Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er så sjalu...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ok. Første gangen jeg skriver her, så det kan hende dette blir litt rotete.

Som emnetittelen sier er det sjalusi som er problemet mitt. Har verdens beste kjæreste, han er rett og slett fantastisk. Vi har vært sammen i snart 1år og 5mnd nå og jeg elsker han virkelig. Det eneste problemet "vi" (jeg) har er at jeg blir så utrolig sjalu av og til. Vanligvis er jeg ikke slik, ingen problem med at han snakker med andre jenter osv, men når han er ute på fest uten meg blir jeg helt gal. Skjønner ikke hvorfor! Jeg blir så usikker og redd for at han skal gjøre eller si noe dumt. Tror kanskje det har noe med at jeg tidligere har sett hvor ødeleggende alkohol kan være for par. Det skjer så mye dumt :no:

Hver eneste gang han er ute uten meg sitter jeg hjemme og rett og slett skjelver (gråter selvfølgelig en del også). Noen kommer vel til å foreslå at jeg blir med han ut, men jeg tror ikke det funker. Har selvfølgelig festet med ham tidligere, men føler meg oftest som en "fest-brems." Det virker alltid som om alle andre har det gøyere enn meg... Han er selvfølgelig ute i kveld og dette er vel grunnen til at jeg skriver her. :(

Jeg vil ikke tenke sånn, men fantasien min går helt løpsk! Er redd jeg skal "drive han bort" fra meg. Er så redd for å miste han...Har prøvd å snakke med han om dette tidligere, men tror ikke han skjønner helt hvor ødelagt jeg blir når han er ute. Han prøver virkelig å gjøre det som er best for meg, sende melding og ringe ofte når han er ute osv. Jeg skulle nesten ønske han bare ble hjemme, men da hadde jeg fått verdens dårligeste samvittighet :ermm: ønsker selvfølgelig ikke at han skal være inne og kjede seg pga meg heller!

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? :dontgetit:

PS! Vi er begge 18år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Nei, han har aldri gjort noe feil! Det er det som er så merkelig. Jeg har så vidt jeg vet ingen grunn for å være sjalu... :ermm:

Lenke til kommentar
Nei, han har aldri gjort noe feil! Det er det som er så merkelig. Jeg har så vidt jeg vet ingen grunn for å være sjalu... :ermm:

Vel, da hjelper det ikke å sitte hjemme og la sjalusien bygge seg opp:) Finn på noe selv.. Vær med venner eller dra på fest selv. Enten samme festen som typen din eller en annen en. Gjør egentlig hva som helst for å ikke tenke at du er sjalu, for før eller siden vil det skape problemer i forholdet.

Lenke til kommentar

Som du skriver så sender han meldinger, ringer og stiller opp for deg når du trenger det. Nå trenger han at du stiller opp for han. Du skal ikke kreve at han ikke skal ute. Jeg syns du heller skal være veldig takknemlig ovenfor han når han kommer hjem. Nei ikke sex, men ord. Si at du er så glad for at du er den han kommer hjem til og ingen annen. Bare sørg for å dekke den fine balansen mellom at han vet at du savner han og er takknemlig for han og det å nekte han noe og ikke stole på han.

Lenke til kommentar

Skjønner godt hva du mener. Sånn var det med meg også. Kanskje du skulle dra ut med noen venniner?

Jeg hadde ingen venniner å være med, pga jeg slet med depresjoner og holdt meg alene.

Og hadde dårlig selvbilde, og alkoholen var noe av det jeg slet med, jeg klarte ikke å tenke tanken at jeg var god nok for han og redd for at han skulle glemme meg og å finne seg en bedre og finere.

Det hadde ingenting med at jeg ikke stolte på han.

Alkohol kan gjøre mye dumt, og det kan skje uansett om man stoler på han eller ikke. Det burde de forstå.

Har du snakket med han om det? For min del hjalp det ikke :(

Lenke til kommentar

Sjalusi kan være så utrolig ekkelt.

Men som Wooho spør om, hvor ofte er han på fest uten deg? Bruker du å være med på fester etc.?

Jeg for min del har vært ute en del ganger uten å drikke selv, og da jeg så hvordan alkoholen påvirket folk, så ble jeg direkte skremt. Jeg misliker det sterkt.

I hvert fall, dersom typen din er ute hver helg, eller annenhver helg, så kan du jo spørre om han ikke heller kan være sammens med deg førstkommende helg? :) Slik ta dere kan ha en helg for dere selv, så kan du jo snakke med ham om det. Høre hva han mener, og prøve å komme frem til en løsning som passer for dere begge. :)

Ønsker dere i hvert fall lykke til. Jeg håper ikke festingen ødelegger forholdet deres. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Nei, han fester absolutt ikke mye, i alle fall ikke i forhold til en del andre her. Det har kanskje vært litt ekstra mye i det siste og det er vel derfor jeg begynner å se på dette som et problem. Jeg skal prøve å snakke ut skikkelig om dette med han til helgen og se hvilken løsning vi kan komme fram til.

Da han var ute i går gikk det egentlig ganske greitt. Jeg holdt meg opptatt med andre ting og klarte å la vær å bli helt paranoid. Så jeg tror det skal gå bra! :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Før var jeg redd for at kjæresten min skulle finne på noe "dumt" når han var ute og ikke jeg. Dette på grunn av et tidligere forhold som ble ødelagt på grunn av alkohol.

Selv om jeg visste at han aldri kunne finne på å gjøre noe, var jeg nervøs likevel. Noe som hjalp meg, var at han ringte meg en gang i blandt når han var ute.

Mitt råd til deg er å snakke med kjæresten din om det. Det gjorde vi, mange ganger, og problemet er løst nå.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Og hadde dårlig selvbilde, og alkoholen var noe av det jeg slet med, jeg klarte ikke å tenke tanken at jeg var god nok for han og redd for at han skulle glemme meg og å finne seg en bedre og finere.

Det hadde ingenting med at jeg ikke stolte på han.

Vel, ikke om du var redd han skulle treffe noen som han utviklet følelser for etterhvert, for deretter å "bytte deg ut" uten å gjøre noe galt først.

Men, er du sjalu på den måten at du tror/er redd for at han skal være utro, da har det noe med å ikke stole på. Sjalusi i form av "forventet" utroskap, er jo det motsatte av tillit. Å stole på noen betyr at man kan sitte hjemme og være 110% sikker på at de kommer hjem uten å ha gjort noe galt. og er man 110% sikker på det, er det ingenting å være redd for, og man er dermed ikke sjalu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...