Gå til innhold

Nytt minne til gammel PC?

Cryogen

Anbefalte innlegg

Er det noe vits å kjøpe nytt minne til eldre PC?

Hovedkortet er MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 (link)

Lurer på om det egentlig er like greit å kjøpe nytt hovedkort med DDR2 teknologi, og 4gb RAM med det?

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

(link)

Eller kan det være verdt å kjøpe enda en 1gb RAM brikke? PC-en brukes til Age of Conan. Det lagger en del i store byer og avogtil. Resolution er satt ned og alt er på low.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil måtte bytte prosessor til AM2/AM2+ eller LGA775 om du skal over til DDR2 minne.

Det holder mao ikke å bare bytte hovedkort og minne.

Kan være greit å gå fra en til to GB minne.

dessverre så er mest sannsynlig både prosessor og grafikkort noe svakt, uten at jeg vet hva du har.

Lenke til kommentar

Ja, tenkte meg det.

Grafikk: Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3,

PCI-Express, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail (link)

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939,

512KB, BOXED m/vifte (link)

Tenker jeg kjøper meg 1gb RAM og ser hvordan det går da, har ikke råd til full oppgradering akkurat nå.

Lenke til kommentar

Haha wow, jeg kjører omtrent nøyaktig lik pc som deg, bortsett fra at jeg bruker radeon 1800x istedenfor 1950. Vet ikke helt hva du har i tankene når du vurderer kjøp av nytt minne, men jeg kjøpte en ekstra gigabyte minne sist uke for å få litt ekstra fart på Age of Conan som såvidt ville kjøre på PC-en i det hele tatt selv på minimum grafikk.

Var litt småkjipt å betale 300 spenn for 1 gig DDR1 minne når man nesten får 2 gb DDR2 for samme prisen men denne lille oppgraderingen gjorde ekstrem forskjell iallefall på age of conan (som gikk fra 5-10 fps til ganske stødig 15 fps) , men så liten forskjell på endel andre spill som f.eks world of warcraft.

Uansett så var det bare 300 kroner og jeg føler iallefall det var verdt det til tross for at jeg har tenkt å kjøpe ny pc nå til sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...