Lifeform Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Var strålande fornøyd når jeg fikk i gang 2MBit ADSL fra NextGenTel her, og alt funker egentlig bra, men har et par spørsmål: - hvordan spiller en lyd i Yahoo chat? Det er jo mange chat rooms der, hvor mange kan chatte og spille musikk for andre. Noen som har kommt seg rundt den der? - Hvordan funker det egentlig med Firewall (oppfølgerspm)? Hva kan jeg gjøre og hva kan jeg ikke gjøre? - Jeg har en Netopia 3351 router. Er det noe spesielt med denne? Ellers så er jeg som sagt strålende fornøyd, og ser fram til å kunne surfe med god og fin speed. LIFE Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 - Hvordan funker det egentlig med Firewall (oppfølgerspm)? Hva kan jeg gjøre og hva kan jeg ikke gjøre? Man kan gjøre som man vil med brannmur... ingen spesielle begrensninger så vidt jeg vet - Jeg har en Netopia 3351 router. Er det noe spesielt med denne? Nope... er vanlig ruter det www.relativt.net er en fin side for alle med NGT Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Tror det er noe VPN på gang gjennom UiB. Vet du noe spesielt om dette? Jeg synes ihvertfall det er rart at jeg ikke kan sende filer gjennom MSN og sende lyd over Yahoo. Peil på hvordan jeg fikser dette??? :o Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Man kan ikke sende filer over msn nei, msn bruker visstnok en litt spesiell metode på denne overføingen så det blir noe trøbbel med routeren eller no slikt.. Vet ikke noe om de andre tingene du nevnte Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Okis Peil på hvordan jeg konfer routeren her? Hvilken IP adresse er det jeg skriver inn for å komme til kontrollpanelet, om det er noe sånt? Lenke til kommentar
dajjan Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Kan jo prøve denne http://www.relativt.net/ Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 ok kong fant noe der Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 jeg sender over msn i hytt og pine er bare til å følge det som står på relativt.net mvh monzilla Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Hei, jeg har full tilgang fra NextGenTel og det blir kjørt gjennom VPN på Universitetet i bydnnn (Bergen). Er det noe spesielt jeg må gjøre for å kunne sende filer og musikk over nett?? Tenker da på Yahoo og Shoutcasting... Magnar Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Man kan ikke sende filer over msn nei, msn bruker visstnok en litt spesiell metode på denne overføingen så det blir noe trøbbel med routeren eller no slikt.. Vet ikke noe om de andre tingene du nevnte Fungerer fint her å sende filer over msn. Har ikke gjort noe spesielt for å få det til. Lenke til kommentar
Solitaire Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 hva med å prøve http://endring.nextgentel.no ? Den er ganske grei hvis du ikke kan noe særlig om routere og telnet fra før. Sidene er litt trege, men jeg tror det skyldes at de henter info direkte fra routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå