varmit Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg trener en del hangups, da jeg har en fin stang hengende på rommet mitt. Tar noen hver dag før jeg legger meg. Det er lurer på er: Hva/hvilke muskler trener man ved denne øvelsen? Da det begynte å gå greit å ta en del, gikk jeg over til å ha en sekk på +- 10 kg på ryggen. Anbefalt øvelse, der man i alle fall merker fremgangen! Lenke til kommentar
ApeiBur Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hangups aka. chins er hovedsaklig en øvelse for ryggbredde altså latissimus dorsi muskelen. Øvelsen tar også godt på armbøyerne (særlig biceps brachii, brachialis og i noen grad brachioradialis) Teres major og nedre del av pectoralis major vil også benyttes til en viss grad. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Takker! Svært enkelt, skuldre og øvre del av ryggen samt litt armene? Virker jo som å være ganske effektiv da Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Tar endel på baksiden av skuldrene og (bakre del av deltoid). Kjempefin øvelse. Om du synes den blir for lett og må slenge på mye vekt så prøv å kjøre med bredere grep, omvendt grep osv, senk deg tregt ned osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå