Gå til innhold

ISP bytte og oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Da jeg skrev kontrakten min hos Bluecom så stod det klart og tydelig *2 mnd oppsigelsestid*

og jeg har bildebevis av det også. Men nå påstår ventelo bluecom at det er minimum 3 mnd oppsigelsestid. Hvordan skal jeg løse denne saken best mulig?

og jeg lurer på en ting til, hvis man gjøre et ISP bytte. Tar man til hensyn oppsigelsestid da? De på start.no sa at man ikke har noe oppsigelsestid ved ISP bytte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bytter ISP og ikke har sagt opp må du betale en sum spesifisert på din nåværende ISP sin kontrakt.Vil anta rundt 1500 kr.Dette fordi du bryter oppsigelsestiden.

Skulle tro Start også hadde en oppsigelsestid.Men hvis du skal bytte til start fra en annen leverendør så bryr Start seg selfølgelig ikke noe om at du må betale oppsigelse fra din nåværende leverandør.Kanksje de mente at du ikke måtte betale noe til dem for etablering når du bytter?

Hva med å sende dette bildet til Ventelo og forklare situasjonen?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Hvis du bytter ISP og ikke har sagt opp må du betale en sum spesifisert på din nåværende ISP sin kontrakt.Vil anta rundt 1500 kr.Dette fordi du bryter oppsigelsestiden.

Skulle tro Start også hadde en oppsigelsestid.Men hvis du skal bytte til start fra en annen leverendør så bryr Start seg selfølgelig ikke noe om at du må betale oppsigelse fra din nåværende leverandør.Kanksje de mente at du ikke måtte betale noe til dem for etablering når du bytter?

Jeg har sendt det til dem, men de sier at etter at Bluecom ble kjøpt opp av Ventelo så sendte de ut nye kontrakter til alle kundene og opplyste dem om de nye betingelsene. Men jeg har aldri fått disse brevene, heller ikke skrevet under noe som helst. Jeg vurderer å sende skriftlig klage.

Lenke til kommentar

Jeg har sendt det til dem, men de sier at etter at Bluecom ble kjøpt opp av Ventelo så sendte de ut nye kontrakter til alle kundene og opplyste dem om de nye betingelsene. Men jeg har aldri fått disse brevene, heller ikke skrevet under noe som helst. Jeg vurderer å sende skriftlig klage.

Hvis det er sånn; at du ikke har mottatt det de påstår du skal ha mottatt, og ikke skrevet under på noe slikt, er det bare å stå på sitt.

Vel det ville hvertfall jeg gjort, helt klart. bare betal det du har forstått er det riktige, etter den avtale du har forholdt deg til, og bare trekk fra det de eventuelt forsøker å legge til.

Og så refererer du bare til dette, hver gang det evt skulle komme noe krav (feks fra et inkasso-byrå)

Opplevde lignende ting dengang jeg sa opp hos det forferdelige Tiscali i sin tid. De prøvde seg, men jeg firte aldri en tomme. Da kommer de ingen vei.

De har ikke noe å stille opp med uansett, og kommer helt sikkert til å bøye av.

Lenke til kommentar

Slike ting blir ofte sendt med faktura og du har en måned på å reagere osv. Så du har nok mottatt det vil jeg tro.

Videre, dersom kunde betaler faktura så har de også automatisk godtatt videre vilkår.

Vil også anta at det står et eller annet sted at det er de gjeldene betingelsene som gjelder og ikke nødvendigvis de du faktisk skrev under på.

Så om 3 måneder oppsigelse er noe de har operert med nå over lengre tid så må du dessverre bite i det sure eple.

På den andre siden derimot, ringer man og klager nok så får man somregel som man vil da de ikke gidder å diskutere om en måned osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...