Gå til innhold

Oppgradering av hjemmekino/stereo, steg 1: Receiver

Anbefalte innlegg

Jeg trenger enkelt og greit noe hjelp. Jeg har bestemt meg for at dagens hjemmekino anlegg + receiver ikke helt møter min standard i henhold til lyd-kvalitet/bredde på lyd, men at jeg egnetlig selv ikke har så veldig god peiling på hva som er bra/ikke fullt så bra. Per dags dato har jeg et litt sånn halveis selvkomponert/arvet hjemmekinoanlegg med en Kenwood KRF-V5090D som reciever, 5 stk. US Blaster høyttalere (konfirmasjonsinvistering) samt en Magnat sub (tysk er det ikke?) og kjører et ganske typisk 5.1 oppsett. Subben er etter mitt øret ikke så altfor gærn.

Ellers består oppsettet av en Panasonic TH-42PV70, Denon 1920 DVD-spiller, Toshiba HD-EP10 som HD-DVD spiller, PlayStation 3 og en NAD C555 platespiller.

Grunnen til at jeg vil begynne med å bytte ut receiveren baserer jeg enkelt og greit på at den i mitt åsyn er en flaskehals. Bare en optisk lydinngang, ingen HDMI innganger og et ønske om å slippe å dra ut og inn HDMI-kabler hver gang jeg har lyst å switche mellom TV og PS3. Ellers må jeg innrømme at jeg ikke har greid å fulgt med på hvordan receiverne har utviklet seg.

Mine kriterier for en recivere, uten tips fra dere (noe jeg gledelig tar imot); muligheter for HDMI inn x 2-3, flere optiske lydinnganger, en receiver som like godt kan spille vinylplatene mine som heftige film-lydspor. Prismessig blir jeg ikke lei meg om det går an å holde seg under 5000,-, men her finnes det rom for pushing og oppsalg

Noen her som kan hjelpe meg i gang?

Alle svar mottas med stort takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denon avr 2808 er en nok en knall reciever som har 1.3a hdmi og støtter lydformatene dolby digital plus og dolby true hd. Lurer på om du må opp i såpass pris for å få en reciever som støtter de nye hd lyd formatene, men dette kan jeg for lite om foreløpig.

Har en denon reciever selv, en 1907 (uten hdmi) og er fornøyd med lyden :)

Burde selvsagt høre på den i butikk først, om du har mulighet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...