Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Guide: Hvordan holde seg våken.

2ball_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du skriver det om nysing! En ting for meg til å nyse veldig fort er å se mot lys, sterkt lys! BANG! :p

ja, dette gjør faktisk jeg også :p men hvorfor har jeg ikke skrevet det ned..? :hm:

edit: mange gode forslag, men det er ikke noen som vet om felere ting man IKKE burde gjøre..?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Å bli kraftig nedkjølt er sikkert en bra måte.

Fyll et badekar med iskaldt vann og bad i det i blant, eller spyl deg i kaldt vann, da våkner du fort. :p

nja... dette funker, men når har du sittet kl. 4-5 om morgeneg og tenkt: "hmm.. et kalt bad kansje?" :p

Lenke til kommentar
Å bli kraftig nedkjølt er sikkert en bra måte.

Fyll et badekar med iskaldt vann og bad i det i blant, eller spyl deg i kaldt vann, da våkner du fort. :p

nja... dette funker, men når har du sittet kl. 4-5 om morgeneg og tenkt: "hmm.. et kalt bad kansje?" :p

Har ikke badekar :(

Men det ville uansett fungere bra, sjokket av det kalde vannet vil vekke kroppen.

Jeg var forresten oppe hele forrige natt, men tok en liten nap som det kalles tidligere etter skolen i dag (slutta 11 i dag, og sov fra 12 til 1:30 eller noe). Det som fungerte var å pine meg med arbeid på skolen (pusse ut blyant streker og vaske div. ting), og å ta iskaldt vann på meg samt bevege på kroppen (fingre, tær, slå handa i ansiktet etc.).

Lenke til kommentar

Drikke mest mulig koffeindrikk hjelper faktisk ikke. Det er vannavstøtende og du må bare pisse hele tiden, hjernen får metning etterhvert uansett. Det som faktisk funker er å spise frukt eller mat ofte. Ikke sitt og drikk redbull og ikke spise noenting. Da blir du bare apatisk etterhvert og orker ikke gjøre noenting. Også bør du reise deg og bevege litt på deg innimellom. Kanskje ta en dusj etterhvert. Å bare sitte stille blir for slitsomt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Drikke mest mulig koffeindrikk hjelper faktisk ikke. Det er vannavstøtende og du må bare pisse hele tiden, hjernen får metning etterhvert uansett. Det som faktisk funker er å spise frukt eller mat ofte. Ikke sitt og drikk redbull og ikke spise noenting. Da blir du bare apatisk etterhvert og orker ikke gjøre noenting. Også bør du reise deg og bevege litt på deg innimellom. Kanskje ta en dusj etterhvert. Å bare sitte stille blir for slitsomt.

Sant det her, Er ikke lurt å sitte å kun drikke energidrikke for å holde seg våken. Anbefaler frisk luft, ordentlig mat, litt coca cola og vann.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man sovner ikke om man holder seg i fysisk aktivitet... eller svært vanskelig. Jeg har bare klart å sovne en gang mens jeg gikk. Endte med at jeg gikk omtrent 50 meter i søvne før jeg krashet i en parkert trailer og begynte å blø neseblod. :no:

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...