Gå til innhold

Samsung LE40A656, LG6000 eller Sony W4000?

Anbefalte innlegg

Satt opp i mot hverandre, hvilken TV ville dere valgt? Synes alle disse skjermene ser veldig stilige ut, sliter derimot med å finne ut hvilken som er best. For faren min er lyden viktig. Du skal vel lete lenge etter en LCD TV med god lyd, men en av disse TV`ene har vel litt bedre lyd enn de andre. Hørt at LG6000 ikke skulle være så aller værst.

Hvilken av de tre valgte TV`ene ville du valgt?

PS: Er forresten 40" og 42" som gjelder her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også ha ny tv nå, og vurderer samsungen og sony'en opp mot hverandre. De er jo i omtrent lik prisklasse, men så er spørsmålet. Hvilken er best? Hmm. Det som teller for meg er bildekvaliteten helt klart! Jeg bruker ikke lyden via tven, uansett.

Jeg må si jeg også liker designet på Sony tv'en bedre.

Og vet noen forskjellen på Samsung a656 og a6561? De ser helt like ut, men skiller 2000kr.

Samsung LE40A56:

Design: 10/10

Features: 9/10

Image Quality: 9/10

Sound Quality: 6/10

Value: 9/10

Overall: 9/10

Sony Bravia KDL- 40W4000:

Design: 9/10

Features: 9/10

Image Quality: 9/10

Sound Quality: 8/10

Value: 8/10

Overall: 9/10

En ting som jeg syns er litt overaskende, er at samsung har klint på noe rødt jallagreier på skjermen sin! Why!?

Lenke til kommentar
Jeg skal også ha ny tv nå, og vurderer samsungen og sony'en opp mot hverandre. De er jo i omtrent lik prisklasse, men så er spørsmålet. Hvilken er best? Hmm.

En ting som jeg syns er litt overaskende, er at samsung har klint på noe rødt jallagreier på skjermen sin! Why!?

Vurderer disse to selv også, i tillegg til panasonic px80 eller pioneer kuro, spørs hvor mye jeg vil bruke. Men skal uansett kjøpe leilighet før TVen skal i hus :p.

Var en annen nettside som hadde testet sonyen og samsungen, der hadde samsung fått 5/5 på bildekvalitet, sony 4,5/5. Samsungen har jo også 100hz, som visstnok skal funke langt bedre enn tidligere 100hz modeller fra samsung. (Sonyen har ikke 100 hz).

Min vurdering utfra diverse nettsider er hvertfall at samsungen er hakket vassere, men sonyen kan være noe mer stabil mtp. tekniske problemer etc. og har også bedre lyd. Sonyen er vel også et par lapper rimeligere. Når det gjelder design syns jeg samsungen er griselekker, rødfargen er langt mindre fremtredende irl enn den virker på bilder, men hver sin smak her. Uansett, vanskelig å velge :hmm:

Lenke til kommentar

Leste litt rundt nå at folk som har sett tven osv i butikken syns at samsungen var lekrere enn på bildet. Samsung har jo et fint design på de fleste tver!

Panasonic PX80 tenkte jeg også på, men nå som jeg har fått litt mere cash til å spytte inn ved nytt tv-kjøp blir denne uaktuelle. Min far har denne hjemme, den er veldig god osv til tv og film ,men når jeg koblet opp PS3 på det langt fra det jeg ønsker med tanke på skarphet osv.

Lenke til kommentar
når jeg koblet opp PS3 på det langt fra det jeg ønsker med tanke på skarphet osv.

hmm.. ok.. skal bruke TVen en del med PS3 selv, så spørs om jeg ikke legger i noen lapper ekstra selv også da :hmm:. Blir nok ikke noe TV kjøp på meg før i aug-sep uansett, da kan det jo være jeg kan få w4000 for 10k :D

Lenke til kommentar

sitter også å irriterer meg over hvilket tv jeg skal kjøpe, før jeg leste denne posten, så var W4000 en klar favoritt,

men nå må jeg vurdere samsungen også,

det som er genialt med w4000 er at du får 52" for under 20K ... og det liker jeg veldig :D

det som betyr noe for meg er bilde, men skal også ha meg nytt hjemmekino anlegg med BD spiller, så hadde vært greit å fått noe i samme serie som tv'en...

Endret av toazty
Lenke til kommentar
valget mitt falt på LE46A656.

strøkent design og veldig gode kritikker.

A656 har fått bedre kritikk enn LG6000 og W4000 på trustedreviews.com som MetalJens nevnte.

lyd har ingenting å si for min del, kobler den til anlegget :)

Hvor kjøpte du, og hvilken pris?

Har du koblet den til digitaltv? Eventuelt hvordan er kvaliteten på tv-sendinger?

Lenke til kommentar
Ser ut til (utfra bilder) at Samsungen har blank skjerm. Hvis det er tilfelle ville jeg tatt det med i vurderingen.

Vet ikke om dette har noe å si på samsunge jeg:

Ultra Clear Panel

Med Ultra Clear Panel er bildet skarpt under alle forhold. Ultra Clear Panel stenger omgivende lys ute for at du alltid skal få et detaljert bilde med god kontrast, dag som natt.

Lenke til kommentar
valget mitt falt på LE46A656.

strøkent design og veldig gode kritikker.

A656 har fått bedre kritikk enn LG6000 og W4000 på trustedreviews.com som MetalJens nevnte.

lyd har ingenting å si for min del, kobler den til anlegget :)

Hvor kjøpte du, og hvilken pris?

Har du koblet den til digitaltv? Eventuelt hvordan er kvaliteten på tv-sendinger?

den ble kjøpt på datakjeden for 19.500. kjøpte 46"

datakjeden har visst fått inn 4 stk på fjernlageret deres selv om jeg ble fortalt at de ikke fikk inn flere før 17 juni.

får min nye tv om en kort uke :)

edit: den skal brukes til ps3 og dvd/Blu-ray.

kan ikke uttale meg om tv sendinger da jeg bor på kollektiv og deler signal med 200 andre.

veldig dårlig signal med masse støy.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal kjøpe W4000 40", koster jo bare litt over 11.000kr nå!

Mulig det blir den på meg og, men skal ikke kjøpe på en stund enda. Virker som det er liten forskjell kvalitetsmessig på de to, men sonyen er noen lapper billigere. Har likevel litt lyst på samsungen pga. jeg liker designet bedre :hrm:

Lenke til kommentar
Hmm! Dette er et vanskelig valg. Står mellom W4000 og A656! Men vet ikke hvem jeg skal velge. Skal brukes til PS3, spill/film og tv-titting.

Hvordan er det med pikselgaranti på W4000? Noen som vet?

Jeg mener å ha sett på spec'ene at A656 har 100Hz og 4ms responstid, og derfor koster mer enn w4000 som ikke har 100Hz og har en responstid på 8ms.

Endret av fredrio
Lenke til kommentar
Hmm! Dette er et vanskelig valg. Står mellom W4000 og A656! Men vet ikke hvem jeg skal velge. Skal brukes til PS3, spill/film og tv-titting.

Hvordan er det med pikselgaranti på W4000? Noen som vet?

Jeg mener å ha sett på spec'ene at A656 har 100Hz og 4ms responstid, og derfor koster mer enn w4000 ikke har 100Hz og har en responstid på 8ms.

Hmm..mente w4000 har 100Hz også jeg?

A656 har jo også 4 stk HDMI tilkoblinger, mens w4000 har 3.

Men hvordan er størrelses forskjellen på disse to? Hvem er tynnest og veier mest? Fant ikke så mye info om det. Har sett begge to i virkeligheten, men ikke ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...