Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks problemer....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du noe software brannmur på noen av PC'ne, hvis så er, så deaktiverer/avinstallerer den.. Husk også at Win XP har innebygd brannmur som du trygt kan deaktivere.!

Nå vet ikke jeg hvordan du har satt opp dette, men kan ofte være en fordel å sette IP på NIC.. altså 192.168.x.x , med forskjellig siste segment på hver maskin selvfølgelig..!

Lenke til kommentar

jeps.. pass på at du setter begge maskinene i samme workgroup også. brant meg på det for en stund siden selv. i tilleg til å være på samme subnet (med feks adressene 192.168.1.x/255.255.255.0) gjør du det mye enklere for deg selv om de settes på samme workgroup. lykke til

:woot:

Lenke til kommentar

.. Men hvor gjør man dette?

- Jeg har fast IP fra NGT på min hovedmaskin Win 98, og

- finner ikke den andre med Win2000.

- Antar jeg må sette 'aut. tildeling av IP' på den andre, kan vel ikke sette samme faste nr, vil jo bruke de samtidig.

Begge virker via en hub/switch til internett.

Lenke til kommentar

hva slags internett abonement har du? har du abonement for flere maskiner setter du også den andre maskinen til også å motta ip når den starter opp slik du har gjort på win98 maskinen din.

hvis du har abonement til bare en maskin må du (slik jeg ser det) gå noen omveier. du kan se om det funker hvis du setter win98-maskinen som default gateway på win2k maskinen og satse på at det går.

en siste måte å gjøre det på er å sette opp en maskin som du bruker som server. i denne maskinen har du to nettverkskort; den ene går til din isp mens den andre er koblet opp til hub/switch. isp'en din vil da kun 'se' serveren din mens du kan ha de andre maskinene dine 'på baksiden' av denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...