktøylinja er den same som i XP... Start-knappen og startmenyen er forandra, men den linja nede er heilt lik... Linja oppe med "lukk", "maksimer/gjenopprett ned" og "minimer" er også heilt uforandra... Er det meininga? Eg har prøvd å stille inn dette, men det ser ikkje ut til å hjelpe. Etter eg har stilt det inn slik eg vil ha det står det at eg må restarte systemet. Når eg har restarta er alt akkurat slik det var, og alle instillingane er sett til default... "Sidebar" må også konfigurerast for kvar oppstart... Har du anelse om kva dette er? Ellers funkar alt som det skal Hmm, jeg vet ikke helt hva som kan være galt. Jeg har testet Vista Transformation Pack flere ganger under XP da Vista var under beta-testing, men siden jeg idag har en bærbar PC med ferdiginstallert Vista, så har jeg ikke testet så mye av det. Da jeg testet det, så ble jeg misfornøyd flere ganger med resultatet, selv om installasjonen hørtes veldig lovende ut. Du kan jo poste et screenshot? Hvis det ikke funker helt med Vista Transformation Pack, så kan du jo teste et av de andre Shell Pack's som jeg har listet ovenfor Endret 1. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Ja, eg trur eg skal prøve å laste ned ein av dei andre. Nokon anbefalingar? Er det eit av dei som er betre enn dei andre? Endret 1. juni 2008 av Breidablik Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Du kan teste ut BricoPack Vista Inspirat og se hvordan det går EDIT: Jeg ser jeg har glemt å legge til Vista Pack, men nå ligger den i oversikten Endret 1. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Eg lastar det ned no. Blir spennande... Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Eg lastar det ned no. Blir spennande... Gi tilbakemelding på hva du synes om den pakken da Jeg måtte bare plukke ut et av de jeg syntes så mest *Vista-lovende* ut av de pakkene jeg fant. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Har fått installert det no. Og dette var virkelig saker. Det er layouten til Windows Vista Ultimate, så oppstarten o.l. er svart. Og her følger oppgavelinja med... :!: Er iallefall fornøgd! Den sidebar-en er ikkje aktivert no... Eg veit ikkje om det går an, men eg skal iallefall prøve å få det til... Skal skrive det her dersom det ikkje går... Ein annan ting er at Vista-startknappen ikkje er med i denne pakken... Men... Det gjer ingen ting! Last ned ViStart etterpå!!! Virkelig anbefalt. Det er berre startknappen, og ikkje noko anna. Tok ca eit sekund å installere!!! (pluss den tida det tok å laste det ned, men det var heller ikkje mykje... ca 3 sek... :!: ) Endret 2. juni 2008 av Breidablik Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Har fått installert det no. Og dette var virkelig saker. Det er layouten til Windows Vista Ultimate, så oppstarten o.l. er svart. Og her følger oppgavelinja med... :!: Er iallefall fornøgd! Den sidebar-en er ikkje aktivert no... Eg veit ikkje om det går an, men eg skal iallefall prøve å få det til... Skal skrive det her dersom det ikkje går... Ein annan ting er at Vista-startknappen ikkje er med i denne pakken... Men... Det gjer ingen ting! Last ned ViStart etterpå!!! Virkelig anbefalt. Det er berre startknappen, og ikkje noko anna. Tok ca eit sekund å installere!!! (pluss den tida det tok å laste det ned, men det var heller ikkje mykje... ca 3 sek... :!: ) Men så flott da Skal prøve å teste diverse shell packs på en virtuell pc nå, så skal jeg si den sanne sannheten om hvilket av disse pakkene som virkelig er best, når det gjelder å transformere XP om til Vista Teste, teste Endret 2. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Veldig bra at du gidd å gjere det! Eg foreslår at du skriv eit lite "sammendrag" av det du har funne ut om dei forskjellige "pack"-ane i førsteposten, så ingen lastar ned ein, synest det er noko dritt, slettar det og seier til alle andre at det suger... Det er berre LITT for typisk... Du kan for eksempel skrive eit lite avsnitt om kvar av pakkane, der du har både ein link, og ei anbefaling/fråråding... Uansett, veldig bra at du seier vidare informasjon som dette til alle! Endret 2. juni 2008 av Breidablik Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Ikkje ta dette negativt, men kvifor meiner du at Vista Pack er den beste pakken å laste ned? Eg lasta den ned, men der er jo ikkje med sånt som f.eks. startknapp/startmeny eller sidebar... Ikkje den derre såkalla "dock"en som er på toppen av skjermen heller... (Ein slags "snarvegbar" med "Mine dokumenter", "Min datamaskin", "Kontrollpanel", "Innstillinger", "søppelbøtte" m.m.) Er dette berre tilfelle med meg? Der er ikkje noko program der ein kan gjere om på innstillingane heller... Endret 2. juni 2008 av Breidablik Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Ikkje ta dette negativt, men kvifor meiner du at Vista Pack er den beste pakken å laste ned? Eg lasta den ned, men der er jo ikkje med sånt som f.eks. startknapp/startmeny eller sidebar... Ikkje den derre såkalla "dock"en som er på toppen av skjermen heller... (Ein slags "snarvegbar" med "Mine dokumenter", "Min datamaskin", "Kontrollpanel", "Innstillinger", "søppelbøtte" m.m.) Er dette berre tilfelle med meg? Der er ikkje noko program der ein kan gjere om på innstillingane heller... Vel, jeg ser at dette har blitt til rot. Men jeg skal ta å rydde opp i dette snarest Har vært borte nå en stund. Gi et par tilbakemeldinger på hva DERE mener om disse pakkene Endret 2. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå