Urfe Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Noen tips til en nyere drivstoffgjerrig bil? Helst bensin. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Du har jo golf og polo serien som du nevner da som er billig på drivstoffutnyttelse. Selv har jeg VW passat 2.0i med penkjøring klarer jeg å få den til å bruke 0.55 på mila Men tror en 1.2L polo bruker en 0.3-0.4 på mila. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Du har jo golf og polo serien som du nevner da som er billig på drivstoffutnyttelse. Selv har jeg VW passat 2.0i med penkjøring klarer jeg å få den til å bruke 0.55 på mila Men tror en 1.2L polo bruker en 0.3-0.4 på mila. tror en 1,2l liter vil klare rundt 0.5-0.6 på mila Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Da er det en særdeles lite effektiv 1,2 liter i så fall. 1,6 litere bruker jo gjerne rundt 0.6 på mila. Toyota Corolla XLi med 1,3 liters motor skulle nok ikke drikke så mye, driftssikker bil er det jo også. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Så lenge det er injection så hjelper det mye. Forgasser så blåses bare drivstoffer rett igjennom det som du trår på gassen igjennom som den ikke bruker blåses rett ut. Mens injection får retur på det den ikke bruker. Så jeg med min Passat 2.0i 90 mod ligger under 0.6 literen Fant ut isted at jeg hadde lekkasje på drivstoffslangen så den er nå rettet opp Ellers har ny Caddy 1,9TD et lavt forbruk. Snakket med en jeg gikk på kurs med han hadde 2007 modellen. Han hadde diesel forbruk på 0.4 sa han og det er jo ganske bra , selv om dieselen koster litt mer men så er det under en halvliter på mila og så er litt å tenke på forbruket på når en kjøper en ny bil. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg tror den nye Mazda2 bør være rimelig i drift. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Så jeg med min Passat 2.0i 90 mod ligger under 0.6 literen Det der har jeg svært vanskelig for å tro! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Kan jo være motoren er ganske snilt tuna da, at de ikke har henta ut så mye krefter at motoren presses noe særlig. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Så jeg med min Passat 2.0i 90 mod ligger under 0.6 literen Det der har jeg svært vanskelig for å tro! Om det er på langkjøring så har jeg ikke problemer med å tro det. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Så jeg med min Passat 2.0i 90 mod ligger under 0.6 literen Det der har jeg svært vanskelig for å tro! Om det er på langkjøring så har jeg ikke problemer med å tro det. I så fall er det ikke snakk om noe særlig med bakker eller motvind. En 18 år gammel bil vil nok bruke mer enn når den var ny også. Med blanda kjøring vil jeg heller tippe på rundt 0,9. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Noen tips til en nyere drivstoffgjerrig bil? Helst bensin. Du kan få de fleste nyere småbiler i dag til å være bensingjerrig. Vekt , luftmotstand og motorstørrelse har en del å si men også hvordan du kjører. Har du noen flere krav til hvordan den skal være med nyere mener du helt ny bil eller alt innenfor 10 år gamle biler som jeg selv regner som "nybil" Selv så har jeg en 96 model hyundai accent 1,3 (84 hk) som er nesten gratis å kjøpe, veier 960 kg og går på under 0,4 på langkjøring og 0,6-0,7 på bykjøring , men kræsjer jeg så blir jeg flat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå