Gå til innhold

Samsung LE40A656, LG6000 eller Sony W4000?

Anbefalte innlegg

Skal brukes til PS3, spill/film og tv-titting.

Hvordan er det med pikselgaranti på W4000?

ser ut som en del er misfornøyd med oppskalering på samsungen (avforums.com), så dersom sd tv er

viktig er kanskje w4000 veien å gå. netonnet nevner at de har pikselgaranti for sony,

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?iid=566814

men generelt i europa tror jeg ikke du har mye å slå i bordet med med mindre du har mer enn en håndfull døde piksler. i brukerhåndbøkene som følger med bravia lcd står det at noen få døde piksler er "normalt".

men det er uhyre sjelden man hører om en sony med døde piksler eller andre problemer. det virker som sony kjører en svært konservativ linje mht hva de lover å levere, manualen sier feks at w4000 ikke støtter full hd over vga, men det rapporteres likevel at det virker i div. fora.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min nye LE46A656 er nå ankommet min stue :D

begynner å pakke ut og kalibrere om noen få min.

dette blir en flott dag :)

*bilder kommer senere*

noen som vet en side med calibrations for a656?

google nekter å hjelpe meg

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Samsungen er fantastisk! Var selv skeptisk til de røde stripene øverst og nederst, men det er sant at de ikke er så framtredende som bilder vil få deg til å tro! De stjeler absolutt ikke fokus. Kjøpte selv 46 tommeren uten å ha sett den først og angrer ikke et sekund. Det ser rett og slett sexy ut hehe.

Lenke til kommentar

dessverre så er kameraet på min iphone utrolig dårlig, så kvaliteten på bildene er av laber kvalitet.

skal se om jeg får tatt nye så snart min roomie kommer hjem og låner meg kameraet hans :)

på det ene bildet er det min nye 46" vs den gamle 32" tatung vi har hatt i stua siden høsten :)

rødfargen på tv'n er bare utrolig flott, men samtidig er den veldig diksret. elsker det!

stua bildene er tatt i har 4 stk vinduer 1.5-2 meter unna med sterk sol skinnende rett inn, er derfor litt gjennskinn på bildene.

heldigvis bedre forhold i min nye leilighet til høsten :)

så langt har jeg ikke funnet noen pixel feil eller tegn til fog.

nå gjenstår bare kalibreringa, noe som er vanskelig siden jeg ikke har noen verktøy for jobben :(

google nekter også å hjelpe meg, doh!.

post-119309-1212600148_thumb.jpg

post-119309-1212600233_thumb.jpg

post-119309-1212600419_thumb.jpg

post-119309-1212600545_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Noen av dere som har noe å si på lyden til Samsungen? Nå har dere den vel koplet opp til annlegget til vanlig tenker jeg, men hadde vært fint om dere kunne prøvd uten en gang og slengt inn en komentar eller to her etterpå :)

Når det gjelder lyden på samsungen så er denne "grei". Dvs, ikke forvent tyngde i det lav-frekvente spekteret når det kommer til eksplosjoner etcetc. Men når det er sagt så har jeg ingenting ellers å utsette her. Skarp og fin mellom-tone er det, fullstendig brukbart etter min mening! Skal du ha rumle bass uten å kjøre anlegg så ville jeg heller ventet på 7 serien som kommer til høsten, som er akkurat samme tv, bare med bass elementer bygd inn.

Endret av Novis
Lenke til kommentar

Du får skrive litt om hva du synes om den når du får den da sir-alex :p

A656 har forøvrig 8 ms responstid i 40" utgave, så ingen forskjell fra sonyen der. Men den har 100hz, noe sonyen ikke har. Ser likevel i tester av w4000 at det stilles spørsmål om den egentlig trenger 100 hz (den scorer veldig bra på motion handling selv uten 100hz).

Lenke til kommentar
Du får skrive litt om hva du synes om den når du får den da sir-alex :p

A656 har forøvrig 8 ms responstid i 40" utgave, så ingen forskjell fra sonyen der. Men den har 100hz, noe sonyen ikke har. Ser likevel i tester av w4000 at det stilles spørsmål om den egentlig trenger 100 hz (den scorer veldig bra på motion handling selv uten 100hz).

Så at 46" har 6ms responstid, men 40" hadde 7 eller 8ms ja. Responstiden varierte en del over hele spekteret av samsung-modeller i 6xx-serien.

Lenke til kommentar

Nå som både ferie og skattepenger er like rundt hjørnet så tenkte jeg også på å kjøpe en av disse... Men etter å lest på diverse sider så er det mange spennende modeller som kommer fremover også... Så jeg er fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre.

LG kommer vel i løpet av året med en 47" tv med LED backlight og dynamisk kontrast på 1:1000000.

Samsung har vel også delvis bekreftet at de kommer med flere tver med LED backlight og lignende kontrast i løpet av høsten, muligens oktober. Hvor mange tommer disse blir på er vel litt uvisst, men sannsynligvis 40" eller mer.

The 9 series features innovative new backlighting using LED Smart Lighting Technology. This comprises a series of light emitting diodes (LEDs) rather than the typical static backlight. It also has a 1,000,000:1 contrast ratio for impressive black levels.

Time vil sjå!

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
mode: movie

backlight: 7

contrast 95

brightness 50

sharpness 0

colour 50

Har omtrent det samme, litt lavere contrast osv. Alt det andre da? Har du det på standard?

Husker du hva det var etter modellkoden, hvis tven var nordisk? Var noe xx, eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Er selv på utkikk etter ny tv i 40" størrelsen..

Har sett litt på LE40M87BD som koster rundt 9000, eller skal man gå for LE40A656 som koster 15000 ?

Nytt er jo finest og artigst å ha som regel.. men ofte er jo modellene som har vært på markedet uten barnesykdommer.. l.. men 6000 er jo en heftig prisforskjell.. kan jo få noe bra til den prisen til hjemmekinoen..:)

Men igjen, A656 har jo ett veldig fint design.. gjør seg den røde listen på tv`en. .

Og er det noen som har erfaring med forsendelse av tv i posten ?

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Er selv på utkikk etter ny tv i 40" størrelsen..

Har sett litt på LE40M87BD som koster rundt 9000, eller skal man gå for LE40A656 som koster 15000 ?

Nytt er jo finest og artigst å ha som regel.. men ofte er jo modellene som har vært på markedet uten barnesykdommer.. l.. men 6000 er jo en heftig prisforskjell.. kan jo få noe bra til den prisen til hjemmekinoen..:)

Men igjen, A656 har jo ett veldig fint design.. gjør seg den røde listen på tv`en. .

Og er det noen som har erfaring med forsendelse av tv i posten ?

Jeg hadde M87, og kjøpte A656! En helt annen tv, mye bedre bilde, sortnivå osv osv. Hvis du har 5000 til rådighet så bør du absolutt slå til til a656! PS: Den koster 13.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...