Gå til innhold

Programvare for å koble keyboard til PC-en

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker tips om et program som kan gi keyboardfunksjoner til et "dumt keyboard" koblet til PC-en. Det har seg sånn at jeg skal kjøpe digitalt piano, og vurderer å kjøpe av enkleste sort (tangenter, midi og av/på-knapp :p ) dersom jeg likevel kan koble det til PC-en og få det jeg trenger der.

Har også lyst å kunne ta opp og lage musikk, men nå er jeg altså først og fremst ute etter noe som kan gi funksjonalitet, og til å spille "live" med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker tips om et program som kan gi keyboardfunksjoner til et "dumt keyboard" koblet til PC-en. Det har seg sånn at jeg skal kjøpe digitalt piano, og vurderer å kjøpe av enkleste sort (tangenter, midi og av/på-knapp :p ) dersom jeg likevel kan koble det til PC-en og få det jeg trenger der.

Har også lyst å kunne ta opp og lage musikk, men nå er jeg altså først og fremst ute etter noe som kan gi funksjonalitet, og til å spille "live" med.

Skaff deg Steinberg Hypersonic 2. Den har alt mulig, og i god kvalitet! Rimelig i pris også, ligger på rundt 3 500 kroner. Fungerer både som stand-alone, og som plugin i en DAW, slik at du kan lage musikk med den.

Husk at du også trenger et ASIO-kompatibelt lydkort, ellers vil du få alt for mye forsinkelse på lyden.

Endret av Jnz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...