Gå til innhold

Trenger hjelp med armene

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Jeg har trent siden.. vinterferien omtrent sånn ca og har noen spørsmål til dere.

Jeg føler jeg har lagt på meg en del, kropps % har gått opp, og jeg kan se noe endring på kroppen, blant annet i bryst.

Jeg har fulgt RYP programmet litt løst, og kjørt gjennom grunnperioden en gang.

Når jeg tar skråbenk med minimum skrå (med manualer) stiller for eksempel andre som trener der jeg trener spørsmål, om hva faen jeg drivere med, det er visstnok feil fordi du skal ha retter rygg når man gjør skråbenk.

Men jeg synes jeg har hatt brukbar fremgang i det meste.

Jeg vil nevne at jeg er utrolig svak. Kjenner ikke en enesete person som er svakere enn meg. Men jeg har gått opp fra blant annet 10kg 10RM på Skråbenk med minimum skrå til 15kg 10RM.

Har også merket tilsvarende økning i både knebøy og markløft også.

Nedtrekk med smalt grep, har gått opp fra 54 til 64, noe som nesten tilsvarer min egen kroppsvekt (66kg).

Jeg hadde regnet med å gå opp i vekt etter jeg begynte å trene. Har ikke gått opp en drit. Jeg økte matpakka fra 0-1 brødskive på skola i løpet av dagen til 8 skiver. Nøye med frokost middag og kveldsmat også.

Jeg har blitt noe større, men som jeg sier, fettprosenten må være ned for at jeg skal bli fornøyd, og det tror jeg aldri at jeg klarer. Dessuten er hele høyre siden av kroppen min bedre trent enn venstresiden.

MEN, noe jeg vil ha forandret først, er armene mine!

Jeg har ikke sett, følt eller merket noen forbedring i armene! De er spinkle som faen, og det ser litt dumt ut i forhold til resten av kroppen. Jeg vil ha tykkere armer. Jeg vil ha markerte muskler.

De 10RM jeg hadde på bicepspress med manualer i februar når jeg begynte å trene, står fortsatt, og ofte klarer jeg ikke det en gang.

Hvilke øvelser burde jeg kjøre for å virkelig få tykkere armer? Armer som man kan se er trent når man ser på de? Og kan jeg kjøre mine 3 treninger i uken med fokus på armer alle tre økter?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brødskiver? Det holder ikke. Kjøp deg nøtter, loads av kallorier i det. Spis spis spis spis. Grunnen til at du ikke øker er fordi du spiser altfor lite. Prøv også å få i deg noe tunfisk(prottis) egg osv.

Ikke la alt fokuset kommet på armene, kjør heller baseøvelser. Armene kommer de, skal jeg love deg ;)

Lenke til kommentar

jeg har samme problem som trådstarter, men det har nok ikke noe med mat å gjøre...

Lærern sier: ''dette har med gener å gjøre, noen av dere kan bare spise og spise og bare vokse i høyden''... Dette må bare stemme, for jeg spiser over gjennomsnittlig av en på min alder.

Når det gjelder treningen har jeg god fremgang på løftinga, men ikke utseendemessig...

Lenke til kommentar

Da vil jeg at du skal slenge frem litt stats, jeg tviler på at det er genene som holder deg tilbake i en alder av 16 år(Går utifra at du er 16 siden det står 92 på nicket ditt). Jeg ligger på oppimot 5000 kallorier hver eneste dag. Fikk heller ikke noen spesiell fremgang helt til jeg økte matinntaket noe sykt ;)

Lenke til kommentar

Men kropps% vil da ogs gå betraktelig opp?

Min dag i mat ser ca sånn ut:

6.20: 2 brødskiver med skinke + 1 glass melk

9.00: 2 brødskiver med skinke

11.30: 3 brødskiver, 1 med skinke 2 med rødpølse + vann

14.00: 2 brødskiver med skinke

15.15: Trening

16.30: Proteinpulver + 1 brødskive med skinke

17.30: Middag. Variert, normalt norsk kosthold. Kyllingvinger, filet, grandis etc.

20.30: 2 Brødskiver, begge med skinke.

Ved siden av det så spiser jeg sjokolade så utrolig ofte. Klarer ikke å slutte med det. Noen ganger hende det faktisk at jeg spiser 100g hver dag eller hver andre dag i løpet av en uke.

Og hvis det er relevant, jeg er 17 år; 173 høy og veier 66 kg. Og som sagt den svakeste personen jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Da vil jeg at du skal slenge frem litt stats, jeg tviler på at det er genene som holder deg tilbake i en alder av 16 år(Går utifra at du er 16 siden det står 92 på nicket ditt). Jeg ligger på oppimot 5000 kallorier hver eneste dag. Fikk heller ikke noen spesiell fremgang helt til jeg økte matinntaket noe sykt ;)
Ja jeg har prøvd å øke inntaket veldig, men klarer ikke å spise mer enn 10% mer enn før! Ligger vel på 2000-3000 kcals... Er 15 år, blir 16 om noen måneder. Ossen klarer du å få ideg 5000 kcals! Dette er umenneskelig! Om du gir meg noen tips om ossen jeg kan få i meg mer mat blir jeg kjempeglad :)
Lenke til kommentar
Om du gir meg noen tips om ossen jeg kan få i meg mer mat blir jeg kjempeglad :)

Kjøp deg en stavmikser og slutt og spis man men drikk mat i stedet. Bland melk/havregryn/olivenolje/proteinpulver (eventuelt egg) + banan/bær og hell ned flere ganger daglig.

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Om du gir meg noen tips om ossen jeg kan få i meg mer mat blir jeg kjempeglad :)

Kjøp deg en stavmikser og slutt og spis man men drikk mat i stedet. Bland melk/havregryn/olivenolje/proteinpulver (eventuelt egg) + banan/bær og hell ned flere ganger daglig.

Seriøst? :p

Høres genialt ut.

Lenke til kommentar

Stavmikser er genialt! Brukte det selv mye en periode.

Jeg "drikker" 400g havreMEL hver dag, 150g rapsolje, 0,5 dl tran. 150g protein pulver, 2 liter melk, 200g kylling, 120g ris/ 450g kjøttdeig, 100g spaghetti.. Av å til tunfisk,banan,kesam, nøtter som mellommåltid.

100g peanutter inneholder over 600 kallorier. Så kallorier er ikke noe problem. Kunne enkelt kommet opp på 6-7 tusen.

Lenke til kommentar
tingen er at min fettprosent er allerede i overkant.

r overhodet ikke feit eller noe, men litt for mye fett der magemusklene burde ha syntes

Det er ganske normalt. Vanskelig og legge på seg muskler uten å legge på seg litt fett, da du må ligge i kcal overskudd for at musklene skal kunne vokse ;)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg virkelig å kjøre dips for å få større armer. Den muskelen som har mest å se for størrelsen på overarmene heter triceps og sitter på bakdisen. Om det er tungt å dipse med egen kropp så prøv å ta det fra en benk, mellom 2 benker etc. Jeg synes du spiser lite frukt og grønt, ville prøvd å få i meg mer hvis jeg var deg. Sleng på en gulerot, en banan, et eple osv i.l.a dagen. Når du kjører bicepsøvelser kna du prøve deg på hammercurls hvis du ikke allerede gjør det? Da får du med en av de største musklene på underarm i tillegg til biceps og brachialis som ligger under biceps. Du har da grei styrke i nedtrekk, men gjerne prøv å kjøre nedtrekk med bredt grep og til avveksling, det er enda tyngre. Jeg tror at du er klar for å prøve kroppshevinger slik nedtrekksstyrken din er, det er en virkelig fin øvelse. Lettest for de fleste er skulderbredde med håndflatene mot lettest å begynne med, håndflatene fra deg og bredere grep er litt tyngre og kan prøves senere.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er selvtilitten din. Du må ikke tenke. jeg blir aldri stor, jeg er svakest og alt det der. Trening har mye med psyke å gjøre. Du må tenke at du blir sterkere, større og bedre trent.

også bør du gjøre sånn som andre har sagt, kjør baseøvelser. kjøre det så tungt at du akkurat klarer siste reppen.

Oooog Øke på hver trening. i hvertfall i baseøvelsene. jeg kjører sånn at jeg øker ihvertfall med repps eller kg hver uke. Hvis du trener med samme repps og samme vekt vil kroppen din bli vandt til det og kroppen vil itte kunne trenge å bli sterkere så den utvikler seg itte

k9z

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...