blabilobi Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 noen som vet hvordan man lufter clutchen ? pedalen går bare rett i gulvet så fort jeg ser på den :!: har fyllt på bremseveske så det er fullt Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg satte mitt system under trykk for å lufte det. Kjøpte en tropp med slange som skulle skrus på clutch/bremsevæskebeholderen. Den andre enden av slangen skrus på ventilen på et dekk, og vips så har du lufttrykk. Så er det bare å veksle mellom å pumpe pedalen og åpne nippelen til luftboblene tar slutt. Jeg hadde i underkant av 2 bar trykk på dekket, og det var mer enn tilstrekkelig. Jeg tror jeg kjøpte slangen på Mekonomen, men du finner den nok overalt. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 noen som vet hvordan man lufter clutchen ? pedalen går bare rett i gulvet så fort jeg ser på den :!: har fyllt på bremseveske så det er fullt Hva slags bil? Det finns mange luring måter og lufte clutch på.. Hvis pedalen plutselig blei sånn er det nok noe feil og ikke luft.. Verdt og prøve, men jeg har ikke troa på det.. Ellers så er innlegget til Exiter veldig bra. Det finns mange måter og unnytte dekket på. Typisk VW boble bare at "folk"/mekanikere ikke tenker på det sånn ellers.. Et sånt "triks" funker fett. Du trenger ikke tråkke på pedalen. Det renner igjennom uten problemer.. Åpne/lukke. Bænkers! Men uansett.. Kom med bilmodell så skal jeg hjelpe litt mer eksakt! Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 noen som vet hvordan man lufter clutchen ? pedalen går bare rett i gulvet så fort jeg ser på den :!: har fyllt på bremseveske så det er fullt Hva slags bil? Det finns mange luring måter og lufte clutch på.. Hvis pedalen plutselig blei sånn er det nok noe feil og ikke luft.. Verdt og prøve, men jeg har ikke troa på det.. Ellers så er innlegget til Exiter veldig bra. Det finns mange måter og unnytte dekket på. Typisk VW boble bare at "folk"/mekanikere ikke tenker på det sånn ellers.. Et sånt "triks" funker fett. Du trenger ikke tråkke på pedalen. Det renner igjennom uten problemer.. Åpne/lukke. Bænkers! Men uansett.. Kom med bilmodell så skal jeg hjelpe litt mer eksakt! opel omega a caravan 93 mod 2.6i. skal teste litt med og trokke og ta av luftenippellen. takk for svar hadde vært fint med en litt mer eksakt måte og gjøre det på ja Mekker`n Lenke til kommentar
blabilobi Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 noen som vet hvordan man lufter clutchen ? pedalen går bare rett i gulvet så fort jeg ser på den :!: har fyllt på bremseveske så det er fullt Hva slags bil? Det finns mange luring måter og lufte clutch på.. Hvis pedalen plutselig blei sånn er det nok noe feil og ikke luft.. Verdt og prøve, men jeg har ikke troa på det.. Ellers så er innlegget til Exiter veldig bra. Det finns mange måter og unnytte dekket på. Typisk VW boble bare at "folk"/mekanikere ikke tenker på det sånn ellers.. Et sånt "triks" funker fett. Du trenger ikke tråkke på pedalen. Det renner igjennom uten problemer.. Åpne/lukke. Bænkers! Men uansett.. Kom med bilmodell så skal jeg hjelpe litt mer eksakt! opel omega a caravan 93 mod 2.6i. skal teste litt med og trokke og ta av luftenippellen. takk for svar hadde vært fint med en litt mer eksakt måte og gjøre det på ja Mekker`n nå funker det så takk for svar begge to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå