findon Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Morn! Jeg kjører idag på en P4 2.8 m mist tower luftkjøling, 1gb twinmos, abit ic7 max3 hovedkort og ati X800 256 grafikk - Jeg får jo kjørt conan på minimum, men litt trist og glissent er det jo :-) Det jeg vil beholde er: fortron/source 400w psu lian-li 6070b kasse 2x wd ide 2x seagate sata creative audigy 2 ZS lydkort wlan kort Jeg er ikke veldig interessert i støy, så 45nm passer nok best derfor vil jeg ha E8400 cpu og 9800GTX grafikk. Dog, om jeg kan klokke med boxed uten at det støyer er det supert! Jeg lurte megselv sist gang med at jeg kjøpte raid på hovedkortet uten å noensinne sette det opp og at OTES bråkte som en orkan (etter å ha brukt tusenlapper ellers på å få ting stille...) så på mitt neste HK trenger jeg ikke raid eller onboard lydkort, og om 9800gtx går ut av produksjon dette året er vel SLI også bortkastet? Onboard LAN bør jeg ha :-D Det er ikke noe stress om jeg ikke får kjørt ide-diskene. Gitt min 400w psu er SLI noe jeg helst vil unngå i første omgang. Hvilket HK velger jeg, og hvilken ram? Hvis jeg skal bare klokke E8400 til 3.6GHz på boxed Har lyst på 4GB ram, så er det 2x2gb og vista 32bit som blir greia her? Eeeller 4x1gb, eller får jeg det likegreit med 2gb ram sålenge jeg ikke har quadcore og vista64? Takker for alle gode tips :-) Endret 31. mai 2008 av findon Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 tror ikke du kan beholde den 400w psuen vist du har lyst på det som står på denne lista. vist du skal kjøre mere en 2-3g ram og vil ha ytelsen av all rammen må du nok bruke 64 bit vista tror jeg. har ikke prøvd med 2x2gb om det funker med 32 bit og få ytelsen av alt men jeg tror du må har 64 bit vist du er ute etter hk med lite støy er det greit med heatpipe hk som de fleste siste modeller har ville sjekket på prisguiden hvilke hk som har gode komentarer og evt sjekke artikler med tester osv ..finn deg et hovedkort du vil ha så sjekker du hvilke ram hk produsenten ambefaler/er kompatibel med. E8400 cpuen blir ganske varm har ikke testet stockkjøleren men den skal vist ikke vere av det beste har jeg hørt funker greit men tror jeg ville kjøpt en ny kjøler til den kan hjelpe deg med å sette opp noe vist du vil det osså senere. Lenke til kommentar
findon Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Kjørte en test på http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine og det så ut som at 400w holdt i massevis? Vil jo ikke ha en maskin som sliter med å klare å boote eller er ustabil, men jeg burde trygt kunne prøve det ut? Har sett på ram og HK som jeg tror kan passe mitt bruk - good shit? ABIT IP35 PRO XE, P35, Socket-775, ATX, 1600FSB, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349823 Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312367 Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 vel enten starter den eller så starter det ikke men cluet er osså det at jeg tror de fleste 9800 korta krever en 8 pin og en 6 pin strømkontakt ...noe som ikke finnes på de eldre strøforsyningene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå