Joagamer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 går det an å hindre brukeren fra å skrive i en textbox, uten å disable den? Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Går ut ifra at det går ann å bruke en form for javascript for å disable boksen, evt. at det er en tag i HTML koden som også tillater det. Hvorfor vil du hindre brukeren i å skrive noe der ? Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Går ut ifra at det går ann å bruke en form for javascript for å disable boksen, evt. at det er en tag i HTML koden som også tillater det. Hvorfor vil du hindre brukeren i å skrive noe der ? øhm.. det er C# jeg snakker om tviler på at det går an å blande inn HTML. Men uansett: jeg vil ikke at brukeren skal skrive noe der, fordi det bare er programmet som skal kunne skrive ut tekst der, hvis du skjønner. jeg kunne godt ha setti enabled = false, men da skifter box'n farge.. :/ Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Haha, beklager... Litt for mye multitasking her Trodde jeg var i PHP katogorien *slår seg selv flere ganger i hodet* Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Haha, beklager... Litt for mye multitasking her Trodde jeg var i PHP katogorien *slår seg selv flere ganger i hodet* hehe, det går bra Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Man finner ofte det man leter etter blant klassens medlemmer ReadOnly... Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Man finner ofte det man leter etter blant klassens medlemmer ReadOnly... hehe, har prøvd readOnly. Men den gjør det samme som enable = false: den skifter også farge på textbox'n... :/ Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Tror det blir lettere hvis du beskriver nøyaktig hva du vil oppnå... Det er godt mulig du ikke kan få gjort boksen read-only uten at den endrer farge, noe som gjør at du antageligvis må overlaste klassen og endre hvordan den tegner et read-only object... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Boksene mine endrer ikke farge med ReadOnly? Mulig IE er litt sær på det der, men så langt jeg vet endrer hverken FF eller Opera farge på en boks som er readonly. Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Tror det blir lettere hvis du beskriver nøyaktig hva du vil oppnå...Det er godt mulig du ikke kan få gjort boksen read-only uten at den endrer farge, noe som gjør at du antageligvis må overlaste klassen og endre hvordan den tegner et read-only object... jeg vil oppnå: en richtextbox som skal være hvit, selv om det ikke går ann å skrive i den. Håper det finnes en ikke altfor avansert løsning Boksene mine endrer ikke farge med ReadOnly? Mulig IE er litt sær på det der, men så langt jeg vet endrer hverken FF eller Opera farge på en boks som er readonly. er du ikke litt utenfor c# nå da? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hva med å forklare på forhånd hva du skal frem til da? Du skrev ingenting om du snakket om web, winforms eller hva pokker... Vær litt mer spesifikk neste gang, så slipper vi å kaste bort tid på dritt... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 * Sett NesteKontroll.Focus() i OnEnter på kontrollen din. eller * KeyPressEventArgs.Handled = true; i onKeypressed Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Hva med å forklare på forhånd hva du skal frem til da? Du skrev ingenting om du snakket om web, winforms eller hva pokker... Vær litt mer spesifikk neste gang, så slipper vi å kaste bort tid på dritt... Innlegget ligger under "C#" kategorien, og jeg prøvde å beskrive problemet kort å enkelt... Ingen er perfekte. * Sett NesteKontroll.Focus() i OnEnter på kontrollen din.eller * KeyPressEventArgs.Handled = true; i onKeypressed takk, det løser nok problemet Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hva med å forklare på forhånd hva du skal frem til da? Du skrev ingenting om du snakket om web, winforms eller hva pokker... Vær litt mer spesifikk neste gang, så slipper vi å kaste bort tid på dritt... Innlegget ligger under "C#" kategorien, og jeg prøvde å beskrive problemet kort å enkelt... Ingen er perfekte. Ja? så man kan plutselig ikke bruke C# i asp.net? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Ikke iflg. trådstarter, siden han mener at det er helt opplagt at det er applikasjonsutvikling han snakker om siden han poster i C#-forumet... Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Ikke iflg. trådstarter, siden han mener at det er helt opplagt at det er applikasjonsutvikling han snakker om siden han poster i C#-forumet... Sorry da. Er litt tungvint å skrive "Applikasjonsutvikling" over alle postene mine Men orker ikke mer krangling nå Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Ikke iflg. trådstarter, siden han mener at det er helt opplagt at det er applikasjonsutvikling han snakker om siden han poster i C#-forumet... Sorry da. Er litt tungvint å skrive "Applikasjonsutvikling" over alle postene mine Men orker ikke mer krangling nå ...så da er det mye mer effektivt å forvente at alle er tankelesere, og la de kaste bort tid fordi du ikke GIDDER å forklare ordentlig... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Manfred Ikke for å være "den fyren", men forumet har en egen kategori for "ASP.NET" Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Manfred Ikke for å være "den fyren", men forumet har en egen kategori for "ASP.NET" Nei, det har den ikke. Den har en kategori for ASP, og der havner det stort sett utelukkende tråder som "gammel" asl/vbscript. Så du kan jo sjekke litt før du poster du også. I tillegg sa trådtstarter "TextBox", som er en kontroll som finnes i både app og web, og i tillegg var det ikke det han lurte på. Hadde trådstarter ikke vært så dum, så kunne han klart å skrive RichTextBox, som var det han lurte på. Det er ikke forbudt å tenke før man poster i forumet her heller, men det faller tydeligvis ikke så enkelt for alle. Endret 6. juni 2008 av Manfred Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå