Gå til innhold

Er det meningen 775-festene skal være så elendige?


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt de siste timene på å prøve å re-montere kjøleren min. Det går ikke lengre. Jeg har vondt i fingrene etter å ha prøvd og prøvd å montere den. Hvis den ene går inn er det ikke sikkert de andre gjør det. Plutselig er plasten bøyd litt og jeg må begynne på nytt. Og når den først sitter detter den gjerne av senere. Plutselig sa en av festene takk for seg, og nå må jeg ha PC-en liggende. Jeg har intrykket av at ordningen fungerer helt greit første gangen du monterer, men lite mer enn det. Savner den solide løsningen AMD har. Får lyst til å selge hele 775-skiten og bytte det inn mot en Phenom. For å dra ut skrur jeg festet til venstre, drar opp og så setter den til høyre. Da er den klar til å settes inn igjen. Er det noe jeg gjør galt? Er det mulig å kjøpe nye fester ett eller annet sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg , er helt håpløse fester på 775. Ble noen norsk gloser under montering.

Synes Socket A var knotete den gang men den er jo mye bedre enn 775.

Socket 939 var den beste festeløsningen.

Finnes vel kjølere og du må montere skrue på baksiden av HK men da må du ut med hele sulamitten.

Lenke til kommentar

Så hvis du finner AM2 system du heller vil *trives* bedre med så tror jeg det er lettere isåfall. Men mye kan avgjøre på kjølere også.

Min stock kjøler til Core Duo 2 E6750 så var det litt vanskelig å få på 2 av de og trodde den nærmest skulle dette av seg selv men den har nå sittet på siden før jul og til nå så det virker iallefall men ok kjøling :)

 

Festene til kjøleren ?

Spørs nesten hvis det ikke er Zalman eller noe slikt de har kanskje reserveutstyr.

Lenke til kommentar

Ja, hater festene til s775. Ramset opp alt av stygge gloser man kan tenke seg da jeg holdt på i ørten timer med skiten. Fikk først nedi tre av de, men ikke svarte om den fjerde skulle nedi, blei så forbanna at jeg røska opp hele dritten og bøyde alle festene og kjøpte vannkjøling som man skrur fast med skruer istedet. AMD har etter min mening langt bedre festemekanismer, har aldri hatt problemer med de.

Lenke til kommentar

Jeg er nå mitt i en prosess med å oppgradere systemet mitt(ender vel med at jeg bygger hele skiten på nytt). Stock kjøleren til cpuen(775) er festet fint og pyntelig med skruer og er lett å få av og på. Jeg har da kjøpt en ny prosessor med da andre fester på tilhørende vifte(sånne plastdingser som vi ikke liker). problemet er at jeg ikke får festet den nye vifta i det hele tatt, finnes det en vifte med sånne fine skruer til hovedkortet 775 eller er stock systemet mitt ett freak of nature, en mutant, ett utskudd?

 

Eller har jeg bare misforstått navnet og/eller spesifikasjonene til HKet?

Lenke til kommentar

Tittet akkurat nå nærmere på Intel stock kjøleren og takker meg lykkelig for at jeg kjøpte den svære og tunge Tuniq 120'n feste messig.

Her er det en bunnplate under HK'et med skruer som holdes på plass med fjærer.

Dette likte jeg ganske godt da det ble enkelt å få det hele på plass og fastspent.

Lenke til kommentar

vel, mulig jeg hadde fått plass til den etter hvert. Jeg knakk det ene festet under forsøke og frustrasjon.

 

jeg har sett litt nærmere på sakene fra i går og det kan se ut som det er gjenger som er puttet nedi festene, da for å kunne skru på stock kjøleren.

 

Jeg har da kommet fram til at jeg skal kjøpe nytt hovedkort også, det jeg har nå støtter ikke 1333MHz klokkehastigehet, og det er litt dumt. Noen tips til ett bra og rimelig gamer hovedkort som da støtter core2duo E6580 og gjerne med fire plasser til RAM-brikkene

Lenke til kommentar

ookaayy.

 

Jeg prøver å installere asus update. Everest Ultimate edition(monitor program) sier at hovedkortet mitt heter asus p5lp-le(leonite2). Asus update setup sier den ikke finner ett asus hovedkort og installasjonen aborteres. her er noe gæernt, hva?

Lenke til kommentar
Tittet akkurat nå nærmere på Intel stock kjøleren og takker meg lykkelig for at jeg kjøpte den svære og tunge Tuniq 120'n feste messig.

Her er det en bunnplate under HK'et med skruer som holdes på plass med fjærer.

Dette likte jeg ganske godt da det ble enkelt å få det hele på plass og fastspent.

Scythe hadde visst et tilsvarende sett man kan kjøpe. Fant ikke noe når jeg søkte i prisguiden etter det. Han support-fyren sa de solgte slike i Danmark. Han skulle også sende meg gratis tradisjonelle fester. Hyggelig support hos Scythe. Skal se om jeg får kjøpt et tilsvarende sett.

Lenke til kommentar
ookaayy.

 

Jeg prøver å installere asus update. Everest Ultimate edition(monitor program) sier at hovedkortet mitt heter asus p5lp-le(leonite2). Asus update setup sier den ikke finner ett asus hovedkort og installasjonen aborteres. her er noe gæernt, hva?

 

Du flasher biosen via biosen, sjekk om du har ez flash eller lignende i biosen din. Det du da gjør er å legge biosoppdateringa ferdig utpakket på en usb pinne el. og flasher biosen via den i biosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...