Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sinnsykt ondt å drite

Rescue me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt om AC3 comfort skal være lindrende hvis en har hyppige toalettbesøk siden det blir ganske sårt i baken.

Men om det er enten for løst eller hardt så ville jeg kanskje forådet meg med ditt lokale apotek :)

Hmm, får kansje sjekke ut den dere AC3 comfort. Sånn som det er nå vil jeg heller spikre en spiker gjennom handa enn å drite.

Lenke til kommentar

Skjønner. Har hatt det samme problem en gang at det var mye andre vonde ting som hadde vært et bedre altternativ enn å avføre.

Det med den ac3 så er den litt ja klinete å tilføye siden det blir å pumpe opp en sprøyte som smører endetarmen men den skal virke greit i de gangene jeg har hatt helt hetta. Ellers har du den Alcos-Anal på tube men den er mer mot hemorider.

Lenke til kommentar

Jeg hadde magetrøbbel en tid tilbake som det var litt mer en aksetabelt oppblåst. Fikk noe på apoteket å enten blande med vann,brus,juice eller at man faktisk kunne bake det pulveret i matlaging. Ellers en sånn saft aktig å blande med vann som regulerte magen. Men fysj som den smakte

Lenke til kommentar

Det som også kan hjelpe mot hard avføring er Parafin. Hadde en pasient på Haukeland som var tynn og så opstipert at du kunne se avtrykk av tarmene på magen. Prøvde masse dil dal før vi klarte å tømme vedkommende med Parafin(kjøpes på apoteket).

Ellers kan du prøve noen dager/uker Duphalac (volumøkende), men da må du drikke mye.

Staljin

Lenke til kommentar

Problemet er ikke forstoppelse og jeg skjønner ikke hvordan dere har funnet det ut. Problemet er at det er veldig ondt å drite, dvs at selve dritinga gjør ondt,når man presser driten ut. Er heldigvis bra nå så trenger ikke flere tips :) .

Lenke til kommentar

Sikkert hemorider, du kan gå til fastlegen din så kjører han en fing opp og bekrefter det. Det som mest sannsynlig vil hjelpe er å jogge, hadde selv dette problemet og etter to uker med noen joggeturer på 30 - 60 min så var alt vel. Annen bevegelse hjelper nok og. Ellers, som andre sier så kan du jo se litt på kostholdet hvis det ikke er på topp, mer fiber osv. Men det vil nok neppe være nok i seg selv.

Og hvis du driter blod så er det nok bare hemoridene som har sprukket, ikke hele tarmen som holder på å revnet ^^

Oh, ikke trykk for mye når du sitter heller.

Endret av Snesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...