Rescue me Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 De siste par dagene har det vært helt sinnsykt ondt å drite. Gruer meg hver gang jeg skal på do for å drite. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har hørt om AC3 comfort skal være lindrende hvis en har hyppige toalettbesøk siden det blir ganske sårt i baken. Men om det er enten for løst eller hardt så ville jeg kanskje forådet meg med ditt lokale apotek Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvis det er hard avføring kan det kanskje tenkes at du trenger spise mer fiber? Grovt brød vil fikse det enkelt hvis det er tilfelle. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Har hørt om AC3 comfort skal være lindrende hvis en har hyppige toalettbesøk siden det blir ganske sårt i baken.Men om det er enten for løst eller hardt så ville jeg kanskje forådet meg med ditt lokale apotek Hmm, får kansje sjekke ut den dere AC3 comfort. Sånn som det er nå vil jeg heller spikre en spiker gjennom handa enn å drite. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skjønner. Har hatt det samme problem en gang at det var mye andre vonde ting som hadde vært et bedre altternativ enn å avføre. Det med den ac3 så er den litt ja klinete å tilføye siden det blir å pumpe opp en sprøyte som smører endetarmen men den skal virke greit i de gangene jeg har hatt helt hetta. Ellers har du den Alcos-Anal på tube men den er mer mot hemorider. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Spist usunn mat som loff og godteri? Dette fører til treg mage. Spis kirsebær, dette får fart på sakene Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Spist usunn mat som loff og godteri?Dette fører til treg mage. Spis kirsebær, dette får fart på sakene Jeg har jo ikke lyst til å drite mer . Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg hadde magetrøbbel en tid tilbake som det var litt mer en aksetabelt oppblåst. Fikk noe på apoteket å enten blande med vann,brus,juice eller at man faktisk kunne bake det pulveret i matlaging. Ellers en sånn saft aktig å blande med vann som regulerte magen. Men fysj som den smakte Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Er det ikke svisker som er populært hos de eldre? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Svisker er en klassiker har jeg hørt også Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg vil jo ikke drite mer, men slutte å ha så jævlig ondt når jeg driter. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Grunnen til at det gjør vondt er vel fordi du har hard mage, så hvis du kjører i deg noen svisker sånn som pensjonistene så kan det vel hende at det blir bedre? Tror blåbærsaft gjør noe av den samme nytten. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Det som også kan hjelpe mot hard avføring er Parafin. Hadde en pasient på Haukeland som var tynn og så opstipert at du kunne se avtrykk av tarmene på magen. Prøvde masse dil dal før vi klarte å tømme vedkommende med Parafin(kjøpes på apoteket). Ellers kan du prøve noen dager/uker Duphalac (volumøkende), men da må du drikke mye. Staljin Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Må si jeg må le litt når du kommer med "jeg vil ikke drite flere ganger" Støtter sviske forslaget. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Kanskje du sitter for mye i ro (foran data'n for eksempel), blir lett tregt i systemet da. Ta en joggetur e.l. Drikk vann. Svisker kan være bra, ja. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Masse masse vann. Høydose C-vitamin Droppe kaffe og alkohol. Sviske Fiber (Grovbrød f.eks) Droppe rødt kjøtt. Jern er bra for noen...et helvete for andre. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) spise masse frisk pastiller http://no.wikipedia.org/wiki/Frisk_(pastill) el spist masse rød panda lakrits, tipper 300 gr vil være nok edit: vet av egen erfaring at begge disse kan være lakserende Endret 3. juni 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 En teskje parafin får deg til å drite som du aldri har gjort før. Det løser jo ikke årsaken til forstoppelsen men.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Problemet er ikke forstoppelse og jeg skjønner ikke hvordan dere har funnet det ut. Problemet er at det er veldig ondt å drite, dvs at selve dritinga gjør ondt,når man presser driten ut. Er heldigvis bra nå så trenger ikke flere tips . Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Sikkert hemorider, du kan gå til fastlegen din så kjører han en fing opp og bekrefter det. Det som mest sannsynlig vil hjelpe er å jogge, hadde selv dette problemet og etter to uker med noen joggeturer på 30 - 60 min så var alt vel. Annen bevegelse hjelper nok og. Ellers, som andre sier så kan du jo se litt på kostholdet hvis det ikke er på topp, mer fiber osv. Men det vil nok neppe være nok i seg selv. Og hvis du driter blod så er det nok bare hemoridene som har sprukket, ikke hele tarmen som holder på å revnet ^^ Oh, ikke trykk for mye når du sitter heller. Endret 3. juni 2008 av Snesopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå