Gå til innhold

Godt tidspunkt å kjøpe en Xbox 360?

Scotty

Anbefalte innlegg

Jeg har da 2000kr liggende som jeg kunne tenke meg på bruke på noe med litt underholdning, derfor kom XBOX 360 i tankene. Så da lurer jeg vel egentlig på om det er et godt tidspunkt å kjøpe på nå? Blir det noen prisendringer innen kort tid eller er det bare å løpe å kjøpe? Er forøvrig Premium pakken jeg er interessert i. Om det er noen med noe motorsport spill så hadde det vært ypperlig.

Takk på forhånd.

Scott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler sterkt på at det blir noe prisreduksjon fra MS sin side med det første, er jo ingen grunn for å bli det. 360 gir jo allerede mye mer for pengene enn de andre. du kan jo vente på at noen butikk kommer med et tilbud slik at du sparer en hundrelapp eller to, men er jo vanskelig å si når det blir.

skam peeen mito, btw

Endret av datastol
Lenke til kommentar

Så da er det visst bare å løpe og kjøpe da, takk for tipsene. Så da kommer det til hvor det burde handles. Ser at Siba har til 1995,- med 2 spill. Et interessant bilspill og et annet et, det er uansett 15kr dyrere enn Amentio og inkluderer da de to spillene.. Men jeg leste i en annen tråd at det er den gamle typen 360 med gammelt chipset og uten HDMI, så stod det i tillegg; større sjanse for å få RROD. Hva er RROD? Burde jeg kjøpe hos Amentio isåfall? Er uansett ikke interessert i en eldre modell som ikke inkluderer nytt chipset og HDMI..

Forøvrig utenom det så lurer jeg litt på noen få ting;

Premium er det samme som Pro?

Core er det samme som Arcade?

De nyere Premium'ene kommer med HDMI?

Er det noen kvalitetsforskjell mellom HDMI og komponent?

Jeg er da også nødt til å kjøpe Live Gold for å få spilt online?

Hvilke chip/mod muligheter finnes? Hvilken forskjell utgjør det fra orginal?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
NEI! Det er sommer!

Kjøp deg en i oktober... :p

På dagtid er jeg ikke inne uansett, det er en selvfølge at det er kveldene som blir brukt til underholdning, når sola har gått ned. Har nesten ikke flere filmer igjen å se som jeg "fikk" fra bokklubben, så derfor er jeg på utkikk etter andre underholdningsmuligheter. :)

Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe 360 nå jeg og, men tror jeg går for Premium da jeg vil ha med harddisk for å laste ned demoer osv.

Svarer på det jeg vet:

Forøvrig utenom det så lurer jeg litt på noen få ting;

Premium er det samme som Pro? Ja

Core er det samme som Arcade? Tror Arcade har flere fordeler, men vet ikke hvilke, Core er ute av produksjon.

De nyere Premium'ene kommer med HDMI? Alle premium kommer med HDMI, de nyeste Arcade kommer og med HDMI

Er det noen kvalitetsforskjell mellom HDMI og komponent? Noen sier ja, andre sier nei.

Jeg er da også nødt til å kjøpe Live Gold for å få spilt online? Du må ha gold for å spille online, ja.

Hvilke chip/mod muligheter finnes? Hvilken forskjell utgjør det fra orginal? Chip/mod er ikke så lurt på 360 da hele konsollen din kan bli bannet fra Live dersom MS finner ut at du bruker det, ellers er det ganske lett, bare å koble DVD-rommen fra 360'en inn i PC-en og dra over noen filer.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt, det. De gamle Premium fra før August 2007 har IKKE HDMI og har gammelt chipset. Det er fortsatt en del butikker (blant annet Siba) som fortsatt har inne de gamle Premiumene. Ang. sammenligninger av de forskjellige versjonene sjekk her. Jeg anbefaler på det sterkeste å ikke modde konsollen om du skal spille online. Da er det stor sjanse for å bli utestengt, som janfredrik sier.

Lenke til kommentar
...

Hva er RROD?

RROD betyr Red Ring Of Death og er en feilmelding du kan få på xbox360. Da blinker det tre røde lys i konsollen. Løsningen er å ringe Microsoft suport (svensk eller engelsk). Så sender du inn maskinen til tyskland hvor de reparer den. Alt dette skjer med et budfirma og er helt gratis for deg.

De nyere Premium'ene kommer med HDMI?

Ja. Den gamle Premium konsollen har ikke HDMi. Nytt chipset gir vel ingen annen fordel enn lavere strømforbruk, mindere varme og dermed mindre sjanse for RROD.

Premium er det samme som Pro?

Premium og Pro skal være det samme. I noen butikker har man brukt betegnelsen Pro om de Premium konsollene som har HDMi, mens andre butikker har brukt Pro navnet helt siden release.

Core er det samme som Arcade?

Core er utgått og har blitt erstattet med Arcade. Core hadde kontroll med ledning, ikke HDMi (kanskje de siste), kun kompositt kabel (ikke HD oppløsning uten å kjøpe ny kabel) og ikke HDD eller minnekort. Arcade har trådløs kontrollm, HDMi, minnekort og fem Xbox Live Arcade spill (spill som kan kjøpes over Xbox Live eks. Street Fighter 2, Doom, Packman osv.).

Jeg er da også nødt til å kjøpe Live Gold for å få spilt online?

Ja. Men først får du en gratis måneds og noen spill inkluderer 24timers gratis kode.

Er det noen kvalitetsforskjell mellom HDMI og komponent?

Vet ikke, men det er nok avhengig av TVen din. Har du full HD (1080p) så sjekk om TVen kan vise 1080p via komponent.

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene. :) Ble forøvrig litt overasket når jeg skulle inn og sjekke butikker igjen. For det første så har Amentio satt opp prisen 400,-, i tillegg så har ikke Multicom varen lengre, GameZone har den ikke på lager, det samme gjelder spaceworld, XD og MPX har den gamle versionen, dermed må jeg da opp i 2300-2400,-. Merkelig hva som kan skje på en dag. :ermm: Tror jeg får vente noen dager og sjekke om det blir noen tilbud etc.

Lenke til kommentar

Sjekker EBGames konsollene for RROD? Vurderer å bytte inn en Preminum uten HD med RROD etter 2 minutter med spilling for en arcade hvis det går der. Har ikke råd til Elite eller ny Premunum for øyeblikket å jeg vil ikke bare bruke PS3`en i sommer.

Lenke til kommentar
Sjekker EBGames konsollene for RROD? Vurderer å bytte inn en Preminum uten HD med RROD etter 2 minutter med spilling for en arcade hvis det går der. Har ikke råd til Elite eller ny Premunum for øyeblikket å jeg vil ikke bare bruke PS3`en i sommer.

Vet i hvert fall at EB games norterer personalia på alle som bytter inn noe der. Så hvis de får issues med konsollet du har levert inn så er det mulig du hører fra dem i ettertid. Jeg tviler på at sjekken de gjør er særlig grundig men ville uansett ikke valgt å gjøre det på den måten.

Lenke til kommentar
Mulig å bytte dvd rommet for å slippe bråket?

Har en Acrade :D!

Da må du flashe drevet, slik at du kan sette ned lesehastigheten til 8x istdet for 12x som den opererer på orginalt.

Og då mister du garantien så vidt eg har forstått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...