Stig-Arne Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Akkurat.. Kan kanskje noen andre i A serien være verdt å se på? Men likte jo selvfølgelig så veldig godt den røde dekoren på A656 . Får se hva jeg har råd til når skattepengene kommer.. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Står over nøyaktig samme valg... Har 32" LCD fra Samsung nå - og 1 ting skal sies den er stabil. En kompis av meg har sony bravia i samme pris klasse (9k for 1 år sia) - og han får ofte små feil. Samsung er raskere i menyer, kalibrering osv enn Sony. Med ett så å si felles standart når det gjelder fjernkontroll - er det veldig enkelt å programmere andre fjernkontroll til å styre TV'en. PS: Og dersom du spiller XBOX - er det ikke 1 sekund å tvile - Samsung er for deg Endret 24. juni 2008 av GCardinal Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvorfor det du? Fordi den har "game mode" (som altså er å mose opp med kontrast og lysstyrke og farge, noe du kan gjøre selv med enhver tv)? Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Game mode er vel også å kutte unødvendig bildebehandling i spill, for å hindre forsinkelse til panelet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det samme kan du gjøre selv på samtlige tver. GameMode er ingen grunn i seg selv til å kjøpe samsung. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Det samme kan du gjøre selv på samtlige tver. GameMode er ingen grunn i seg selv til å kjøpe samsung. Kan du gjøre det på samtlige tv'er? Ikke det at det spiller noen rolle for min del, men på samsung sin nye 6-serie er de eneste måtene å fjerne all bildebehandling på: enten sette i Game-mode, eller bruke VGA, eller gi HDMI2-inngangen navnet "PC". Er uansett ikke så kresen selv at jeg merker 30ms Jaja, skal kjøpe 46" A656 i morgen, så kan vel komme med noen tilbakemeldinger her da (blir bare på X360 via VGA og SD-parabol, da det er det jeg har for øyeblikket). Endret 26. juni 2008 av SBS Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Har samme dillemaet - Sammy 656 eller Sony w4000. Samsung har 100Hz og 4 ms responstid. Begge har 24fps bildehaandtering. Skal kjoere ekstern lyd. Har lest (trustedreviews tror jeg) at Samsungen har input lag ved spilling. Mao kommer sonny bedre ut paa spilling. Edit kilde: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Conclusion.htm Edit Sammyen's fjernkontroll har bakgrunnsbelysning - noe som kan vaere ett pluss i de mange moerke rom der ute..... edit - det har faktisk sonny og - sorry Edit igjen - w4000 har vel innebygd dekoder? Edit 3 - Sony har heller ikke den glossye rammen som kan vaere til sjeanse for noen Edit edit edit # 4 Sammy har 4 HDMI porter, sonny 3 Endret 4. juli 2008 av maypenray Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 En test fra dingz http://www.dingz.no/php/art.php?id=778313 Her skjeler man ogsaa litt mellom sammy og sonny FYI Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Er ikke meningen aa bumpe - aa forstaar mange av dere "latstrokker" er paa ferie. Uansett var i aa sjekka ut hhv Sonny W4000 og Sammy 656 i gaar. Brukte godt over 2 timer paa hver av de. Sjekket ut folgende kilder: SD, DVD og Blue Ray. Og jeg maa faktisk "objektivt" si at jeg har ikke sett maken til bilder som det Samsungen presterte. Vel og merke var bildet fra SD kilden ganske daarlig aa nok preget av mye inteferens. Men naar det gjelder upscaling av dvd og Blue ray materiell saa var dybden og fargespillet i samsungen noe for seg selv. Sonyen ble liksom litt "graa og kjedelig" til sammenligning. Dette ut fra standard butikk instillinger vel aa merke. Er kona enig blir det nok 40" samsung paa oss, selv om den er 2 lapper dyrere.... God ferie folkens! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Rimelig her.. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102944 Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Jaja - etter aa ha lest gjennom begge traadene Sony; http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=736056 Samsung; http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=720970 ble det Sony paa meg likevel. (edit; gjennomlesningen tok godt over en uke....) Konklusjonen var driftsikkerheten/kvaliteten til sony over samsungen samt at hvor jeg bor saa koster sammyen over 2 lapper mer. I tillegg fikk jeg med foelgende HT system http://www.sony-asia.com/product/dav-dz777...site=hp_en_AP_i Levering ikke foer i neste uke saa kan ikke si noe mer om erfaringer enda.... Endret 11. juli 2008 av maypenray Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Bestilt W4000 selv, men ettersom levering drøyer begynner jeg jo selvsagt å se på alternativer... Mao A656... Men blant dere som spiller en del... Hvor godt merkes input-laggen? Jeg hater lag for å si det slik... Har lest om game-mode og hvor kjedelige bilder det blir av det, men har også lest at input-lag kan unngås på andre måter. F.eks å la oppskaleringen skje eksternt heller enn i tven. Dvs f.eks i en reciever. Hvordan vil dette bli for meg med xbox360 med component/HDMI? Har dessverre pr dags dato ikke receiver med HDMI. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har selv koblet til Xbox'en via VGA på A656 og det funker som bare det. Eneste spillet jeg merker lag'en på er Guitar Hero, men der kan man jo stille på det uansett. Er et sted mellom 30 og 45ms når den er koblet til med VGA i hvert fall. Jeg bruker altså ikke game-mode. Svartnivået er også helt sykt bra, spesielt med litt lys i rommet (pga det refleksive panelet på tv'en). Når det er helt mørkt i rommet er det litt dårligere,men fremdeles det beste jeg har sett på en LCD-tv. Har 46" versjonen og det har aldri vært så digg å se på tv før Til og med dvd'er via xbox'en ser fantastisk ut (kommer selvfølgelig ann på dvden). Den er også svært god på SD-signaler, har en paraboldekoder fra canal digital som er koblet til via SCART og bildene ser helt akseptable ut og faktisk ganske bra på kanaler som Canal +. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Selv merker jeg ingen lag når jeg spiller Guitar Hero på Xboxen med min A558. Har ikke trengt å kalibrere lag til tv`en. Men nå har jeg min xbox på komponent via en reciver som så er koblet til via HDMI. Om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har lest på AVforum at noen har opplevd at laggen blir borte når tven slipper å oppskalère selv til 1080p. F.eks ved at en receiever gjør det... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Vet ikke hva som gjør at jeg opplever lag'en, men jeg har spilt en del guitar hero og jeg merket at bildet hang litt etter. Kalibreringen som man gjør i selve spillet har vært litt inkonsekvent, så jeg vet ikke helt om jeg stoler på den. Uansett så får jeg mest likt resultat med CRT-tv når jeg kjører med 30-45ms lag. edit: Og det gjøres ingen oppskalering av tv'en så vidt jeg vet. Jeg sender et 1080p signal ut fra xboxen, så jeg tenker at alt skulle være i den skjønneste orden i den enden. Og nei, jeg kobler den ikke via noen reciever. Endret 3. august 2008 av SBS Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 På IFA messen i Berlin i slutten av August så er det mange sider som presenterer at både Sony, LG og Samsung med rykende ferske nyheter fra TV verden. I mine øyne vil nok den kommende Samsung 40" A780 med LED backlight være en veldig spennende nyhet. Spesifikasjoner: -1080p -LED backlight -FULL HD -Dynamic contrast 2.000.000:1 -Ultra Clear panel -1080 24p real movie -100Hz motion plus -Wide colour enchancer 2 -DNIe pro -RMS 2x10watt -SRS tru surround -Down firing speaker -Sub woofer -DVB-T -4x HDMI 1.3 -Entertainment mode -Anynet (HDMI-CEC) Anynet (HDMI CEC) Eneste ulempen blir vel sikkert prisen.. 15-20000 Kr er nok ikke usannsynlig.. Lanseres i Tyskland i september... I Norge uvisst.. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Er det noen forskjeller i responstid mellom 40 w 4000 og 46 w 4000? Eller a656 modellene for den saks skyld. Ser på alle egentlig, men er veldig i villrede med tanke på hvor mye jeg vil bruke. Lenke til kommentar
Jibarm Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det samme kan du gjøre selv på samtlige tver. GameMode er ingen grunn i seg selv til å kjøpe samsung. Kan du gjøre det på samtlige tv'er? Ikke det at det spiller noen rolle for min del, men på samsung sin nye 6-serie er de eneste måtene å fjerne all bildebehandling på: enten sette i Game-mode, eller bruke VGA, eller gi HDMI2-inngangen navnet "PC". Er uansett ikke så kresen selv at jeg merker 30ms Jaja, skal kjøpe 46" A656 i morgen, så kan vel komme med noen tilbakemeldinger her da (blir bare på X360 via VGA og SD-parabol, da det er det jeg har for øyeblikket). Vil dette si at om man renamer HDMI2-inngangen på tven til "PC" så blir bildet nøyaktig likt game mode, eller slipper man unna boosing av kontrast/lysstyrke som noen nevnte tidligere? Og er det i såfall bedre? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Vil dette si at om man renamer HDMI2-inngangen på tven til "PC" så blir bildet nøyaktig likt game mode, eller slipper man unna boosing av kontrast/lysstyrke som noen nevnte tidligere? Og er det i såfall bedre? Nei, det blir likt som det er med VGA og ikke game-mode. Du har færre mulighter når det kommer til innstillinger, men er ikke på langt nær like bundet som hvis man bruker game-mode. Så å rename HDMI-inngangen til "PC" er mye bedre enn å bruke game-mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå