m0g1e Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Dette er det mest håpløse jeg har vært borti.. Jeg har forsøkt å installere Windows XP SP2 en rekke ganger nå, og jeg opplever ugyldige data og microsoft-program som kræsjer konstant - Helt uavhenigige av hverandre. Det er forskjellige program og filer, drivere osv som er "ugyldige" eller borte etter en 2-3 reboots etter installasjonen av OS-et. Jeg har feilsøkt harddisken inn og ut, og den gir meg ingenting. Nevner noen av symptomene her: - Windows Update + IE kræsjer helt uventet, evt låser seg, men det er sjelden. - Drivere kan plutselig ikke installeres eller oppdateres lenger (ugyldige data) - SVCHOST.exe kræsjer, samt andre tjenester ved oppstart. - Tilfeldige tjenester starter ikke ved boot-up og forårsaker mer trøbbel for andre programmer og tjenester. Disse er alt fra RPC til nettverkstjenester for fildeling f.eks. Hvilke tjenester dette er forandrer seg ved hver oppstart. Andre ganger starter tjenestene tilfeldig. - Explorer kræsjer med en gang du prøver å browse noe.. - Windows vil ikke starte opp (går i loop ved oppstarts-logo) - Programvare som ikke er med i Windows systemet opplever ikke problemer... - "Windows XP-stil" temaet forsvinner nesten som standard ved andre boot-up. Har testet med 3 CD-er med forskjellige brennere. Dessuten har jeg brukt den ene CD-en i over et år, og jeg vet den fungerer, helt uten skrive/lesefeil. PC-en går virkelig bananas om Windows Update har fått installert noen oppdateringer. Foreløbig virker det ikke som driver-installasjoner (IDE-nvidia) har noe å si. Den eneste fjerneste gjettningen min ville være at BIOS-en har blitt forandret et sted eller noe, men det virker ikke logisk på noen måte. Har noen forhåndslagrede settings fra nyåret, så jeg tester disse nå. Takk til alle som hjelper. Endret 31. mai 2008 av mogie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå